Gjest Hjelpeløs Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hei! Jeg har fått noe helt merkverdig rare blå misfarginger under armene på to av mine fine hvite tunikaer. Og jeg kan ikke forstå hva det kommer av? Jeg har jo vært borte i gul misfarging, men ikke BLÅ! Noen som har peiling? Og hvordan jeg kan få det vekk!? Jeg har allerede vasket de en gang i vaskemaskinen, med sånn her Vanish. Det hjalp ikke...
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Om klesplagget er helt hvitt og i bomull kan du sprute på ren Domestos Fresh. Det vil bleke i løpet av 30 minutter eller kanskje enda litt lenger. bomull, lin, viskose tåler peroxyd bra (virkestoffet i Domestos Fresh). Det må være ren og ufortynnet Domestos om den skal bleke. Du kan også prøve å klore plagget i lett klorinvann ca 30 minutter også rett i vaskemaskinen. Lenger enn det er ikke anbefalt fordi tekstilene blir møre og revner lett da. Elastikk og slikt kan ødelegges i klorin. Vanish bleker ikke før 60 grader og oppover.
Gjest Hjelpeløs Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Det gikk heldigvis med klor i 12 timer. De var av bomull så det gikk fint. Men er det fortsatt noe som vet hvorfor det ble blått? Jeg tenker det har noe med deodoranten å gjøre, men det må vel til noe annet for at det skal bli blått..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå