Gjest TS Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Celuitter, hva er det egentlig? Hvar dere noen bildeeksempler? Har alle celuitter? Jeg er litt lubben, men ser ikke noen ugjenvheter. Er celuitter vanlig? Er celuitter sexy?
Gjest Eurodice Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Celuitter, hva er det egentlig? Hvar dere noen bildeeksempler? Har alle celuitter? Jeg er litt lubben, men ser ikke noen ugjenvheter. Er celuitter vanlig? Er celuitter sexy? Det heter cellulitter. Der er fettansamlinger, spesielt på rumpe og lår. Gå inn på google, der finner du mye om dette. Jeg tror ikke cellulitter blir betraktet som sexy akkurat.
Gjest Gjest_Dorrit_* Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Det kalles også appelsinhud. Det er helt normalt, og begrepet fantes ikke før på 80-tallet, da en eller annen luring fant ut at man burde gi jenter flere komplekser man kunne tjene penger på. Ingen bryr seg om cellulitter uten om dem som har dem (Og det er i grunn de fleste, det er HELT normalt)
Gjest TS Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Hmm... Det virker som jeg ikke har noen cellulitter, men kanskje litt når jeg stramer rumpa veldig. Er det unaturlig å ikke ha cellulitter? Er det noe jeg burde bekymre meg over? Jeg har strekkmerker men ser ikke mye til disse cellulitter gitt
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Det er heller ikke noe å bekymre seg over at man IKKE har dem. Jeg har heller ikke cellulitter, jeg har MASSE strekkmerker, som kom i puberteten, og som jeg har lært meg å leve med, og om jeg får cellulitter, blir jeg nok vant til dem og. Mange får dem, mange får dem ikke.
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 cellulitter i veldig vanligg og man ser dem ofte på rompe/hofter hos jenter. Menn kan også få det, men det er mindre vanlig. De er helt ufarlige og det er helt normalt om du har det eller ikke. Cellulitter oppstår fordi man rett å slett har sprengt fettcellene. Det vil si: man spiser for mye fett og det lagrer seg på ett og samme sted f.eks hofta eller rompa og etter som det blir mer og mer blir disse fettcellene "sprengt". Da får man de ujevnhetene. Med et sunt kosthold og rikelig med mosjon kan man forebygge cellulitter. Det mange tror er at man får cellulitter når man er overvektig. Det stemmer ikke. Man kan få cellulitter selvom man er syltynn. Det har kun med at man stapper i seg mer fett enn det fettcellene klarer og kroppen klarer heller ikke kvitte seg med alt. Da får man cellulitter. Noen synes kanskje det er sexy, men det er som en annen sier her at det er som regel bare en selv som legger merke til dem. Gjerne det at man ikke liker dem, synes det ser stygt ut osv. Prøv å klem sammen huden på f.eks låret så kanskje du ser dem.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 hvor gammel er du TS? er du under 20 så nyt tiden fram til du blir eldre, de kommer garantert snikende med alderen !
Virreliten Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Det har da ingenting med sprengte fettceller og spist fett å gjøre. "Cellulitter forekommer oftest på lårene hos kvinner men kan også oppstå på mage, rumpe og bryster. Hos menn forekommer cellulitter oftest på nakken og magen. Årsaken til at fettcellene svulmer opp og danner cellulitter kan være arv, usunn kost, røyking, for lite aktivitet, medisiner, stoffskifteforandringer, og andre faktorer som kan gi forandringer i vevet." Altså litt mer sammensatt enn som så.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Hmm... Det virker som jeg ikke har noen cellulitter, men kanskje litt når jeg stramer rumpa veldig. Er det unaturlig å ikke ha cellulitter? Er det noe jeg burde bekymre meg over? Jeg har strekkmerker men ser ikke mye til disse cellulitter gitt Tatt i betraktning at du skriver som et barn kan jeg berolige deg med at du kommer til å få celulitter du også, når du kommer et stykke ut i puberteten. Det er kun et lite fåtall som ikke får dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå