Fluffe Skrevet 6. mars 2010 #81 Skrevet 6. mars 2010 hvor lenge bør man vente da synes dere? er man någenlunde ferdig når man er 20? 22-23
Rødtoppen86 Skrevet 6. mars 2010 #82 Skrevet 6. mars 2010 Som jeg skrev tidligere, så vokste mine pupper i en alder av 23 år uten at vekta økte. Ikke gjorde jeg noe annerledes heller, for jeg har gått på samme p-piller i mange år, så det var ikke dem. Ville nok ventet til 23 år eller mer, og det fine med å vente er at du kan begynne å spare penger nå, så har du alt klart hvis du fortsatt ønsker silikon.
fink Skrevet 6. mars 2010 #83 Skrevet 6. mars 2010 En ting er at puppene kan vokse mer etter du har blitt 18 år, men en annen ting er at du faktisk kan ombestemme deg! Det er mye jeg gjerne ville gjøre som 18-åring, som jeg ikke funnet på å gjøre nå, bare 3 år senere. 1
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #84 Skrevet 7. mars 2010 Er det noen av dere som tok silikon i brystene som 18 åring? Jeg vurdere det selv fordi jeg ikke har noen pupper og det går veldig ut over selvtilitten min! Isåfall visst det er noen av dere som har gjort det, kan dere fortelle hvilken klinikk dere utførte inngrepet på, hvilke cup du hadde, hvor mye silikon dere la inn og hvilken cup dere fikk nå? Gjerne også om du ble fornøyd og tilbakemeldinger fra andre? Takk for svar Jepp, jeg tok silikon da jeg var 18 år. Jeg gjorde det på Askim Klinikk, og gikk fra en liten A-cup (var nesten helt flatbrystet) til en stor C/liten D-cup. Det begynner å bli en del år siden så jeg har faktisk glemt hvor mye jeg la inn, men mener å huske at det var forholdsvis mye (ikke helt "glamourmodell"-dimensjoner dog - heldigvis). Uken etter operasjonen var et smertehelvete uten like, og jeg hadde så vondt at jeg måtte få hjelp til alt (klarte ikke å sette meg opp fra sofaen engang uten hjelp), selv på sterke smertestillende. Jeg endte også opp med ganske kraftige arr, som selv nå etter en del år er godt synlige. Totalt sett var det allikevel verdt det, for min del. Jeg hadde enorme komplekser og et tragisk selvbilde som hemmet meg i den grad at jeg ikke engang taklet å gå i bikini/badedrakt. Kirurgen kunne heldigvis sakene sine og resultatet ble bra. Brystene mine ble fyldige, symmetriske og definitivt ikke for små i forhold til min kroppsform. Jeg fikk ikke mer selvtillit, men selvbildet/synet på min egen kropp ble mer positivt. Hadde jeg vært i en slik situasjon igjen, hadde jeg allikevel ventet noen år. For det første fordi brystene og kroppen kan forandre seg etter at man har fyllt 18 år (jeg anser meg selv som heldig som endte opp med et såpass godt resultat, det finnes mange skrekkhistorier der ute), og for det andre fordi man som tenåring gjerne tenker annerledes enn man gjør i tyveårene. Jeg hadde fremdeles tatt silikon, men jeg hadde ventet noen år, og kanskje ikke lagt inn fullt så mye som jeg gjorde den gangen.. synes i blant at brystene mine er litt for store (f.eks visse typer topper/gensere som er søte på jenter med mindre bryster, ser bare vulgære eller rare ut på meg). Tenk godt igjennom dette før du bestemmer deg. Det er et stort og dyrt inngrep som er vanskelig å skjule for andre (selv fikk jeg naturlig nok en del merkelige reaksjoner på skolen, ganske ubehagelig) og mye kan gå galt.
