Gå til innhold

ufrivillig vekttap

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg bør være bekymret over vekten min eller ikke. Jeg er 173 høy, og veier for øyeblikket 54-55kg. Jeg har ikke vekt, så får aldri veid meg om morgenen, bare hos andre, midt på dagen. Men i dag, i sulten tilstand midt på dagen var den 54,6. Det som er rart er at jeg har gått ned ca 4 kg fra i sommer til desember. Vekten ser ut til å ha stabilisert seg på litt over 54kg, men jeg får altså ikke sjekket det ordentlig. Jeg har ikke aktivt slanket meg, men trent sånn to, maks tre, ganger i uken, sykling, men føler jeg spist mye usunt, ofte noe ekstra godt flere ganger i uken. Før jeg gikk ned pleide jeg å jogge, men sluttet pga vondt i knær.

Jeg har også hatt et turbulent forhold med en mann, men vekttapet startet vel før det ble særlig dramatisk på den fronten, så ser ikke helt om depresjon kan være grunnen.

Burde jeg ta en tur til lege, eller er det for lite vekttap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du veier for lite i forhold til vekta di!!:S

Men det kan jo være at det har noe med turbulente forholdet?

selv om du ikke føler det er grunnen kan det være at det er i undervisstheten din.. ikke vet jeg men.

men det kan jo ikke skade med en tur til doktoren??- dem er der av en grunn;-)

Og du kan også ha høy forbrenning. :P

Skrevet

Hvis vekten har stabilisert seg er det antagelig ikke "så farlig", men det er mulig du har vært mer travel og aktiv og ikke har tid til å spise nok f eks? Hvis du tror du fortsatt går ned, så gå til lege. Det er lurt å sjekke ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...