Heart7086 Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hvor mange kilo poteter bør vi regne med å bruke til miidag i bryllupet? Har ikke fullstendig oversikt over hvem som kommer og ikke, men vi blir mest voksne(noen få unger, ca 5 stk), ca 50 tilsammen. Hvor mye er best å regne pr.prs? Så en annen plass at 4 poteter ble regnet som ca 250g. Altså 0.250 X 50 = 12.5 kg poteter? Vil ha litt ekstra, både for sikkerhets skyld og for å ha noe til dagen etter, vurderer å bestill 25 kg Blåmandel.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tror helt fint det holder lenge med 15 kg. Hvis potetene har medium størrelse på seg ville jeg tenkt 2 til barna, 3 til kvinner og 4 til menn. Da holder det lenge(!!) med 12,5 kg, men for å være sikker kan du jo bestille 15 kg...
hegejenta30 Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg ville nok minst hatt 20 kilo. - litt avhengig av om dere skal ha en god saus til maten eller ikke. Mange spiser da nemlig mer potet enn de 250 gr'ene. Uansett er det pinlig å ende opp med for lite... Og potet er jo tross alt ikke den dyreste råvaren til en middag til ca. 50 stk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå