Gjest Gjest_rådløs_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Dette er min 10.mnd. på pillen, den skal rette opp syklusen slik at også jeg kan få en regelmessig menstruasjon som jeg lettere kan forholde meg til. Men her er greien, frem til nå har dette fungert utmerket, alt har stemt, fått menstruasjon på dagen, nesten smertefritt, et helt nytt liv har jeg levd de siste 10 mnd. Nå 1 uke før tilrettelagt menstruasjon, begynner jeg å blø, med smerter som overgår det jeg har hatt etter at jeg begynte på pillen. Jeg blør ikke like mye som når jeg har menstruasjonen, men jeg blør.. Det står jo på pakken at sånt kan forekomme, men jeg trodde det kun gjaldt de første månedene når kroppen skal "stilles inn" ? Er det noen som har noen lignende erfaringer på dette området, så ville jeg blitt veldig takknemmelig for tilbakemeldinger. Da dette begynte for et par dager siden så tenkte jeg at jeg kanskje bare hadde fått en liten rift eller noe, etter seks, men så har blødningen tatt seg opp betraktelig og da blir jeg litt nervøs. Bør jeg kontakte lege, eller overreagerer jeg bare ?
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Dette er min 10.mnd. på pillen, den skal rette opp syklusen slik at også jeg kan få en regelmessig menstruasjon som jeg lettere kan forholde meg til. Men her er greien, frem til nå har dette fungert utmerket, alt har stemt, fått menstruasjon på dagen, nesten smertefritt, et helt nytt liv har jeg levd de siste 10 mnd. Nå 1 uke før tilrettelagt menstruasjon, begynner jeg å blø, med smerter som overgår det jeg har hatt etter at jeg begynte på pillen. Jeg blør ikke like mye som når jeg har menstruasjonen, men jeg blør.. Det står jo på pakken at sånt kan forekomme, men jeg trodde det kun gjaldt de første månedene når kroppen skal "stilles inn" ? Er det noen som har noen lignende erfaringer på dette området, så ville jeg blitt veldig takknemmelig for tilbakemeldinger. Da dette begynte for et par dager siden så tenkte jeg at jeg kanskje bare hadde fått en liten rift eller noe, etter seks, men så har blødningen tatt seg opp betraktelig og da blir jeg litt nervøs. Bør jeg kontakte lege, eller overreagerer jeg bare ? Hei=) Du skriver ikke noe om hvilke p-pille du bruker, men jeg bruker yasmin og går 3 mnd uten mens så har jeg mensen. Hvis jeg går lengre skjer det inniblandt at jeg kan begynne å blø litt før. Det trenger ikke være alvorlig i ditt tilfelle, men om det ikke går over innen din vanlige varighet på mensen, så kan det være lurt å kontakte lege. En annen grunn til at du har begynt å blø kan f.eks være kjønnssykdom eller kraftig soppinfeksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå