Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 I en tre måneder nå har jeg vært plaget med kviser på ryggen. Jeg har lite kviser ellers, og hadde heller aldri noen problemer med ryggen før i høst. Jeg regnet med at dette ville gå seg til, men nå begynner det å bli et problem. Det kan se ut som om det utvikles arrdannelser, og det har jeg lite lyst på. Kvisene er heller ikke av vanlig ansiktstype, men blir store betende og verkende konger, med diameter fra en halv til to centimeter. Det er også relativt smertefullt, og når de opptrer tett gjør de enkelte bevegelser smertefulle. Å klemme dem ut er også fryktelig vondt. Hva kan jeg gjøre med dette? Burde jeg oppsøke lege? Noen som har erfaringer med, og med å bli kvitt slike kviser fra ryggen?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Om det er et problem for deg som forårsaker smerter og muligens arr synes jeg du skal gå til legen. Det finnes medikamenter mot kviser, det er også mulig du har en allergi som forårsaker dette som det hadde vært greit å få klarhet i. Har du forresten brukt noen spesiell shampo de siste tre månedene? Jeg brukte i en periode kosttilskudd som acno, burdochroot og sink for å forebygge kviser, det kan hende det hjelper på plagene men jeg anbefaller alikevel at du går til legen.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Om det er et problem for deg som forårsaker smerter og muligens arr synes jeg du skal gå til legen. Det finnes medikamenter mot kviser, det er også mulig du har en allergi som forårsaker dette som det hadde vært greit å få klarhet i. Har du forresten brukt noen spesiell shampo de siste tre månedene? Jeg brukte i en periode kosttilskudd som acno, burdochroot og sink for å forebygge kviser, det kan hende det hjelper på plagene men jeg anbefaller alikevel at du går til legen. Takk for svar. Nei, jeg bruker shampoo alt ettersom hva som er tilgjenglig. Jeg vet ikke hva det kan være jeg. Jeg er mann og i slutten av puberteten (20 år). Kanskje er det økt testosteronmengde i sammenheng med utgangen av puberteten som gjør dette. Ellers er jeg sunn og trener aktivt, men spiser nok litt mye godteri. Har det mye å si? Det skumle er at jeg aldri hadde hatt en eneste kvise på ryggen før jeg var med en kvinne i høst. Hun hadde så vidt jeg så og kjente akkurat samme problemet, og jeg tenkte at "Æsj, så jævelig ekkelt, glad jeg ikke har slikt". To-tre dager etter kom kvisene mine. Karma Jeg får ta en tur til legen ...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har også vært veldig plaget av dette i mange år, men da jeg begynte å bruke MD Formulations Clearing Complex Spray forsvant de faktisk helt! Det er en spray som man sprayer på ryggen, jeg bruker den hver dag etter dusjing. Kjøper det på eBay for ca 200 kroner. Anbefales på det varmeste!
LadyStarlight Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Er nok ikke så lurt å klemme på de. Men du kan jo prøve å vaske ryggen med Basiron wash, og smøre på en krem mot kviser. Du kan jo prøve å dra til legen for å få for det der, men helst bør du ha prøvd reseptfrie legemidler først
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Testoseron kan være en faktor i mysteriet ja, det kan forårsake kviser. En annen årsak kan være godteri, rask sukker gir deg høytblodsukker som kan resultere i kviser. Om du spiser en del usunt kan det hjelpe å bli litt mer bevisst og kanskje ta noen kosttilskudd. Omega 3,6 og 9 skal være veldig viktig for huden, det sammen med sink kan gi god effekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå