Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Har en skinnsofa, og den er kjempe fin MEN den fikk et lite rift her forleden av en bukseknapp og nå har dette riftet blitt til et større hull og det er IKKE pent.. Ligger teppe oppå for å dekke, men det kan da ikke se slik ut. Ikke råd til å kjøpe ny sofa med det første og lurer på om noen har noen gode ideer. Hva gjør man? Jeg har forsøkt å lime, men det ble ikke særlig pent gitt. Var innom Panduro for å kjøpe en lapp, men det finnes jo ikke skinnlapper, kun nylon eller bomull. Det går ikke an å dele opp sofaen og kjøpe ny del heller... Ideer tas imot med stoooor takk
Hinata Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 hva med å legge en skinnlapp "inni" hullet og lime denne til undenifra, riften vil jo synes litt, men mindre enn ved å lime en lapp oppå. Vet ikke om du forstod noe av dette, men det er bare å spørre
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Hei Pandura har ikke ekte skinn her heller, men det er andre hobbybutikker som har skinn, møbelverksted, skomaker m.m. Det krever gjerne en ringerunde. Husk det er super-viktig (!!) å behandle skinn med spesial middel en gang eller to i året for å hindre uttørking og holde skinnet smidig. Rifter og sprekker skjer ikke så lett da. En skinnsofa kan holde i mange 10-år og være fin. Et godt møbelverksted kan skifte ut skinnbiten (hele armlenet, ryggen, setet alt etter som det er satt sammen). Det koster litt, men en brøkdel av hva en ny skinnsofa koster. Har de ikke skinn i samme farge som sofaen din, farger de et nytt skinn til deg. Jeg er i Bergen, og her er det ikke noe problem å få dette gjort.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Hei! Jeg fikk rift i min skinnsofa, og gikk på en møbelbutikk for å handle lim. De hadde ikke noe lim inne, så de ringte til en eller annen leverandør og ekspert, som jeg fikk snakke med selv. Jeg fikk deretter tilsendt en liiiiten tube med vannseng-lim. Svindyr, men utrolig bra! Var med en bot jeg skulle legge bak hullet, på innsiden, også skulle jeg lime skinnet fast/sammen over der. Det som var spesielt med dette limet var at det ble elastisk. Altså ikke etterlot seg en stiv, hard flate når det tørket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå