Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har hatt problemer med huden på kroppen min i flere år nå. Jeg får ofte tørre områder selv om jeg bruker fuktighetskrem etter hver dusj. I tillegg har jeg områder som "blusser opp" og er røde på bryst, armer og litt på ryggen. Får også mye kviser i de områdene. Jeg tror ikke andre merker det, men jeg er veldig selvbevisst på det, og det er virkelig et problem Har vært til legen med problemet før og fikk da en salve jeg skulle smøre på i et par uker, men jeg merket ingen bedring. Noen som vet hva som kan være galt med huden min? Vet ikke om det er relevant, men jeg hadde psoriasis da jeg var liten, og er fortsatt litt plaget med det(men såvidt jeg vet bare rundt ørene og i hodebunnen).
Sequax Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har hatt problemer med huden på kroppen min i flere år nå. Jeg får ofte tørre områder selv om jeg bruker fuktighetskrem etter hver dusj. I tillegg har jeg områder som "blusser opp" og er røde på bryst, armer og litt på ryggen. Får også mye kviser i de områdene. Jeg tror ikke andre merker det, men jeg er veldig selvbevisst på det, og det er virkelig et problem Har vært til legen med problemet før og fikk da en salve jeg skulle smøre på i et par uker, men jeg merket ingen bedring. Noen som vet hva som kan være galt med huden min? Vet ikke om det er relevant, men jeg hadde psoriasis da jeg var liten, og er fortsatt litt plaget med det(men såvidt jeg vet bare rundt ørene og i hodebunnen). Tja, det kan være mye ! Dusjer du for ofte, kanskje ? Bruker du en sterk dusjsåpe ? Jeg får kviser og flammete hud når jeg har sitti på ræva en helg helg og dyttet i meg sukker og hvetemelsprodukter....kan det være noe der ?
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Vel,jeg dusjer egentlig hver dag...prøver å dusje sjeldnere, men da føler jeg meg bare skitten og ekkel hele dagen! Jeg bruker som regel Dr Greve såpe eller en av de såpene fra Body Shop. Det kan faktisk ha noe å gjøre med sukker! Jeg spiser altså ganske usunt. Eller, jeg spiser akkurat det jeg vil, når jeg vil. Det innebærer en god del sjokolade og junkfood. Spiser sjokolade så godt som hver dag! Men jeg får altså så godt som aldri kviser i ansiktet, bare på brystet og ryggen. veldig rart...
Sequax Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Vel,jeg dusjer egentlig hver dag...prøver å dusje sjeldnere, men da føler jeg meg bare skitten og ekkel hele dagen! Jeg bruker som regel Dr Greve såpe eller en av de såpene fra Body Shop. Det kan faktisk ha noe å gjøre med sukker! Jeg spiser altså ganske usunt. Eller, jeg spiser akkurat det jeg vil, når jeg vil. Det innebærer en god del sjokolade og junkfood. Spiser sjokolade så godt som hver dag! Men jeg får altså så godt som aldri kviser i ansiktet, bare på brystet og ryggen. veldig rart... Der tror jeg du har løsningen på problemet ditt ! Huden din er sikkert lik min; svært sensitiv når det kommer til sukker og hveteprodukter. Prøv å kutte det ut en uke og se hvordan huden blir !
Gjest TikiWonTiki Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 mener varmtvann også kan være en av grunnene, hvis du kanskje får tørr hun også? Brukte å få rød hud av det for huden ble irritert, men kan ikke så mye om det... Men kviser og sukker=helt riktig. Jeg får det over alt hvis jeg spiser mye en dag eller to på rad. Skyter ut med en gang.
Halkatla Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Får du i deg nok fettsyrer? Jeg vil anbefale deg å prøve Udo's Choise i 2-3 måneder. Det er forskjellige fettsyrer fra bl.a linfrø. Disse fettsyrene gjør underverk for tørr hud og eksemer. Start med 2 spiseskjeer morgen og 2 spiseskjeer kveld de første 2 månedene. Bland evt ut i yogurt eller juice om du ikke klarer å ta det rent.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Vel,jeg dusjer egentlig hver dag...prøver å dusje sjeldnere, men da føler jeg meg bare skitten og ekkel hele dagen! Jeg bruker som regel Dr Greve såpe eller en av de såpene fra Body Shop. Det kan faktisk ha noe å gjøre med sukker! Jeg spiser altså ganske usunt. Eller, jeg spiser akkurat det jeg vil, når jeg vil. Det innebærer en god del sjokolade og junkfood. Spiser sjokolade så godt som hver dag! Men jeg får altså så godt som aldri kviser i ansiktet, bare på brystet og ryggen. veldig rart... Jeg har også tørr, rød hud og kviser. Men jeg har blitt kvitt mye av kvisene nå ved å innse at: Junkfood = kviser Fritert mat = kviser Pommes frites = kviser Potetgull = kviser Om sjokolade også gir kviser vet jeg ikke ennå, jeg har ikke klart å kutte ut det ennå... Veldig glad i sjokolade. Sitrusfrukter og kumelkprodukter gir meg også dårligere hud. Det gjør også hud- og hårpleieprodukter med mange kjemikalier, så jeg kjøper så rene produkter som mulig. Jeg får bedre hud av å spise grønne grønnsaker, særlig salat, kutte ned på salt og sukker og drikke vann. Det hjelper også å ikke være for mye ute når det er kaldt, men være ute når temperaturen er behagelig så huden får luft.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå