Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Har lyst å tapetsere den ene veggen i trappeoppgangen med en lys tapet med lilla blomster... , men lurer på om det kræsjer litt da jeg har en del røde bilder og røde elementer forøvrig i stua (trappeoppgangen vises fra stua) Går dette bra, eller blir det helt kraæsj?
Mia- Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Har du allerede bestemt deg for tapeten? Om ikke kunne det kanskje vært lurt å prøve å ta igjen det røde du har i stua, for å ha et gjennomgående tema i huset...?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg kan godt like rødt og lilla sammen, men da må stilen i de forskjellige rommene harmonere. Jeg ville hatt en "rød" tråd, som ikke trenger å være rød bokstavelig talt, men en fargeblanding og stil som gjenspeiler seg gjennom huset. Å velge en lilla tapet fordi den var den fineste, dersom den egentlig ikke henger sammen med resten av huset, det ville jeg ikke gjort. Konklusjonen min er altså ikke mye å bli klok på, for det kommer helt an på.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg kan godt like rødt og lilla sammen, men da må stilen i de forskjellige rommene harmonere. Jeg ville hatt en "rød" tråd, som ikke trenger å være rød bokstavelig talt, men en fargeblanding og stil som gjenspeiler seg gjennom huset. Å velge en lilla tapet fordi den var den fineste, dersom den egentlig ikke henger sammen med resten av huset, det ville jeg ikke gjort. Konklusjonen min er altså ikke mye å bli klok på, for det kommer helt an på. Takk for svar. Jeg syns selv jeg har en gjennomgående stil i huset. Har en langvegg med barokkmønstret tapet i stua. Denne er beige, i nyanser og vises best når lyset er rettet mot denne veggen. Har ellers en klassisk stil, med mørk parkett, og en del mørke møbler. Tapeten jeg har sett er bige i bunnen, men klassiske lilla store blomster. Selv om jeg har en del røde elementer i stua, ser jeg ikke for meg å ha tapet med noe rødt i.. syns liskom det blir litt harry....
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Takk for svar. Jeg syns selv jeg har en gjennomgående stil i huset. Har en langvegg med barokkmønstret tapet i stua. Denne er beige, i nyanser og vises best når lyset er rettet mot denne veggen. Har ellers en klassisk stil, med mørk parkett, og en del mørke møbler. Tapeten jeg har sett er bige i bunnen, men klassiske lilla store blomster. Selv om jeg har en del røde elementer i stua, ser jeg ikke for meg å ha tapet med noe rødt i.. syns liskom det blir litt harry.... Det var meg som skrev om "rød" tråd. Jeg er veldig enig at det kan bli litt korny å ta opp rødfargen for mye, jeg liker heller ikke det. Jeg syntes altså at lilla kan bli kjempekult - og litt utradisjonelt. La magefølelsen avgjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå