Gå til innhold

Herpes-smitte

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Kjæresten har nettopp smitta meg med kjønnsherpes. Han har aldri merka noe til det, og fikk vite at han hadde smitten selv gjennom at jeg fikk utbrudd.

Så nå har vi herpes begge to, og det er ikke stort mer å gjøre med det. Det jeg lurer på nå er hvorvidt det er fare for å få herpes i munnen gjennom at jeg gir ham oralsex (og omvendt)? Jeg merker det at jeg absolutt ikke vil få denne faenskapen i ansiktet også, men hadde jo vært trist å måtte gi opp oralsex. Med tanke på at han fikk utbrudd uten å merke noen ting da jeg ble smitta, vil jeg jo aldri være trygg på når det vil være "trygt" å suge ham. Med mindre smitten denne veien ikke er en reell bekymring.

Setter veldig stor pris på hjelpende svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Au-da
Skrevet

Hos NHI.no har de gode for forklarende animasjoner. Her er en om herpes:

http://nhi.no/forside/animasjoner/hud/herpes-31840.html

Smitte er mulig selv om det ikke finnes synlige tegn til sykdommen, og spres ved hud til hud kontakt..

Jeg fant også en artikkel om herpes:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykd...talis-1360.html

Her advarer jeg mot litt stygge bilder.. Men det er vel kanskje slik det er å ha herpes?!

Lykke til! :)

Skrevet

Det finnes to typer Herpes:

Herpes 1: Går på munnhule

Herpes 2: Genital Herpes, underliv

Fikk du vite hvilken type du har?

Dette er grunnen til at jeg spør:

Herpes 1: Kan smitte rundt på huden, også til underliv (Denne er den mildeste formen heldigvis OG den mest vanlige)

Herpes 2: Holder seg bare i underliv.

En annen ting en bekjent lege sa var at når det gjelder underliv å munnhule/ansikt så er det minimal sjangs å få begge steder, har du blitt smittet nedentil så vil du ikke kunne få det i ansiktet.

En VELDIG nær venninne av meg og kjæresten hennes har begget to det. Han har hatt herpes hele livet i nesen, men var uvitende om smitten og klarte å smitte henne da han var nedpå henne. Hun har nå i underlivet. De fortsetter å ha oralsex og vanlig sex, ingen av de har fått noe spredning av den grunn.

Håper dette var til hjelp =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...