I Grosny Skrevet 7. mars 2010 #85 Skrevet 7. mars 2010 Spørsmål til dere med silikon: Er nytelsen og det sexuelle kicket like bra med puppekos/massasje nå, som det var før dere la inn silikon? Til trådstarter. De pengene, trenger du dem ikke. Hva med boligsparing for ungdom? Og ts, det som egentlig er sexy er at du retter opp ryggen og smiler, og det er faktisk lettere å ha vakker holdning hvis man ikke er kunstig framtung.
Marihøneprikker Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #86 Skrevet 7. mars 2010 Hvordan kan noe fysisk som mangler på en kropp sitte i hodet, har du ikke pupper så har du ikke pupper! Hjelper ikke hvor mye psykologihjelp en får når man er unormal fysisk sett... Bare gi opp å prøve å forsvare meg! Alle går bare imot deg uansett! Selv om jeg synest det er veldig greit av deg å gjøre det. Dette er mitt valg, og noen av komentarene til de andre er bare domme å se på. Det er kjendiser som er verdens vakreste med små pupper.. Ok så fint for dem da, men jeg kunne ikke brydd meg mindre!! Mulig jeg venter, men jeg er enda ikke sikker..
Gjest gjesten over her Skrevet 7. mars 2010 #87 Skrevet 7. mars 2010 Spørsmål til dere med silikon: Er nytelsen og det sexuelle kicket like bra med puppekos/massasje nå, som det var før dere la inn silikon? Til trådstarter. De pengene, trenger du dem ikke. Hva med boligsparing for ungdom? Og ts, det som egentlig er sexy er at du retter opp ryggen og smiler, og det er faktisk lettere å ha vakker holdning hvis man ikke er kunstig framtung. Jeg har faktisk aldri fått noe nytelse og sexuelt kick av puppekos, verken med eller uten silikon. Det gir meg rett og slett ingenting. Men når det er sagt: Følsomheten i brystene mine har forandret seg etter at jeg tok silikon. De har blitt veldig følsomme! Faktisk så følsomme at det til tider er direkte ubehagelig når de blir berørt. Det er ikke uvanlig at slike inngrep forandrer brystenes følsomhet, enten den ene eller den andre veien.
HoneyBunny Skrevet 7. mars 2010 #88 Skrevet 7. mars 2010 Bare gi opp å prøve å forsvare meg! Alle går bare imot deg uansett! Selv om jeg synest det er veldig greit av deg å gjøre det. Dette er mitt valg, og noen av komentarene til de andre er bare domme å se på. Det er kjendiser som er verdens vakreste med små pupper.. Ok så fint for dem da, men jeg kunne ikke brydd meg mindre!! Mulig jeg venter, men jeg er enda ikke sikker.. Vel, det viser at det er ikke størrelsen på brystene som avgjør om man regnes for pen eller ikke. Enkelte framstiller det jo som om at det er et handicap og ha små bryster. Tvert i mot. Jeg kjenner folk som virkelig har hatt handicap med store bryster, og forminsket de og fått et nytt liv. Små bryster verken hemmer eller skjemmer. Bryststørrelse er en ting som går på smak og behag, og det kan gjøres noe med om man absolutt ønsker det. Men å påstå at det er et handicap, det er dumt, det. Har man handicap over noe som ikke er et handicap, har man større problemer enn det innbildte handicapet. Du velger jo selv hva du vil gjøre og håper du blir fornøyd med valget ditt, hva det enn blir. Det er jo du som skal leve med det. 1
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2010 #89 Skrevet 7. mars 2010 (endret) Vel, det viser at det er ikke størrelsen på brystene som avgjør om man regnes for pen eller ikke. Enkelte framstiller det jo som om at det er et handicap og ha små bryster. Tvert i mot. Jeg kjenner folk som virkelig har hatt handicap med store bryster, og forminsket de og fått et nytt liv. Små bryster verken hemmer eller skjemmer. Bryststørrelse er en ting som går på smak og behag, og det kan gjøres noe med om man absolutt ønsker det. Men å påstå at det er et handicap, det er dumt, det. Har man handicap over noe som ikke er et handicap, har man større problemer enn det innbildte handicapet. Du velger jo selv hva du vil gjøre og håper du blir fornøyd med valget ditt, hva det enn blir. Det er jo du som skal leve med det. De færreste kvinner er fornøyde med bittesmå bryster. Det hemmer dem i hverdagen og i senga..sikkert noen som er fornøyde med bare å bare ha brystvorter men veldig få. Overbevist om at noen kvinner føler det er et handicap, gjorde det selv før jeg opererte dem 2 cuper større. Var ekstremt ukomfortabel i mange situasjoner. Vanskelig å finne fin bikini, være pen i kjole, føle seg sexy generelt.. brydde meg ikke om menn sa de likte de.. det hjelper ingenting når du ikke føler kroppen harmonerer og at puppene ikke passer på kroppen min overhodet. Men jeg ventet til lenge etter jeg hadde fått et barn og jeg var 32 år. Da synes jeg at jeg hadde lidd nok! Endret 7. mars 2010 av Vinnie
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mars 2010 #90 Skrevet 8. mars 2010 brydde meg ikke om menn sa de likte de.. Og her er det reelle problemet. Du villeikke at menn skulle like dine bryst slik de var. Rett og slett fordi du har en skrudd ide om hva menn faktisk vil ha. Jeg synes mest synd på den mannen som hver dag får slengt i ansiktet en bekreftelse på at du aldri har trodd eller akseptert at han har elsket deg for den du er. For i bunn og grunn så er det det plastpupper handler om. En vil bli en annen.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #91 Skrevet 8. mars 2010 Og her er det reelle problemet. Du villeikke at menn skulle like dine bryst slik de var. Rett og slett fordi du har en skrudd ide om hva menn faktisk vil ha. Jeg synes mest synd på den mannen som hver dag får slengt i ansiktet en bekreftelse på at du aldri har trodd eller akseptert at han har elsket deg for den du er. For i bunn og grunn så er det det plastpupper handler om. En vil bli en annen. Nå er du nesten for morsom til å tas seriøs. Selv når hun skriver eksplisitt at hun ikke bryr seg om hva menn synes, føler du trang til å vri det dithen at hun egentlig gjør det allikevel. Du er virkelig overbevist om at jorda spinner rundt menn, er du ikke? Stakkars kvinner som kommer borti slike som deg. Håper de løper alt de kan motsatt vei, med eller uten "plastikkpupper".
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #92 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Og her er det reelle problemet. Du villeikke at menn skulle like dine bryst slik de var. Rett og slett fordi du har en skrudd ide om hva menn faktisk vil ha. Jeg synes mest synd på den mannen som hver dag får slengt i ansiktet en bekreftelse på at du aldri har trodd eller akseptert at han har elsket deg for den du er. For i bunn og grunn så er det det plastpupper handler om. En vil bli en annen. Nei jeg likte de ikke slik de var selv!! Det er vel viktigst om jeg er fornøyd med kroppen min, ikke alle andre?? Jeg forandret ikke på de for å tekkes menn men fordi jeg hadde et problem i forhold til kroppsbildet mitt. Jeg gjorde det for meg selv...ingen andre. Blir ikke en annen fordi man får litt større pupper, like lite som man blir det hvis man klipper seg, farger håret, skifter klesstil eller går ned i vekt. Utseendet definerer meg ikke.. det er bare skallet mitt. Endret 8. mars 2010 av Vinnie
Marihøneprikker Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #93 Skrevet 8. mars 2010 Nå er du nesten for morsom til å tas seriøs. Selv når hun skriver eksplisitt at hun ikke bryr seg om hva menn synes, føler du trang til å vri det dithen at hun egentlig gjør det allikevel. Du er virkelig overbevist om at jorda spinner rundt menn, er du ikke? Stakkars kvinner som kommer borti slike som deg. Håper de løper alt de kan motsatt vei, med eller uten "plastikkpupper". Veldig veldig enig i det du sier her. Alt skal vriest på til noe negativt. Jeg føler meg ikke bra med et flatt bryst og kroppen min. Jeg er tynn men han ein større rompe! Selv om jeg bare er 18 år vil jeg nok snart gjøre det. Uansett hva dere sier.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #94 Skrevet 8. mars 2010 Nei jeg likte de ikke slik de var selv!! Tåpelig av deg å si. Spesiellt når de eneste tilfellene du beskriver som vanskelig med tanke på puppene er når du skulle ha sex eller måtte stille opp i bikini. Mao - Når puppene var synlige for andre. 1
