Gå til innhold

Har blitt muntlig invitert i bryllup 3 ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som ikke er veldig nær men som jeg har kjent i mange år. For snart to år siden ble hun fridd til og bryllupet skal stå i sommer. Hun bad meg sporenreks holde av datoen men jeg sa litt forsiktig at det var jo veldig langt frem og at jeg ikke følte meg som noen klar gjest, men jo hun insisterte på at jeg og min mann skulle komme. Så går tiden og de gjentar det i fellesskap over en felles middag hos oss, vi var invitert og hun lurte også på om jeg kunne bake en kake noe jeg selvfølgelig sa ja til.

Så fikk jeg innbydelse nå til utdrikningslaget hennes, jeg svarte at jeg ikke visste enda om det passet for vi har lite med barnevakter og mannen min reiser mye og at jeg om så måtte prioritere barnevakt til selve bryllupet men at jeg måtte se an.

Så til det hele; nå er visst innbydelsen sendt ut for et par uker siden og vi har ikke fått noen. Det er egentlig helt greit men jeg føler meg drit dum som delvis har takket nei til utdrikningsselskapet fordi jeg skal i bryllupet, noe jeg tydeligvis ikke skal. Så nå er jeg veldig i tvil om jeg skal informere bruden om hva jeg har sagt til forloveren hennes eller om jeg bare skal drite i det. Vi er som sagt ikke veldig nær venninner men når hun ved tre anledninger har gjort det klart at vi skal komme så føler jeg meg litt forvirret. Det har ikke skjedd noe mellom oss og tonen er som alltid god når vi prates så jeg synes det hele er over middels merkelig. Hva mener dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan no likevel vere at invitasjonen er på vei. Eit vennepar av meg skulle spare porto, så foreldra skulle levere ut ein del av invitasjonane, og det varte og rakk før dei tok seg tid til å ordne det...

Skrevet

Tja, jeg tror nok ikke det da det er brudeparet selv her som står for alt, og en annen felles venninne sa at bruden hadde fortalt at nå var alle innbydelsene sendt ut.

Det spiller ingen rolle for meg at jeg ikke er invitert, jeg skulle jo bare ikke sagt noe om det til forloveren når jeg sa at jeg måtte spare barnevakten til bryllupet om min mann var på reisefot det er jo det som ergrer meg! Også kjenner jeg ikke forloveren så da er det liksom ikke bare å ringe og si at du hør nå her... :sjenert:

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Det spiller ingen rolle for meg at jeg ikke er invitert, jeg skulle jo bare ikke sagt noe om det til forloveren når jeg sa at jeg måtte spare barnevakten til bryllupet om min mann var på reisefot det er jo det som ergrer meg! Også kjenner jeg ikke forloveren så da er det liksom ikke bare å ringe og si at du hør nå her... :sjenert:

Joda, det er det. Er jo ikke din feil at du antok at du var invitert i bryllupet, så jeg hadde ringt og sagt du hør nå her...:)

Skrevet
Joda, det er det. Er jo ikke din feil at du antok at du var invitert i bryllupet, så jeg hadde ringt og sagt du hør nå her...:)

Jeg tror nok også jeg ville gjort det. Det er jo mulig at invitasjonen har blitt borte i posten, og da er det jo greit for brudeparet å vite det. Føler du deg mer konfortabel med å spørre bruden, så gjør det; si som du sa her at du ikke er gjør noe at du ikke blir invitert, at du har forståelse for at det blir dyrt med mange osv, men at du siden hun hadde invitert deg muntlig tre ganger bare ville dobbelsjekke... :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Det kan jo være at innbydelsen er borte i posten, men det kan også være at hun merket at du ikke har vært særlig entusiastisk når du er blitt invitert?

Man vil jo gjerne invitere hele verden på sin store dag, men når man sitter der og skal invitere og plutselig ser på størrelsen på lommeboken og lokalet man har leid så begynner man gjerne å roe seg ned og kutte ned litt på gjestelista.

Slik du skriver det så får jeg inntrykk av at du kanskje dro litt på det når hun inviterte dere hver gang, nevte at det var så lenge til så det var ikke godt å si, kanskje ingen barnevakt osv. Da fikk hun kanskje inntrykket at du ikke ville ta det ille opp om du var en av de hun måtte fjerne? :)

Skrevet

Kanskje hun ikke har sendt innbydelse til deg, fordi hun allerede har invitert deg muntlig?

Skrevet (endret)

Kanskje innbydelsen ikke har kommet frem? Vi sendte ut innbydelser for tre uker siden, og det tok faktisk 2 uker før vi fikk et par av dem i retur. Og nå har vi klart å rote bort en uke til før vi har skaffet riktig adresse og er klare for å sende de på nytt.

Kan du ikke snakke med forloveren eller andre felles venner og be de høre med bruden om du er invitert?

Endret av Sunshine
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke du har "dummet deg ut" ved å nevne bryllupet, for hun har jo faktisk invitert deg muntlig. Derfor synes jeg også det bør være greit å kontakte forloveren eller bruden og spørre nå.

Ellers er det noen som er veldig slepphendte på invitasjonene når de er nyforlovet, ei venninne av meg ville til og med at jeg skulle være forlover, snakket om bryllupsfest osv.....før hun giftet seg med kun foreldre til stede, og jeg aner ikke hvem som var forlover (det hadde vært utpraktisk med meg da jeg bodde på den andre siden av landet, så det er jo ikke så rart. Men det er i hvert fall den som eventuelt slår om seg med invitasjoner uten å mene det som "dummer seg ut").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...