Gå til innhold

Er aspergere....

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Aspergerpers
Skrevet

Eh, NEIII....

Men man føler seg som en person fra en annen verden fordi vi føler oss så annerledes fra normale "mennesker". Det blir sagt at vi føler at vi kommer fra en annen planet.

Gjest Gjest
Skrevet

hei,

er asberger arvelig? faren min har det, og selv føler jeg meg annderledes..

hva er de mest typiske symptomene og hvordan føler man seg fra dag til dag?

kan man bli "frisk"?

Gjest Gjest
Skrevet

Såklart vi er vampyrer. Bare pass deg, eller så biter jeg deg i storetåa.

Gjest Gjest
Skrevet
hei,

er asberger arvelig? faren min har det, og selv føler jeg meg annderledes..

hva er de mest typiske symptomene og hvordan føler man seg fra dag til dag?

kan man bli "frisk"?

Aspergers er arvelig, men så kan 2 av tre av ungene dine får det, det vil si at du kan få barn uten aspergers.

Du har kommunikasjons vansker, klarer ikke lett å tyde kroppspråket til andre og har en tendens til å være følsom for lyder. Du kan også føle deg utrygg blant fremmede og føle trangen til å "flykte". Du får ikke fram det du egentlig mener i en samtale og ofte snakker du rundt svaret før du kommer til poenget. Aspergere har som regel et uttrykksløst ansikt eller forholder seg til smiling og surt ansikt. De er også veldig følsom og blir lett såret. Det som er typisk for aspergers er at de ofte utfører "halvhjertet" arbeid, men noe som er fordelen er at de utfører ekstrem dyktighet i ting de interesserer seg for.

Aspergere er også avhengige av rutiner og det at de kan bruke de samme tingene "i all slags vær" på en måte.

dette er noe av mange typiske kjennetegn.

Og nei, du kan ikke bli frisk, men du kan lære deg og bli bedre til å kommunisere og bli sosial. Det klarte jeg, men føler fortsatt at jeg er anderledes. Men for meg ELSKER JEG Å SKILLE MEG UT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...