Gjest Gjest_Tuva_* Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Inspirert av tråden som handler om interiør man aldri vil ha i hjemmet sitt, hadde det vært morsomt å høre hva folk faktisk liker og/eller har hjemme i leiligheten/huset sitt.. Selv følger jeg ikke akkurat med på hva som er "trendy" for øyeblikket, men innreder etter min egen smak, selv om jeg ikke helt kan definere hva slags "stil" jeg har.. sikkert en blanding! Liker lyse/nøytrale vegger, blir veldig fort lei av kraftige farger, og kan ikke tenke meg å ha mørke rom noe sted i huset. Møblene kan godt være mørke istedet, selv om jeg vurderte oljet eik da jeg skulle møblere stua, som er ganske lyst. Jeg liker ikke ekstrem minimalisme som jeg anser for å være litt kaldt, sterilt og nakent, samtidig som overfylte rom med mye nips og ting & tang gir meg litt kvelningsfornemmelse, samtidig som det skulle vært et helvete å rengjøre! Er ikke så glad i åpne hyller, da alt er på "utstilling", og jeg er heller ikke fan av store veggseksjoner, (som ofte har en rekke åpne hyller der mange plasserer småting..) I stua mi, som ikke er så stor, har jeg spisebord, vitrineskap, skjenk og salongbord i mellombrunt treverk, ikke så rødt om kirsebær/mahogni, og heller ikke så mørkt som disse india/bombay-møblene. Har sofa i mørkebrun bycast/skinn, men ønsker å bytte denne ut i en myk i tekstilmateriale istedet.. Jeg liker mange typer kjøkken, men vil nok velge et klassisk hvitt om vi skal pusse opp, da rommet er relativt lite. Vil ha store skuffer istedet for sånne lange matskap som var vanlig før, umulig å holde oversikten i!! Store duker som dekker bordflatene helt bruker jeg kun om vi skal ha middagsgjester til en "finere" middag, til vanlig bruker jeg kun løpere/brikker som er lett og ta av og på.. Har noen vegglysestaker og telysholdere da jeg er flittig bruker av lys. Bildene mine er fra skeidar og bohus, samt fra diverse nettbutikker, og ville nok aldri blitt kalt "kunst" av såkalte "kjennere", men jeg liker dem likevel! Har noen grønnplanter, som utrolig nok holder seg i live, synes planter gir litt liv til rommene! Har noen lampetter og vinduspendler til belysning, men er på utkikk etter en lampe over spisebordet i tillegg som gir bedre lys. Har lette/tynne gardiner, og kun enkle kappe(gardiner) på kjøkkenet. Er egentlig ikke så glad i matter og har kun en under salongbordet fordi det har vært så gulvkaldt i vinter, men pleier å fjerne den på sommeren. Dette ble mye, få høre om deres hjem?? Kanskje jeg får noen idêer..
Gjest ralph Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Inspirert av tråden som handler om interiør man aldri vil ha i hjemmet sitt, hadde det vært morsomt å høre hva folk faktisk liker og/eller har hjemme i leiligheten/huset sitt.. Selv følger jeg ikke akkurat med på hva som er "trendy" for øyeblikket, men innreder etter min egen smak, selv om jeg ikke helt kan definere hva slags "stil" jeg har.. sikkert en blanding! Liker lyse/nøytrale vegger, blir veldig fort lei av kraftige farger, og kan ikke tenke meg å ha mørke rom noe sted i huset. Møblene kan godt være mørke istedet, selv om jeg vurderte oljet eik da jeg skulle møblere stua, som er ganske lyst. Jeg liker ikke ekstrem minimalisme som jeg anser for å være litt kaldt, sterilt og nakent, samtidig som overfylte rom med mye nips og ting & tang gir meg litt kvelningsfornemmelse, samtidig som det skulle vært et helvete å rengjøre! Er ikke så glad i åpne hyller, da alt er på "utstilling", og jeg er heller ikke fan av store veggseksjoner, (som ofte har en rekke åpne hyller der mange plasserer småting..) I stua mi, som ikke er så stor, har jeg spisebord, vitrineskap, skjenk og salongbord i mellombrunt treverk, ikke så rødt om kirsebær/mahogni, og heller ikke så mørkt som disse india/bombay-møblene. Har sofa i mørkebrun bycast/skinn, men ønsker å bytte denne ut i en myk i tekstilmateriale istedet.. Jeg liker mange typer kjøkken, men vil nok velge et klassisk hvitt om vi skal pusse opp, da rommet er relativt lite. Vil ha store skuffer istedet for sånne lange matskap som var vanlig før, umulig å holde oversikten i!! Store duker som dekker bordflatene helt bruker jeg kun om vi skal ha middagsgjester til en "finere" middag, til vanlig bruker jeg kun løpere/brikker som er lett og ta av og på.. Har noen vegglysestaker og telysholdere da jeg er flittig bruker av lys. Bildene mine er fra skeidar og bohus, samt fra diverse nettbutikker, og ville nok aldri blitt kalt "kunst" av såkalte "kjennere", men jeg liker dem likevel! Har noen grønnplanter, som utrolig nok holder seg i live, synes planter gir litt liv til rommene! Har noen lampetter og vinduspendler til belysning, men er på utkikk etter en lampe over spisebordet i tillegg som gir bedre lys. Har lette/tynne gardiner, og kun enkle kappe(gardiner) på kjøkkenet. Er egentlig ikke så glad i matter og har kun en under salongbordet fordi det har vært så gulvkaldt i vinter, men pleier å fjerne den på sommeren. Dette ble mye, få høre om deres hjem?? Kanskje jeg får noen idêer.. Koselig tråd! Vi er superfornøyd med et stort bilde av en norsk "up coming" kunstner som heter Lars Løken. Det kosta noen ti-tusen, men pynter opp hele stua! Har ikke så mye annet på veggene. Til TS: ikke velg FOR store skuffer hvis du skal ha nytt kjøkken. Det er kult, men veeeeldig upraktisk dersom man er flere å lager mat samtidig. Da må alle de andre flytte seg når du skal hente ut en liten ting. Vet det - for vi har prøvd det :-)
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er den som startet den tråden du viser til, og synes det er koselig med en motsatt tråd. Hadde faktisk tenkt å starte en liknende selv. Dette liker jeg hos oss: *At det ser ut som et bebodd hjem, med ting som passer veldig godt sammen selvom møbler og utstyr er fra flere tidsperioder, både bruktfunn og nyere ting *Alle møbler og tekstiler går i naturfarger og er hovedsakelig laget av naturmaterialer (ull, bomull, lin, skinn, treverk) *Hverken minimalistisk eller maksimalistisk *Vi har gardiner, duker, puter og pledd som er ensfargede eller med svært enkelt mønster. Dette gir et lunt preg uten at det er overpyntet *Store vinduer med flott utsikt *Få pynteting, men et godt utvalg lysestaker i klassisk design *Noen få kunstverk på veggene, alle av norske kunstnere fra etterkrigstiden *Lyse farger på veggene *Stort kjøkken med god benk-, skap- og skuffeplass Jeg ønsker meg: *En "godstol"/recliner som er nett og pen og som passer til resten av interiøret.
Gjest Husfrua Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er kjempeglad i kjøkken/allrommet mitt. Her spiser vi, gjør vi lekser, surfer på pc... Rommet er 25 kvadrat og innredet med hvitt kjøkken i litt tja... landlig/romantisk stil? (Huff, syns det uttrykket og den stilen er litt forslitt nå...) Vi har valgt vitrineoverskap med sprosser og mye kolonialskuffer. Nærmeste stil jeg finner på nettet sånn umiddelbart er Lidingøkjøkken fra Ikea. Vi har valgt å ha store åpne flater rundt ventilatoren for å gjøre det mer luftig. Her har vi fliser i offshwhite/beige/perlegrå nyanse. (Farger er søren så vanskelig å beskrive på "papiret"). Veggene er en helt lys, lys pudderbeigeaktig nyanse. Hvite luftige voile gardiner sommerstid og beige (litt mørkere enn veggen) liftgardiner i lin vinterstid. Så hele rommet er veldig lyst. Vi har et stort kjøkkenbord i lys, oljet eik med 6 stoppede stoler til. Litt upraktisk med små barn, men så utrolig deilige å sitte i. Møblene skal brukes, så når det ikke nytter å vaske trekkene flere ganger, farger jeg dem mørkere, eller syr nye heltrekk En lysekrone i litt gammel stil, men uten altfor mye fiksfakseri og prismer over spisebordet. I tillegg har vi en litt stor skjenk også i oljet ei, men med et par glass/vitrinedører så den ikke blir så "tung". Greie, slitesterke møbler som kan brukes både til hverdag og fest. Bruker dem stort sett uten duker osv. I "fint" lag drar vi ut bordet og har plass til 12-14 stykker. Veggene har jeg foreløbig "tuklet" lite med. Er jo innredning på 2 av dem, store vindu på det 3., og ved det 4. står skjenken med et par høye, litt grove lysestaker og noen telys og et speil dandert (elsker lys i mørketiden). En stor grønn palmelignende sak står ved siden av, så jeg føler ikke behov for å ha så mye på den veggen. Ja - det var i alle fall en inngående beskrivelse(!) av mitt favorittrom
^^Belle^^ Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Hjemme hos oss liker jeg: * at malingen på veggene ikke er helt hvit, det blir for klinisk * vårt kirsebærfargede gulv (selv om støvet liker seg veldig godt på det ) * at vi har innredet i farger som går i sort, brun og beige * gulvteppet i stuen * vårt lille spisebord og de fiiine tilhørende stolene i sort med hvite puter (i stedet for ''baren'' vi i utgangspunktet hadde tenkt å bruke som spisested) * trefigurene vi kjøper med oss fra all verdens hjørner (flesteparten forestiller mennesker i ulike stillinger. Noe à la dette ) (Kan jo også nevne hva jeg ikke liker hjemme hos oss: * Lamellene *skriiiiik* Vi har gigantiske vinduer som går fra gulv til tak (og som, på det lengste, er over 4 meter) noe som gjør det nesten umulig å ha noe annet. * De store høytalerne som står midt i stuen Mannfolk! )
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Jeg ønsker meg: *En "godstol"/recliner som er nett og pen og som passer til resten av interiøret. Denne er norsk kvalitet. Dritgod, og dritfin...og littegrann dyr, men ikke dritdyr :-)
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Denne er norsk kvalitet. Dritgod, og dritfin...og littegrann dyr, men ikke dritdyr :-) Passer kansje dritbra i leiligheten din...?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Passer kansje dritbra i leiligheten din...? Jeg er den gjesten som ønsket meg en godstol, og takker for tipset, men Delta-stolene er ingen innertier etter min smak, dessverre.
Tabris Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 (endret) dobbelpost Endret 2. mars 2010 av Tabris
Tabris Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Jeg liker godt Shabby-Chic stilen, selv om jeg ikke kunne tenkt meg den hjemme. Nå er det begrenset hvor mye vi kan innrede og ordne som fattige studenter i en leid leilighet, men selv er jeg glad i jordfarger. Brune møbler, grønn, mørk oransje. Da ikke i 70-talls toner, det klarer jeg ikke. Jeg vil ikke ha minimalisme eller hvite vegger. De kan godt være grå, beige eller kanskje enda mørkere så lenge vi har en stil som passer til det. Jeg vil ha et bibliotek i typisk tung, engelsk stil med tunge, brune møbler og vakre lamper. Generelt sett vil jeg ha en litt klassisk stil med vårt eget preg på det. Jeg er ikke typen til å skifte stue hvert tredje år etter hva som er "in". Det er både ille for miljøet og lommeboken.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Inspirert av tråden som handler om interiør man aldri vil ha i hjemmet sitt, hadde det vært morsomt å høre hva folk faktisk liker og/eller har hjemme i leiligheten/huset sitt.. Selv følger jeg ikke akkurat med på hva som er "trendy" for øyeblikket, men innreder etter min egen smak, selv om jeg ikke helt kan definere hva slags "stil" jeg har.. sikkert en blanding! Liker lyse/nøytrale vegger, blir veldig fort lei av kraftige farger, og kan ikke tenke meg å ha mørke rom noe sted i huset. Møblene kan godt være mørke istedet, selv om jeg vurderte oljet eik da jeg skulle møblere stua, som er ganske lyst. Jeg liker ikke ekstrem minimalisme som jeg anser for å være litt kaldt, sterilt og nakent, samtidig som overfylte rom med mye nips og ting & tang gir meg litt kvelningsfornemmelse, samtidig som det skulle vært et helvete å rengjøre! Er ikke så glad i åpne hyller, da alt er på "utstilling", og jeg er heller ikke fan av store veggseksjoner, (som ofte har en rekke åpne hyller der mange plasserer småting..) I stua mi, som ikke er så stor, har jeg spisebord, vitrineskap, skjenk og salongbord i mellombrunt treverk, ikke så rødt om kirsebær/mahogni, og heller ikke så mørkt som disse india/bombay-møblene. Har sofa i mørkebrun bycast/skinn, men ønsker å bytte denne ut i en myk i tekstilmateriale istedet.. Jeg liker mange typer kjøkken, men vil nok velge et klassisk hvitt om vi skal pusse opp, da rommet er relativt lite. Vil ha store skuffer istedet for sånne lange matskap som var vanlig før, umulig å holde oversikten i!! Store duker som dekker bordflatene helt bruker jeg kun om vi skal ha middagsgjester til en "finere" middag, til vanlig bruker jeg kun løpere/brikker som er lett og ta av og på.. Har noen vegglysestaker og telysholdere da jeg er flittig bruker av lys. Bildene mine er fra skeidar og bohus, samt fra diverse nettbutikker, og ville nok aldri blitt kalt "kunst" av såkalte "kjennere", men jeg liker dem likevel! Har noen grønnplanter, som utrolig nok holder seg i live, synes planter gir litt liv til rommene! Har noen lampetter og vinduspendler til belysning, men er på utkikk etter en lampe over spisebordet i tillegg som gir bedre lys. Har lette/tynne gardiner, og kun enkle kappe(gardiner) på kjøkkenet. Er egentlig ikke så glad i matter og har kun en under salongbordet fordi det har vært så gulvkaldt i vinter, men pleier å fjerne den på sommeren. Dette ble mye, få høre om deres hjem?? Kanskje jeg får noen idêer.. jeg kommer ikke til å klare å ha den samme stilen i hele huset mitt, men det blir stor forskjell fra rom til rom... hvis jeg hadde nok med penger å plass, ville jeg hatt en klassisk glamorøs stil, Hollywood stil.... bilder og malerier av legender som marilyn og marlon, nøytrale crème farger, med motsatt vinrøde sterke farger og fine lysekroner. I kjøkkenet ville jeg gått for en organisk og naturlig lok, masse tre, planter og resirkulerte møbler, en litt industriell lok, med rustikke elementer:) så må jeg bare ha ett par av rommene I en ”retro” vintage stil, andy warhol kunst på veggene, sterke farger og ekte gamle vintage skilt Nå har jeg en romantisk/lys stil, med masse disney og rosa elementer LOL, bamser, hello kitty og barbie ting rundt hele hybelen, gardiner sengetøy I hvit med blonder og slikt... ganske koselig
Gjest fix Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har akkurat funnet ut at min favorittinteriørstil har et navn: Bohemian Modern eller Bohemian Chic! Se f.eks.: http://decor8blog.com/2008/01/03/liza-giles-designer/ http://oliveaux.blogspot.com/2008/07/bohemian-chic.html Avslappet stil med en blanding av nytt og gammelt, vegger malt i støvete farger eller fargerike tapeter, nydelige fargekombinasjoner. (Gamle) ting brukes på nye måter. Det skal ikke være nødvendig å kjøpe nye møbler, men fremheve det man har...Så var det bare å få til dette sjøl da..hrm! Skulle ønske de norske interiørmagasinene fanget opp denne stilen (hjem med masse farger (på veggene) og avslappet originalitet), istedet for de evinnelige retroleilighetene og hvite shabby chic-boene.
Gjest Spinell Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er glad i interiør, men har ingen rendyrket stil som kan få noen merkelapp. Det er en glad blanding av klassisk og retro, med enkelte designinnslag. Dette fungerer og er harmonisk fordi fargene er nøytrale og står godt til hverandre og det vi har av tekstiler har svært lite mønstre. Jeg er spesielt glad i: *retro-skapet i bjørk - det kommer aldri til å få se malerkosten! *ku-teppet under sofaen Jeg hadde ønsket meg kuskinn i årevis før de ble mainstream, og det kommer til å ligge til det er utslitt; moderne eller ei *Iittala-lyslyktene, -tulipanvasene og -skålene. *Rørospleddet *Kunsten *Det arvede serviset som aldri kan vaskes i oppvaskmaskin *De romslige bokhyllene som er fulle av bøker
suzie Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 (endret) Vi har mye kunst av norske kunstnere, både etablerte og mindre kjente, alt stort sett i ganske abstrakt stil, mange med sterke, klare farger. Jeg elsker all kunsten min, og samlingen er ganske avgjørende for resten av innredningen. Har nettopp kjøpt ny sofa - stream fra Brunstad med pall - og den passer perfekt inn sammen med bildene. Har ellers en litt retro-moderne-bohem stil, med litt nytt og litt gammelt. Bortsett fra sofaen er jeg spesielt fornøyd med kjøkkenstolene, som er norskproduserte på 60-tallet - skallstoler i tre. Minst fornøyd er jeg med spisebordet Bjurstad fra Ikea i Eikefiner for det passer ikke til de coole stolene mine;) Og sist men ikke minst - jeg ELSKER gasspeisen min med fjernkontroll!!! Endret 2. mars 2010 av suzie
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har et nøytralt utgangspunkt; hvite vegger/tak og eikeparkett på alle gulv bortsett fra i gangen, der har vi sorte fliser. Jeg har også endel malte møbler, da enten i sort eller hvitt, men salongbord, spisebord og kjøkken er i treverk for å skape litt liv. Jeg blander gammelt og nytt, men har vært konsekvent på noe: alle lamper + all kunst på veggene er i moderne stil. Dèt, kombinert med det litt stramme sorte og hvite, gjør at jeg kan "tillate" meg litt mer av gamle ting. Jeg er også glad i farger, så noen skarpe, klare farger må finnes hos meg til enhver tid. Kan like litt sukkertøyfarger, men passer på at det ikke blir for mye. Liker også kombinasjoner av f.eks rosa/lilla/rødt eller rødt/rosa/orange, men det må være i doser det er lett å få bort, f.eks på sofaputer eller telysestaker. Jeg liker forandringer, så jeg unngår å kjøpe alt dyrt og flott. Jeg kan godt bruke mye penger på noe, og så kombinere med noe billig eller loppisfunn. Har f.eks brukt endel penger på spisestuestoler, men bordet er av billigste sort. (..men det bordet er jeg ikke fornøyd med, dvs jeg liker fasongen veldig godt - langt og enkelt i formen, men tresorten er litt feil. Vurderer å male, men vet ikke helt..) Jeg bruker aldri målebånd eller skisser når jeg innreder, alt taes på magefølelsen. (kanskje en rar ting å si, men jeg har nettopp hjulpet en venninne med flytting, og alt ble plassert med millimeterpressisjon akkurat der det på forhånd var tenkt at det skulle stå. Det var litt snålt, syntes jeg, jeg tror det hadde blitt finere om hun hadde forsøkt seg litt frem, men hun syntes at jeg var snål da jeg foreslo det. Godt vi er forskjellige!) Jeg blir heller aldri helt fornøyd, det er alltid noe jeg vil forandre på, noe jeg har lyst på. Jeg flytter ofte rundt på bilder og ting som lysestaker og blomster, men møbler og lamper flyttes nesten aldri. Andre ting jeg setter pris på; noe dempet belysning, levende lys og en dorsk katt som later seg i sofaen.
hjertesukka Skrevet 2. mars 2010 #16 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har også litt fra hvert prestegjeld, og en interiørarkitekt ville nok fått bakoversveis her inne. Men selv synes jeg at jeg har det veldig koselig, og noen ville sikkert sagt at jeg har det veldig moderne. Litt kunst har jeg da samlet meg i årenes løp, og det er ikke kjøpt inn etter fargen på sofaen eller gardinene. Har lite duker og tepper. Ellers hvitt høyglanset spisebord, mørkt salongbord og beige sofa. På kjøkkenet har jeg dilla på Alessi, enn sålenge. Men ikke bare det. Er også glad i glasskunst. Synes det er så fint mot sollyset. Drømmer om å bygge meg nytt hus, og er ivrig etter å kvitte meg med mest mulig skrot innen den tid. Men det blir ikke funkishus med hvite vegger og null nips.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #17 Skrevet 3. mars 2010 Hos meg er det plantene jeg er mest glad i og som gjør en ellers kjedelig stue koselig. Jeg forandrer så godt som aldri på innredningen og da er det fint med planter som vokser og blomstrer (når de finner det for godt). Gardiner, duker og tepper har vi ikke så det kan heller ikke byttes ut. Ellers prøver jeg å kjøpe mest mulig brukt, men jeg har selvfølgelig nye ting også.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har ikke innredet noe hjem jeg har tenkt å bo i i mange år enda, så har ikke så mye signaturinteriør liksom... men jeg er generelt glad i naturmaterialer og litt grove teksturer (elsker jutetepper, fletta kurver og sånt, nesten i litt for stor grad - og en av de tingene jeg aldri ser ut til å bli lei av), overvekt av naturfarger, planter, diverse funn (mye bruktbutikk, noe IKEA, noe gaver, noe klassikere, men har ikke kommet så mye lenger enn til Kivi lysestaker og sånt), bøker (og jeg har et tosifret antall pappesker med bøker som venter på å få plass)... liker litt farger også, men helst på detaljer, gjerne tekstiler. Men det er mye annet jeg synes er fint også. Jeg kjenner ei som har et restaurert hus med skikkelig fargesterkt interiør, og det er fantastisk fint Så det gjelder vel både å få det beste ut av boligen, hva den har av sjel/historie/muligheter, og sette sitt personlige preg på ting.
