Gjest Gjest for denne Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har veldig liten erfaring, så jeg skriver her og håper at noen vet hva de skal si. Jeg begynte å ha sex for litt over en uke siden. Det gjorde vondt, men gikk bedre etter hvert. Vi har hatt ferie og hatt sex mange ganger, men hver gang gjør det veldig vondt når han skal inn. Det går bedre etter hvert, men det er en pine å komme i gang. Han er veldig forsiktig og snill. Kan det være at jomfruhinnen fortsatt 'trenger litt tid' på seg for at det skal bli bedre? Det er ikke at jeg spenner meg heller, jeg er flink til å slappe av men det gjør vondt alikevel.. Hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Hvis du har gjort det første gangen så har du sikkert fått noen rifter. Da vil det gjøre vondt hver gang fram til disse har restituert og blitt bra. Det hjelper å være våt selvsagt. Men jeg ville anbefalt litt mer roting og litt mindre penetrering fram til du er helt fin
Gjest womenwomen Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har veldig liten erfaring, så jeg skriver her og håper at noen vet hva de skal si. Jeg begynte å ha sex for litt over en uke siden. Det gjorde vondt, men gikk bedre etter hvert. Vi har hatt ferie og hatt sex mange ganger, men hver gang gjør det veldig vondt når han skal inn. Det går bedre etter hvert, men det er en pine å komme i gang. Han er veldig forsiktig og snill. Kan det være at jomfruhinnen fortsatt 'trenger litt tid' på seg for at det skal bli bedre? Det er ikke at jeg spenner meg heller, jeg er flink til å slappe av men det gjør vondt alikevel.. Hjelp? Den aller første som bør gjøres oppmerksom på problemet med smerter - er jo han du ligger med faktisk !Vet han om dette ? Ingenting blir bedre før du snakker med han aller først . Noe gjør kanskje han feil ? Ved f.eks å ikke ha tid å vente til du er tilstrekkelig våt før samleiet . Typisk " uerfarne menn " som gjør slikt . Regner med han er like uerfaren som deg . Ut ifra ditt innlegg .
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har hatt sex i 3 år, og det gjør fortsatt vondt når han skal inn. Det dreier seg ikke om at jeg ikke er våt nok, og hvis vi bruker glidemiddel gjør det bare vondere fordi han kommer inn for fort...! Når han først er inne går det helt fint, rent bortsett fra at det ikke går lang tid før jeg blir ganske sår.. Antar at det er en kombinasjon av størrelseforskjellene våre (jeg er veldig trang og han er veldig stor), og det at jeg har ME (mange med ME opplever at det er fryktelig sårt "der nede").
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Det er nok ganske vanlig å være sår en liten stund når man nettopp har begynt å ha samleie. Men for å gjøre det litt lettere, har jeg noen tips: - bruk fingre eller en smal dildo for å gradvis utvide åpningen, da blir det gjerne litt lettere for penis å trenge inn. - pust godt inn med magen, sånn at navlen blåser seg ut, det er kjempeviktig! mange tror de er avslappet, men så spenner de underlivsmusklene ubevisst. - bruk masse glidemiddel, bruk lang tid på penetreringen og gjerne la han være inni deg en liten stund før dere "begynner". Hvis problemet vedvarer, anbefaler jeg å ta kontakt med lege, og for all del: ikke ha sex, det kan gjøre vondt verre!
Gjest TS Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Er du sikker på at du er våt nok? Nei, jeg vet ikke. Det virker sånn, men skal det gjøre så vondt selv om man ikke er våt nok? Akkurat som å gni på et skrubbsår.. Hvis du har gjort det første gangen så har du sikkert fått noen rifter. Da vil det gjøre vondt hver gang fram til disse har restituert og blitt bra. Det hjelper å være våt selvsagt. Men jeg ville anbefalt litt mer roting og litt mindre penetrering fram til du er helt fin Ja, jeg håper det. Vanskelig å holde seg fra det når en først har begynt da Den aller første som bør gjøres oppmerksom på problemet med smerter - er jo han du ligger med faktisk !Vet han om dette ? Ingenting blir bedre før du snakker med han aller først . Noe gjør kanskje han feil ? Ved f.eks å ikke ha tid å vente til du er tilstrekkelig våt før samleiet . Typisk " uerfarne menn " som gjør slikt . Regner med han er like uerfaren som deg . Ut ifra ditt innlegg . Ja, han er like uerfaren som meg. Jeg har snakket mye med ham om det. Det er nok ganske vanlig å være sår en liten stund når man nettopp har begynt å ha samleie. Men for å gjøre det litt lettere, har jeg noen tips: - bruk fingre eller en smal dildo for å gradvis utvide åpningen, da blir det gjerne litt lettere for penis å trenge inn. - pust godt inn med magen, sånn at navlen blåser seg ut, det er kjempeviktig! mange tror de er avslappet, men så spenner de underlivsmusklene ubevisst. - bruk masse glidemiddel, bruk lang tid på penetreringen og gjerne la han være inni deg en liten stund før dere "begynner". Hvis problemet vedvarer, anbefaler jeg å ta kontakt med lege, og for all del: ikke ha sex, det kan gjøre vondt verre! Tusen takk, det var gode tips. Han er veldig flink til å 'hisse meg' godt opp og kjenne etter at jeg er våt nok før han setter i gang. Jeg har jo prøvd å styre det hele selv også, men det er like vondt. Jeg prøver så godt jeg kan å slappe av, men jeg ligger liksom og venter på at det skal gjøre vondt, så det er ikke så lett.. Tusen takk for mange gode svar
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Det er en bok som heter the virgins guide to sex eller noe sånt. Tror den kan passe selv om du formelt ikke er jomfru lenger. Den kan sikkert bestilles på nettet.
Gjest Gjest_Amalie Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og i begynnelsen var det forferdelig, for jeg følte at det var min skyld at vi ikke fikk det til. Jeg ble også naturlig nok anspent hver gang vi skulle prøve, og det ble til at jeg grudde meg hver gang vi skulle ha sex, og sånn skal det ikke være . Men plutselig løste det seg. (Jeg trodde jeg ikke hadde noen jomfruhinne, meen det hadde jeg ) Tips: bruke lang tid på forspillet, bli ordentlig våt, og bruk gjerne glidemiddel, det er alltid digg. Ikke kjør den rett inn! Goood tid er stikkordet. For meg hjalp det å slappe av, prøve å ikke være anspent, og være helt rolig og trygg før vi startet. Dette går seg helt sikker til
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Smerter er ganske standard bivirkning av hormonprevnsjon. Sier ikke at det er tilfelle her, men ha det i bakhodet.
Virilja Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Ja, det kan faktisk ha med p-piller eller lignende å gjøre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå