Gjest Gjest_Kajsa_* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Hei Har en wilfa bmc20 tror jeg den heter.Hvertfall så er den hvit med lokk til mulighet for å følge med bakeprossesen.Fikk den til jul, og nå har jeg så lyst til å prøve den.Men synes ikke oppskriftene som fulgte med fristet så mye, og jeg har søkt opp og ned på nettet etter annet godt å bake. Men finner ikke så mye. Derfor kjære KG damer, ville jeg satt pris på om noen av dere har gode brødoppskrifter som passer,som jeg kan notere i den lille søte oppskriftsboken min. Da hadde jeg blitt kjempeglad
tineline Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 (endret) (Tydeligvis amerikansk oppskrift jeg har:) Først 1,5 kopp vann (maskinen varmer opp til riktig temperatur, så det trenger ikke være lunkent) Deretter: 1 ss sukker 0,5 kopper frø eller gryn (eller mer, men da må du ha litt mer vann) 3 kopper mel (av ønsket slag) 1 ts salt 1 ss olje 1 pose tørrgjær Denne oppskriften egner seg til programmene "basic", "quick" og "rapid" på min maskin. Det som er fint med denne basisoppskriften, er at du bytter ut mel og frø etter ønske, og brødet blir dermed forskjellig fra gang til gang. Jeg bruker all slags frø og gryn fra solsikkekjerner og nøtter til havregryn og quinoaflak, og all slags mel. Denne oppskriften funker også med glutenfritt mel, men ta gjerne litt fiberhusk i i tillegg da. Husk å ta tørrgjæren på toppen av melet, dersom du skal programmere maskinen til å starte senere; dersom gjæren kommer i kontakt med vannet, setter den i gang gjæringen for tidlig. Endret 1. mars 2010 av tineline
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå