Gjest ts Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Heihei Jeg begynner å bli litt lei av middagene mine. Er student å har et veldig lite "kjøkken". Så å lage middager som krever lang tid og masse oppvask gjør jeg kun i helgene Tenkte derfor vi kunne starte en liten tråd til oss som ønsker rimelige middager som er lette å lage og ikke krever så alt for lang tid Jeg kan starte: Kjøper blomkålsuppepakke bakpå der står det et oppskrift der du blander inn fløte med pulveret. (Husker ikke helt hvordan det var, men det står bakpå posen) Heller dette så over blomkålen som ligger i en ildfast form og serveres med nystekte baguetter! Kjempe godt og kjempe lett. Ellers er grønnsakssuppe lett om du kjøper disse ferdig grønnsakspakkene. Lager en stor panne, resten fryser jeg i porsjonspakker
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Dette er kjempegodt, går superfort og er veldig enkelt 1 pk fersk båndspagetti 1 pk skivet champignon 1 pk ternet bacon 1 liten kartong fløte Kok pasta etter anvisning på pakken. Stek sopp og bacon godt. Hell i fløten og småkok i noen minutter. Hell vannet av pastaen, hell fløte/bacon/sopp over pastaen og rør. Smak til med salt og pepper, og gjerne litt finhakket persille eller noe To personer blir veldig mette av dette.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 - Couscoussalat er veldig enkelt, raskt og godt. Sleng oppi det du har tilgjengelig, men jeg mener at løk/ vårløk, agurk, sitron og persille er en veldig god start. - Omelett - Stekt ris (perfekt om man har ris som tilbehør en dag, for da lager man bare ekstra mye ris som man har i kjøleskapet til neste dag og kan steke opp med grønnsaker, soyasaus og evt. kjøtt) - Pitabrød med tunfisk og egg - Potetmos (fra bunn er best, men enklest med pose) i form, pølser oppå og ost- gratineres.
Zzyzx Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Chili con carne: Kjøttdeig (karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig funker like fint), bønner, løk, hakkede tomater, salt, pepper, chili, spisskummin, etc.. Har dessverre ingen oppskrift, for den lages alltid etter innfallsmetode. Serveres med en klatt rømme og godt brød, evt. tortillachips.
tineline Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Min hurtigmat nr 1 hvis jeg er dødsens sulten, men vil ha ordentlig mat (holder til 2): couscous nok 1 løk 2 gulrot 5-10 cm squash 1 boks tomater 1 boks kidneybønner hvitløk etter smak timian/rosmarin/oregano sorte oliven Slå kokende vann over couscousen og la den svelle. (Ha gjerne en dæsj olivenolje i) Fres løk og hvitløk i en gryte. Ha oppi skivet gulrot og squash i biter, deretter tomatboks og urtene. Kok opp, ha i boksen med (skylte) bønner og oliven, og la alt bli varmt. Server med couscous. Eventuelt kan du hive over en boks med fetaost i terninger og noen basilikumblader. Voilà: Middag fra scratch på 5 minutter.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Ovnsbakt laks. Kok poteter, og lag agurksalat. Kryddre laksen og ha den i folie og inn i ovnen. En dæsj med rømme til. Enklere blir det ikke
finkel Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 (endret) Her er alt ferdig til pastaen er ferdigkokt. Pasta kokes Surr grønnsaker (paprika,løk,hvitløk,gulrot osv) i litt olje Tilsett kjøtt (om du har) i grønnsakene Ha tilslutt i en boks hakkede tomater, la det koke i 5 min. Smak evt til sausen med litt sukker, da tomaten kan bli litt bitter. Bruker du gulrot slipper du det. Urter er også godt om du har det for hånden. Servér! Endret 3. mars 2010 av finkel
AnneMarthe Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 (endret) Fisk i tomatsaus og pasta Du trenger: Pasta Olje 1 liten løk, små biter 1 fedd hvitløk, finhakket 2 dl fiskebuljong Hakkede tomater 1/2 purre Salt, pepper og balsilikum Torsk/sei/scampi/reker eller en annen fisk du syns kan passe oppi Parmesanost til å drysse over hvis du liker det Kok pasta etter anvisning på pakken. Mens pastaen koker surrer du løken og hvitløken i olje. Ha i fiskebuljongen, purren og tomatene, og la det småkoke i ca 3 minutter. Smak til sausen med sukker, salt, pepper og basilikum. Ha i fisken og trekk kjelen fra platen, slik at fisken bare blir gjennomvarm og ikke kokt. Når pastaen er ferdig, tar du den i en tallerken, har sausen over og parmesantost på toppen. Veldig godt! Endret 3. mars 2010 av AnneMarthe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå