Gå til innhold

Blå misfarging under armene!

Fremhevede innlegg

Gjest Hjelpeløs
Skrevet

Hei!

Jeg har fått noe helt merkverdig rare blå misfarginger under armene på to av mine fine hvite tunikaer. :trist: Og jeg kan ikke forstå hva det kommer av? Jeg har jo vært borte i gul misfarging, men ikke BLÅ! Noen som har peiling?

Og hvordan jeg kan få det vekk!?

Jeg har allerede vasket de en gang i vaskemaskinen, med sånn her Vanish. Det hjalp ikke...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tintin_*
Skrevet

Om klesplagget er helt hvitt og i bomull kan du sprute på ren Domestos Fresh. Det vil bleke i løpet av 30 minutter eller kanskje enda litt lenger. bomull, lin, viskose tåler peroxyd bra (virkestoffet i Domestos Fresh). Det må være ren og ufortynnet Domestos om den skal bleke.

Du kan også prøve å klore plagget i lett klorinvann ca 30 minutter også rett i vaskemaskinen. Lenger enn det er ikke anbefalt fordi tekstilene blir møre og revner lett da. Elastikk og slikt kan ødelegges i klorin.

Vanish bleker ikke før 60 grader og oppover.

Gjest Hjelpeløs
Skrevet

Det gikk heldigvis med klor i 12 timer. De var av bomull så det gikk fint. Men er det fortsatt noe som vet hvorfor det ble blått?

Jeg tenker det har noe med deodoranten å gjøre, men det må vel til noe annet for at det skal bli blått..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...