Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man er 80 har man som regel det man trenger. Jeg vil foreslå å kjøpe noe man kan spise opp eller bruke opp. Den ene bestemora mi får gjerne Fjordlandmidddager, kaffe ol til jul og bursdag siden hu ikke er i stand til å lage seg middag selv lenger. Kanskje et gavekort hos frisør eller fortpleier er et alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lydbøker synes jeg er en fin gave, særlig om vedkommende brukte å lese før, men av diverse årsaker ikke får det til lenger.

ellers så syntes jeg en sånn gavekurv var en kjempeide

Gjest megvel
Skrevet

Du kan jo samle inn bilder fra resten av familien og gi henne fotoalbum :) Med alle barn og barnebarn og oldebarn om hun har det, og alt som måtte finnes av bilder fra hennes unge dager med hennes søsken og foreldre. Det vet jeg at mine besteforeldre ville satt stor pris på :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg har gitt til bestemor de siste årene er hjemmelaget sjokoladekake og boller (som hun kan ha i fryseren og ta opp når hun får besøk, eller har lyst på noe godt til kaffen)

En kurv med kaffe,sjokolade, shampo, håndsåpe, dusjåpe o.l.

Hun har også fått litt tykke strømpebukser siden hun bruker strømpebukse hele året. Bruker ikke bruker bukse - burker bare strømpebukse og skjørt

Ene kusinen min gir bestemor alltid en blomst (har jo alt, og bytte ut potteplantene trengs innimellom)En annen kusine har laget fotoalbum med alle barn, svigerbarn, barnebarn og oldeb

Til neste bursdag lurte jeg på om jeg skulle lage et slekstre med bilde av bestemor og bestefar på stammen og bilde og fødselsdato av alle oss andre (barn, svigerbarn, barnebarn og oldebarn) på grenene - tenkte å ha litt ekstra plass, slik at det går ann å føye til evt nye barnebarn etterhvert som de blir født.

Skrevet (endret)
Når man er 80 har man som regel det man trenger. Jeg vil foreslå å kjøpe noe man kan spise opp eller bruke opp. Den ene bestemora mi får gjerne Fjordlandmidddager, kaffe ol til jul og bursdag siden hu ikke er i stand til å lage seg middag selv lenger. Kanskje et gavekort hos frisør eller fortpleier er et alternativ?

Hun går til fotpleier og frisør jevnlig, men noe i den duren er et spennende alternativ. :)

Det jeg har gitt til bestemor de siste årene er hjemmelaget sjokoladekake og boller (som hun kan ha i fryseren og ta opp når hun får besøk, eller har lyst på noe godt til kaffen)

En kurv med kaffe,sjokolade, shampo, håndsåpe, dusjåpe o.l.

Hun har også fått litt tykke strømpebukser siden hun bruker strømpebukse hele året. Bruker ikke bruker bukse - burker bare strømpebukse og skjørt

Ene kusinen min gir bestemor alltid en blomst (har jo alt, og bytte ut potteplantene trengs innimellom)En annen kusine har laget fotoalbum med alle barn, svigerbarn, barnebarn og oldeb

Til neste bursdag lurte jeg på om jeg skulle lage et slekstre med bilde av bestemor og bestefar på stammen og bilde og fødselsdato av alle oss andre (barn, svigerbarn, barnebarn og oldebarn) på grenene - tenkte å ha litt ekstra plass, slik at det går ann å føye til evt nye barnebarn etterhvert som de blir født.

Så spennende, det var faktisk en veldig morsom idé.

Mvh Yvonne :heiajente:

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Gjest middelhavsfarer
Skrevet

Jeg gir vanligvis bestemor (omtrent samme alder som din) hudpleie- og kroppspleieprodukter. Mange i den generasjonen er lite flinke til å bruke penger på "velværeluksus", og ofte er også huden tørrere i den alderen.

En deilig fuktighetskrem for ansiktet + en god bodylotion?

PS. ikke ta deg nær av andre som mener du bruker pengene dine feil. 300 kroner til bestemor er en helt ok sum, synes jeg. Det er jo ikke pengeverdien i gaven som er hovedsaken, men at man kjøper noe som blir satt pris på. Tror jeg hadde fått trøbbel med å kjøpe noe til f.eks. 1000 kroner til min bestemor. Det hadde blitt altfor mange kremer....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at alt som kan brukes opp (og som kanskje ser pent ut også) er flotte gaver.

Hvis du er av den kreative typen, kan du kanskje stikke imnnom en hobbybutikk og kjøpe ingredienser til å lage såpe? Hvis du vet hvilke farger og lukter hun liker blir jo det en pen, personlig og nyttig game som kan brukes opp så den ikke samler støv i skapet.

Eller, som jeg foreslo tidligere, hjemmelagde drops. Det er billig og enkelt å lage, og du kan bruke yndlingsfargen hennes og en smak hun liker. Og så blir de så pene når de er pakket inn i cellofan med bånd rundt.

Jeg likte også ideen om å gi kaker som kan fryses og tas opp når hun får gjester :)

Skrevet (endret)

Til Yvonne:

Ser det er mange som har foreslått frisørtime - dette hadde min bestemor digget :) time hos fotterapaut er også genialt.

Eller hva med en ordentlig god kaffe/te? Pluss en god sjokolade?

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...