Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Tror jeg må ha fått et veldig hardnakka magevirus her.. Startet fredag kveld i 22-tida med diare og oppkast... Satt på do med hodet i bøtta sånn ca hvert kvarter natta gjennom helt til kl 05.30! Trodde seriøst min siste time var kommet...

Har hatt noen runder med spysjuke opp gjennom årene tidligere, men da har det vært heftig spying i noen timer, og litt redusert dagen etter for så å sakte men sikkert å få tilbake matlyst og normalt aktivitetsnivå.

Problemet nå er at det er mandagskveld, har ikke hatt oppkast eller diare siden lørdagsmorgen, men jeg er kvalm og får intense magesmerter når jeg prøver å drikke. Har ikke prøvd noe særlig mat enda (tørre kjeks, tørr loff), da jeg anser væske som viktigst. Men jeg får jo bare i meg noen super før magen slår krøll på seg i krampetak og kvalmen står i halsen på meg! Nå er jeg slappere enn slapp, ligger rett ut og har endel tegn på dehydrering. Vekta raser ned, og jeg har i utgangspunktet ingenting å gå på da jeg er tynn fra før av (alltid hatt ei slank/tynn kroppsbygninh uansett hva jeg spiser). Ligger normalt på en 53kg, og etter helga er jeg bare 50kg! Er 172 høy..

Noen som har noen forslag hva jeg skal gjøre? Bør jeg ta kontakt med lege hvis det ikke snur snart? Er det noe spesielt som er bra og prøve å få i seg, noe som er ekstra kaloririkt og ikke så kvalmende, eller forresten, kvalmen kommer jo av magekrampene..

Åhhh, fortvilet nå! Hater å være så redusert og pjuskis..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

De kiloene du tar av deg kommer fort tilbake når du er frisk igjen, slapp av. Sørg for å få i deg væske, eplejuice blandet med farris er veldig bra, drikk små slurker. Kokt ris uten krydder er bra, og yoghurt naturell er veldig bra for magen. Finner du en yoghurt som heter BioQ naturell, prøv denne.

Skrevet

Kanskje potetskruer hjelper? Eller anne salt mat?

Salt gjør deg tørst, og potetskruer (som er laget av potetmel) binder mageinnholdet.

Ellers er som nevnt eplejuice og farris bra. Da får du i deg litt næring og salter sammen med væsken.

Kiloene som har forsvunnet er nok stort sett væske, så de skal du ikke bekymre deg for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...