Gå til innhold

KG og psykoterapi


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som velter av seg dagens dritt her? Som bruker KG til psykoterapi?

Leste denne teorien i et annet innlegg, og begynte lure; er det slik for mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope!

Hvis jeg har behov for å skrive det av meg så skjer det i en privat journal, - ikke på internett.

Ser ingen grunn til at dere andre skal vasse rundt i den møkka jeg trenger å kvitte meg med.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender :oops: , men da blåser jeg ut i min egen dagbok.

Som regel dukker det opp både trøst og gode råd.

Men jeg regner med at du mener å blåse ut til andre brukere?

Nei, det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det i særlig grad, kan bli litt skarp i noen innlegg kanskje. Men jeg mener absolutt at andre gjør det. Spesielt på bryllup må jeg legge til, mange som bruker det forumet/reiret hvor folk er "lykkeligst" til å skite i. Det kommer noen helt usannsynlige regler av galle innimellom. Heldigvis har de stort sett blitt glatt oversett i det siste, og tråden holdes på skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, slikt har man eventuelt psykologer til. Eller litt hard musikk. Noen som har prøvd det? :ler:

Jeg bruker KG som et slags "fristed", hvor jeg usminket kan subbe rundt i trenings og tøfler når det måtte passe meg. Ironien min er jeg derimot redd for at også den virkelige verden blir belemret med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ganske ofte.. Men da i min egen dagbok såklart. Der får jeg ut mye eder og galle :lol:

Men om jeg bruker det mot andre brukere, blåser ut på andre brukere? Nope. Det gjør jeg ikke.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg bruker KG for å få ut følelser og tanker. Som regel i min egen dagbok, eller så starter jeg en tråd dersom jeg trenger gode råd, trøst eller støtte i forbindelse med en vanskelig situasjon.

Men jeg lar det selvfølgelig ikke gå ut over andre brukere, det skulle da bare mangle. Hvorfor skulle jeg trykke andre ned fordi jeg selv var sur eller lei meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror all form for kommunikasjon kan, hvis man strekker det langt, sees på som en form for psykoterapi.

Så ja, mye psyko-greier for egen del som kommer på trykk her. Det behøver da nødvendigvis ikke være bare skitt som kommer ut for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada.

Jeg innrømmer glatt at tonen på innlegg/svar farges kraftig av dagsformen.

Akkurat som "i virkeligheten".

Denne må jeg bare si meg enig i.

-Desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker KG til å få ut tanker og følelser, fordi jeg ikke har noen i det virkelige liv å snakke med og fordi det føles lettere når man er anonym....

...så, dere får bare stå han av.....eller be meg holde kjeft....... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest lekebøll

Nei.

Heller omvendt; p.g.a. min "noe" åpne profil, så holder jeg heller inne frustrasjonen, som det advares så voldsomt mot i alle selvutviklingsbøker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o Eh...nei. Ikke bevisst ihvertfall. Og ihvertfall ikke for å få ut aggresjon etc :o Har masse muligheter i jobbsammenheng til å uttrykke meninger og få feedback og brainstorme og bli hissig og glad og flirete og hele dette spekteret. KG har igrunnen blitt brukt som et slags overskuddsted. Har mailevenner og samboer og familie og apparat rundt også. Der hvor jeg ikke har fått tatt ut "alt" på unger og jobb og verv og andre, så har jeg gjerne viftet med tærne og logget inn for å lese, skrive, uttrykke og alt dette. Ikke psykoterapi nei, milde himmel!

Men kan jo reagere da. På tone, innhold...kan jæklig fort virvles inn i stemninger (og i det ligger det mye rart, som for de fleste, vil jeg tro)mens jeg skriver. Skriving er vel en slags terapiform, kanskje? Vet ikke. Vet bare at det kjennes godt ut å sette tanker ned med ord.

lekeball...du får ta deg en tur i skogen og brøle litt da...det skal visst hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...