Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hei! Vi skal få besøk av en takstmann i morgen, og ettersom vi ikke er hjemme må broren min ta imot ham. Får dermed ikke ryddet før han kommer og er litt bekymret for hvordan det ser ut på soverommet. Er det noen som vet hvordan takstfolka opererer? Hvor nøye går de gjennom soverom og andre små rom? De begynner vel ikke å flytte på ting eller se under senga etc?
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Hei! Vi skal få besøk av en takstmann i morgen, og ettersom vi ikke er hjemme må broren min ta imot ham. Får dermed ikke ryddet før han kommer og er litt bekymret for hvordan det ser ut på soverommet. Er det noen som vet hvordan takstfolka opererer? Hvor nøye går de gjennom soverom og andre små rom? De begynner vel ikke å flytte på ting eller se under senga etc? Hos oss flyttet ikke takstmannen på noe, men har kikket litt inn i skapene for å måle opp tror jeg. De er vel ikke så opptatt av rot, men helhetsinntrykket blir jo litt bedre dersom det er ryddig. Uansett må de inn på alle rom for å kunne måle opp arealet.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hos oss flyttet ikke takstmannen på noe, men har kikket litt inn i skapene for å måle opp tror jeg. De er vel ikke så opptatt av rot, men helhetsinntrykket blir jo litt bedre dersom det er ryddig. Uansett må de inn på alle rom for å kunne måle opp arealet. Så de måler arealet? Vi har et lite gjesterom der sengen dekker hele den ene veggen, betyr det at han kommer til å flytte på den eller måle under(?).Har nemlig litt rot under der
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Så de måler arealet? Vi har et lite gjesterom der sengen dekker hele den ene veggen, betyr det at han kommer til å flytte på den eller måle under(?).Har nemlig litt rot under der De trenger ikke måle på gulvet. Det har en duppeditt som de bare holder inn til veggen og som måler hvor langt det er til vegger tvers over. Så trenger ikke rydde under sengen nei
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Det er ikke umulig at de ser litt under sengene og sofa osv, for de skal jo sjekke tilstanden på gulvbelegg/parkett også. Vi var på visning på en leilighet der eier prøvde å dekke en diger rift i gulvet med en gjestesofa på ett av soveromma, men dette var selvfølgelig påpekt i taksten så vi visste om det og kunne sjekke selv også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå