Gå til innhold

Sardinia eller Capri i sommer? Noen tips?

Gjest Gjest_sanna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sanna_*

Vi har utrolig lyst å dra et av stedene.. noen som vet hvor/hvordan man kommer seg dit rimeligst? Og er det best å leie leilighet eller booke hotell? Kom med det-uansett hva slags erferinger du har :skravle: Tenker 1 uke i juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ikke vært på Sardinia, bare drømmer om å dra dit..

Når det gjelder Capri: dette er i forhold en bitte-liten klippeøy, som faktisk _er_ like vakker som det står i reisebeskrivelsene. Men prisnivået er et sted mellom høyt og astronomisk, så ville heller anbefale å bo i Sorrento og ta båt ut som dagstur. Tror overfarten tok rundt halvtimen, du kan iallefall se øya fra land. Med utgangspunkt i Sorrento som også er flott beliggende, har du hele karamellposen innen rekkevidde: Capri, Amalfikysten, Napoli, Vesuv, Pompeii og Herkulaneum..

Billigst reisemåte pr idag veit jeg ikke: vi har kjørt egen bil ned (!) og har en gang flydd Transavia (lavprisselskap under KLM) fra Nederland til Napoli, deretter leiebil fra Napoli. Men kommer du deg rimelig til Roma, er det bare 250 km mellom byene, og god togforbindelse..

Om dere velger Sardinia: skriv gjerne noen ord om turen her senere,da!

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sanna_*

Takk Gustav!Gode tips som definitivt blir sett nærmere på!

Holder på å planlegge turen nå.. vi har bestemt oss for å bruke 2 uker i sommer og besøke BÅDE Capri&Sardinia :jepp: Har vært masse rundt om i Italia men ikke på noen andre øyer bortsett fra Sicilia&Malta.. Skal fortelle åssen det går;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest italia
Vi har utrolig lyst å dra et av stedene.. noen som vet hvor/hvordan man kommer seg dit rimeligst? Og er det best å leie leilighet eller booke hotell? Kom med det-uansett hva slags erferinger du har :skravle: Tenker 1 uke i juli..

Sardinia: Vet ikke hvor i Norge dere bor, men RyanAir flyr ganske rimelig til Alghero fra Torp. Hos www.ilbenu.com har de mange leiligheter i Alghero-området og på resten av Sardinia. Du kan også fly med Norwegian fra Gardermoen til Olbia, men i området rundt Olbia er det mye dyrere å bo. Evt. fly med innenlandsfly fra fastlandet (f.eks. Pisa, Roma). Det er 3 hovedflyplasser på Sardinia; Cagliari i sør, Olbia i nord-vest og Alghero i nord-øst.

Capri: Generelt en god del dyrere her enn på Sardinia. Fly/tog til Napoli, og ta båt derfra. Du finner greit utvalg av hoteller på www.venere.com. Ganske overfylt der i juli - og mange pengesterke amerikanske turister (derfor også priser deretter.....). Men Capri er utrolig vakker, så hvis dere har råd ville jeg absolutt tatt noen dager på øya. Evt. bodd på fastlandet (f.eks. Sorrento) og tatt dagsturer til Capri (det går båt mange ganger om dagen).

Kom gjerne med flere spørsmål! Jeg bor i Italia, så kjenner litt til mange av turistmålene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nygift_*

Sardinia

Jeg bor i Italia, og skal tilbake for sjette gang..

Dog kjenner jeg ikke Capri, men Sardinia er nydelig

God ferie uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Sardinia: Vet ikke hvor i Norge dere bor, men RyanAir flyr ganske rimelig til Alghero fra Torp. Hos www.ilbenu.com har de mange leiligheter i Alghero-området og på resten av Sardinia. Du kan også fly med Norwegian fra Gardermoen til Olbia, men i området rundt Olbia er det mye dyrere å bo. Evt. fly med innenlandsfly fra fastlandet (f.eks. Pisa, Roma). Det er 3 hovedflyplasser på Sardinia; Cagliari i sør, Olbia i nord-vest og Alghero i nord-øst.

Capri: Generelt en god del dyrere her enn på Sardinia. Fly/tog til Napoli, og ta båt derfra. Du finner greit utvalg av hoteller på www.venere.com. Ganske overfylt der i juli - og mange pengesterke amerikanske turister (derfor også priser deretter.....). Men Capri er utrolig vakker, så hvis dere har råd ville jeg absolutt tatt noen dager på øya. Evt. bodd på fastlandet (f.eks. Sorrento) og tatt dagsturer til Capri (det går båt mange ganger om dagen).

Kom gjerne med flere spørsmål! Jeg bor i Italia, så kjenner litt til mange av turistmålene :-)

Så gøy at du bor i Italia! Elsker dette landet! Hvor bor du?

Jeg og to venninner har bestilt oss flybilletter til Alghero i september. Hvordan tror du turismen er på den tiden? Vi skal finne plass å bo i nærheten av Alghero, men vi tenker maks 20 min kjøretur derfra. Har du noe å anbefale? Fine strender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...