Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Dette er helt seriøst, selv om jeg sitter her og fniser som bare det med mannen, for jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan bruke bekken når man gjør nr. to Søkte på noen bilder av bekken da jeg er gravid, og fant såkalte stikkbekken, og da dukket det opp endel spørsmål, som jeg egentlig har lurt på en stund. Hvordan i all verden gjør man det? Sitter man oppå bekkenet i sengen? Hvordan får man plassert det, og gjør det ikke vondt å ha det under seg? Hvordan klarer man å gjøre sitt fornødne der? Blir ikke avføringen klint utover rumpeballene, den er jo ikke så dyp som et toalett? Hvordan får man tørket seg? Mannen har jobbet litt på sykehjem i praksis, og har vært med på det noen ganger, men han kunne ikke svare på spørsmålene mine. Men han sier at de han har jobbet med pleide å tørke seg selv. Kan noen som jobber på sykehus eller sykehjem, eller har vært pasient selv, svare meg på dette?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Dette er helt seriøst, selv om jeg sitter her og fniser som bare det med mannen, for jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan man kan bruke bekken når man gjør nr. to Søkte på noen bilder av bekken da jeg er gravid, og fant såkalte stikkbekken, og da dukket det opp endel spørsmål, som jeg egentlig har lurt på en stund. Hvordan i all verden gjør man det? Sitter man oppå bekkenet i sengen? Hvordan får man plassert det, og gjør det ikke vondt å ha det under seg? Hvordan klarer man å gjøre sitt fornødne der? Blir ikke avføringen klint utover rumpeballene, den er jo ikke så dyp som et toalett? Hvordan får man tørket seg? Mannen har jobbet litt på sykehjem i praksis, og har vært med på det noen ganger, men han kunne ikke svare på spørsmålene mine. Men han sier at de han har jobbet med pleide å tørke seg selv. Kan noen som jobber på sykehus eller sykehjem, eller har vært pasient selv, svare meg på dette? Det ber ikke lett,men de stiker det under deg. Selvfølgelig så må du hjelpe til selv. Trenger du bekken,så er du syk. Passer ikke for sjuke folk. Har opplevd å dele rom med flere å fått bekken. Det er å be om problemer med magen. Jeg får ikke gjort noe med tre andre rundt meg
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Haha, det hadde ikke jeg klart! Jeg klarer nesten ikke å tisse på huk, engang. Skal bli festlig når jeg en gang blir lagt inn på sykehus.
Gjest Dulcis Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Selvsagt passer bekken for syke folk! Det er jo de de er laget for. Man legger en håndduk eller lignende under den ene hoften på pasienten, deretter vender man pasienten over på den samme hoften. En annen pleier legger bekkenet litt under baken til pasienten og så vender man pasienten tilbake til ryggen. Dermed så skal bekkenet ligge rimelig godt under pasienten, da håndduken (eller lignende) ligger slik at det ikke blir sånn en høy kant fra bekkenet og ned til senga. Og hvis pasienten er i stand til det, og senga de ligger i kan reguleres, heves hodeenden og fotenden senkes, slik at man blir sittende i en stilling som er tilnærmet lik slik man ville ha sittet på et vanlig klossett. Bekkenet er normalt så dypt at man ikke får noe problem med at avføring kommer på baken. Altså, hvis man legger bekkenet under pasienten korrekt så skal det ikke være vondt eller ubehagelig. Når man skal fjerne bekkenet holder en pleier igjen bekkenet slik at det ikke følger med pasienten, mens man snur pasienten over til siden. Deretter tar den samme pleieren bort bekkenet og tørker pasienten nedentil. Enkelt og greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå