Gå til innhold

Tapas

Fremhevede innlegg

Gjest Nordstjerna
Skrevet

Jeg skal holde et lite selskap for sju på fredag og jeg hadde lyst å lage tapas. "Problemet" er at jeg aldri har laget det før.

Så jeg tenkte at her inne er det kanskje noen fantastiske sjeler som har noen ideer og oppskrifter som de gjerne vil dele :)

Alt av forslag taes imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker litt på tapas her inne finenr du maaange tråder.

Bacon dadler er et must på tapasbordet, snurr bacon rundt steinfrie dadler og stek dem på panne eller i ovn.

Køttboller er også godt. Disse matpratkjøttbollene kan du fint lage en dag eller to før, de blir bare bedre av å stå litt.

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=9688

Klippfiskboller er også godt, disse lager jeg ganske ofte. De kan du også servere med en hjemmelagd aioli

http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=5813

Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg lagde tapas ble det servert følgende:

- kjøttboller m/ spicy tomatsaus (servert hver for seg, da alle ikke er overbegeistret for sausen)

- helstekt ytrefilet (okse), skjært i skiver

- scampi marinert i chili, lime, ingefær,koriander

- serranoskinke

- dadler i bacon

- tortilla de patatas

- kanari-poteter

- tomatsalat (gode tomater, finhakket løk og persille, vinagraitte)

- rucculasalat

- nybakt foccacia

- aïoli

- tzatziki

I tillegg hadde jeg skåler med oliven (to forskjellige)og marinert fetaost, og Manchego-ost.

Skrevet

Et tips er å bare "lage" et par-tre ulike ting, og så servere spekeskinke, ost og oliven, samt en grønn salat og brød. Og aller helst litt aïoli til. Da blir det spansk, men lettvint, og du må ikke stresse med de vanskelige oppskriftene.

Gjest Nordstjerna
Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

Har fått mange gode ideer fra dere. Dette her kan bli vellykket :) Få,men gode retter er det jeg kommer til å satse på. Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...