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #95 Skrevet 8. mars 2010 Tåpelig av deg å si. Spesiellt når de eneste tilfellene du beskriver som vanskelig med tanke på puppene er når du skulle ha sex eller måtte stille opp i bikini. Mao - Når puppene var synlige for andre. Selvfølgelig, alt vris på her. Det er det som er tåpelig. Hold deg borte fra temaet hvis du ikke har noe saklig å komme med, du tas ikke seriøst likevel.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #96 Skrevet 8. mars 2010 Nei jeg likte de ikke slik de var selv!! Det er vel viktigst om jeg er fornøyd med kroppen min, ikke alle andre?? Jeg forandret ikke på de for å tekkes menn men fordi jeg hadde et problem i forhold til kroppsbildet mitt. Jeg gjorde det for meg selv...ingen andre. Blir ikke en annen fordi man får litt større pupper, like lite som man blir det hvis man klipper seg, farger håret, skifter klesstil eller går ned i vekt. Utseendet definerer meg ikke.. det er bare skallet mitt. Veldig veldig enig i det du sier her. Alt skal vriest på til noe negativt. Jeg føler meg ikke bra med et flatt bryst og kroppen min. Jeg er tynn men han ein større rompe! Selv om jeg bare er 18 år vil jeg nok snart gjøre det. Uansett hva dere sier. Ikke bry dere om hva egosentriske menn forsøker å innbille dere. Enkelte menn tror verden sirkulerer rundt dem og deres behov, og er rett og slett ikke i stand til å forstså at kvinner kan gjøre noe for sin egen del. Det viktigste er at man SELV er fornøyd med kroppen sin! Og dersom man ikke er det, er det kun en selv som skal bestemme hva man eventuelt skal gjøre med dette. Jeg har selv tatt silikon, og kan garantere enhver innbilsk mann der ute at det IKKE var for å gjøre menn til lags.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mars 2010 #97 Skrevet 8. mars 2010 Er fascinerende, og skremmende, hvordan det er kun kvinner med silikon som forsvarer at småjenter som ikke er fullt utviklet ennå skal ødelegge kroppen sin ved hjelp av proteser i brystene. Det er nesten på samme nivå å observere at det eneste argumentet en får fra protesetilhengerne er "det var for min skyld". Uten reelle argumenter. Husk en ting, det er bare en plass dette faktisk er et problem, og det er mellom ørene. Med andre ord, det kan kureres ved hjelp av helt andre midler enn proteser.
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #98 Skrevet 8. mars 2010 Ikke fulgt med i tråden i det hele tatt skjønner jeg..jeg er for at hun skal vente, men det er ikke å forvente at du skal klare å få med deg alt da lille "brutale mann"!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mars 2010 #99 Skrevet 25. mars 2010 Jeg er selv 18år og skal ta silikon til sommeren.. Har aldri tårt å vise meg frem.. Ingen bikinier passer og jeg går alltid med t-shorte på sommeren, uannsett om jeg bader eller soler meg. Synes det er bra at vi jenter som sliter med dårlig selvtilitt pga puppene har mulighet til å gjøre noe med det!! Lykke til uannsett hva du velger å gjøre Marihøneprikker:)
Gjest brutal_mann Skrevet 25. mars 2010 #100 Skrevet 25. mars 2010 Ja så fint at dere jenter kan ta den lette løsningen i stede for å ordne opp i det faktiske problemet. Nemlig det mellom ørene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå