Gå til innhold

Gravid med avbrutt samleie?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jente18_*
Skrevet

20. februar hadde jeg avbrutt samleie med kjæresten min, har bare hatt det 3-4 ganger til sammen.. men heilt tilfeldig sjekket jeg datoene på syklusen min (regelmessig 28dagersyklus) og fant ut at jeg sansynligvis hadde eggløsning samme dagen (20.) eller dagen etter..

Jeg har hørt at det er ganske liten sannsynlighet for å bli gravid når en "hopper av i svingen", men jeg lurer på om det er noen som har blitt gravide med avbrutt samleie bare èn, eller noen få ganger.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan man selvsagt bli. Det er nok med en gang.

Skrevet

Altså, det har ikke noe å si hvor mange ganger man har hoppet av i svingen. Sjansen for å bli gravid er alltid tilstede uansett om man har gjort det én eller flere ganger, hvis man ikke benytter noen annen form for prevansjon.

Skrevet (endret)
20. februar hadde jeg avbrutt samleie med kjæresten min, har bare hatt det 3-4 ganger til sammen.. men heilt tilfeldig sjekket jeg datoene på syklusen min (regelmessig 28dagersyklus) og fant ut at jeg sansynligvis hadde eggløsning samme dagen (20.) eller dagen etter..

Jeg har hørt at det er ganske liten sannsynlighet for å bli gravid når en "hopper av i svingen", men jeg lurer på om det er noen som har blitt gravide med avbrutt samleie bare èn, eller noen få ganger.. ?

Det er absolutt mulig. Til tross for at man avbryter på riktig tidspunkt, kan sædceller komme ut i løpet av samleiet. En bekjent av meg ble gravid på denne måten, og da var det kun en gang som måtte til...

Endret av finkel
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Det er fullt mulig å bli gravid selv om man hopper av. Det er ikkje ein sikker prevansjonsmetode, så det der var bare utrolig teit med mindre det er OK å bli gravid. Det kommer alltid litt klar væske ut av tuppen for å smøre penis under samleie, og den klare væsken kan inneholde sædceller.

Gjest Gjest_jente18_*
Skrevet

takk for svar.. :) jeg hadde aldri gjort det hvis det ikke hadde vært greit å bli gravid, er jeg det er det bare kjekt. men jeg ville høre om det var noen som hadde erfaring med det, å bli gravid av å hoppe av i svingen..for noen venner av meg sier at det er kjempesikkert og andre sier at det er stor sjangs for å bli gravid.

Skrevet

Jenta mi på snart 4 mnd ble til enten ved at vi hoppet av i svingen (i god tid) eller kondom som sprakk og angrepille dagen etter.

Gjest Gjest
Skrevet

For å bli gravid trengs det en sædcelle som trenger inn i en eggcelle. Man kan derfor selvfølgelig bli gravid første gang man hopper av i svingen, det er ikke slik at man samler opp sæd fra forskjellige samleier og blir gravid av den blandingen :fnise:

Skrevet

Vi gjorde det en gang, jeg er 17 uker på vei nå :fnise:

Skrevet
Jeg har hørt at det er ganske liten sannsynlighet for å bli gravid når en "hopper av i svingen".

Du har blitt lurt :fnise:

Skrevet

Hei,

Selv om gutter hopper av, så får de litt ut før de helt kommer. Og det er nok til å lage barn av ja. :kgbaby:

Så nei, vil du ikke ha barn, må man ty til prevensjon. Alt annet er bare tull..

:)

Gjest *Mim*
Skrevet

Fortell vennene dine som sier at det er "kjempesikkert" at det er feil. Snakker av erfaring. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...