Gå til innhold

Løpetid ETTER sterilisering

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kattemor_*
Skrevet

Katten min ble sterilisert for to uker sien, nå har hun helt klart løpetid igjen:( Noen som har vært borti dette? har snakket med veterinæren og det KAN skje en sjelden gang, hun kan ikke bli drektig, men har samme maset og jaget i kroppen sin som før:( Det var liksom noe av det vi håpte å slippe da vi steriliserte henne da:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det samme med en hannkatt.... Dyrlegen fortalte da at vi nok hadde sterilisert ham for sent. Han ble litt latere av seg - men fortsatt klin gærn når hunkattene i nabolaget hadde løpetid.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis hun bare er sterilisert vil hun fortsette å få løpetid, men vil ikke få kattunger. Det er jo ikke så vanlig å gjøre, det vanlige er at man kastrerer katter, og da forsvinner både lysten og evnen til å få kattunger.

Gjest Gjest_Kattemor_*
Skrevet
Hvis hun bare er sterilisert vil hun fortsette å få løpetid, men vil ikke få kattunger. Det er jo ikke så vanlig å gjøre, det vanlige er at man kastrerer katter, og da forsvinner både lysten og evnen til å få kattunger.

Takk for svar, trodde man steriliserte hunnkatter og kastrerte hankatter jeg da :( Så feil kan man ta!

Skrevet

Du får kastrere henne også :)

Gjest Gjest
Skrevet

... katten er nok kastrert, da jeg håper dyrlegen vet forskjell på sterilisering og kastrering. Men når det er såpass kort tid siden kan det hende hun er påvirket av hormonene kjønnsorganene produserte? Aner ikke om det er vanlig at det gjentar seg flere ganger etter kastrering, vår kastrerte hankatt er i hvert fall rimelig aseksuell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...