gjestepesten Skrevet 7. mars 2010 #19 Skrevet 7. mars 2010 Jeg elsker shabby chic-stilen, men hadde nok ikke klart å bo sånn. Når alle flater i et hus skal være et stilleben, blir det vanskelig å bo der, tenker jeg. Jeg har lyse vegger, og lyse lette gardiner med blomsterbroderier i samme farge som stoffet. Av møbler har jeg to GODE sofaer i grovt ullstoff . Den skal tåle å bli sølt på, og har tålt litt for mye katteklør i noen år nå. Har begynt å slites alvorlig på hjørnene, men blir nok ikke byttet ut helt enda- til det er den altfor god! Jeg har en fantastisk deilig godstol fra 40-tallet, kjøpt på Fretex- med originaltrekk i ull, lysgrønn mot mosegrønn farge. Den ser heller ikke pen ut i trekket lenger, men skal få bli en stund til. Et gammelt bokskap fra tidlig 1900-tall som er hvitmalt, et nydelig skap/skatoll/kommode som er malt antikkhvit. Og en stram IKEA tv-benk som overhodet ikke passer med noe annet, men som gjør nytten. Eikespisebord som min møbelmakergrandonkel har laget med tilhørende stoler med skinnputer i setene. I det hele tatt en salig miks som interiørstylister ville fått panikk av, men som passer meg og mine alldeles utmerket. Og så elsker jeg dill i form av sølv, fattigmannssølv og gammelt krystall,- så det står noen tablåer rundt omkring. Sammen med tørkede hortensia og rosehoder... Loppemarkeder og Fretex har en meget god kunde i meg! Men det jeg er aller mest glad i, er kanskje kjøkkenbordet mitt. Det er et arvet spisestuebord i eik som er VELDIG kraftig og enormt tungt, med voldsomme utskjæringer på bena. Det er malt antikkhvitt, og har begynt å skalle maling. Det er altfor stort og voldsomt for kjøkkenet mitt, men et stort og romslig kjøkkenbord er likevel verd å "gå litt rundt"....
kaprifolen Skrevet 9. mars 2010 #20 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har en veldig særegen stil, som når jeg snakker med "fagfolk" beskriver som en blanding av retro, wabi sabi, og nordic chic. Jeg har en utvalgt miks av arvemøbler, renoverte loppisfunn og moderne design. Røft treverk som det synes har levd en stund, pels og gode, komfortable tekstiler, hovedsaklig i naturmaterialer. Så blander jeg inn det jeg er i humør til av farger i form av blomster, puter, lys etc. Dette krever at jeg holder meg til en helhetlig skala for at det skal fungere sammen uten å bli fullstendig visuell kræsj. Har lite nips, men en og annen engel får plass her og der. Ellers er jeg en ivrig fotograf, og liker å pryde veggene med portrettserier o.l. Men da er alle bildene i like rammer og i samme stil. Har også noen gamle familiebilder av f.eks besteforeldre o.l i sorthvitt. Når vi nå får oss hus, blir det litt sånn "tema-rom". Jeg samler mine retro-møbler, gamle skilt osv i den ene stuen nede, og har naturstilen i den andre. Men med en rød tråd gjennom det hele. Det viktigste for meg er at det jeg tar med hjem har personlighet, at det gir meg noe, at det skaper et personlig, men ryddig og rolig inntrykk, og at det ikke ser ut som leiligheten til noen andre/bohus-utstilling/bilde fra ikea-katalog. Jeg har alltid fått skryt for at det synes at det er jeg som bor i hjemmet mitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå