Gjest *Twinklestar* Skrevet 18. mai 2010 #561 Del Skrevet 18. mai 2010 det er kveld, jeg er trøtt. burde egentlig sove siden jeg skal på jobb hele dagen(sfo) i morgen. jeg får ikke sove, som vanlig. har hatt problemer med det så lenge jeg kan huske. rart i grunn, når jeg var liten var jeg redd for å sove pga grusome mareritt. når jeg ble eldre ville jeg ikke sove for da kom bare neste dag fortere. nå som voksen, vil jeg sove. men etter så mange år med skrudd sovemønster klarer jeg ikke å sovne når jeg ikke får sove kommer selvsagt tankene. tankene jeg ikke skal tenke sent på kvelden. tankene som får meg til å savne. tankene som noen ganger gjør at tårene kommer fram. tankene jeg aldri kommer til å bli kvitt. ett savn som på en måte er vondt, men samtidig litt godt. for det er så mange gode minner i savnet. selv etter 4 år vet jeg ikke hvordan jeg skal leve videre uten deg. hvordan skal jeg klare utfordringene i livet uten deg i ryggen. hvordan skal jeg klare å gifte meg, uten deg der. hvordan skal jeg klare å få barn når jeg vet at de aldri får møte morfaren sin. du var oss så inderlig kjær, derfor så tung å miste 13.04.06 - pappaen min <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 18. mai 2010 #562 Del Skrevet 18. mai 2010 Vet ikke hva jeg skal si dessverre, lille venn. Men jeg kan holde litt rundt deg og stryke deg over håret til du sovner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 18. mai 2010 #563 Del Skrevet 18. mai 2010 Livet skal ikke være så lett alltid.. Håper du får sove godt etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 18. mai 2010 #564 Del Skrevet 18. mai 2010 Når jeg har problemer med å sovne hender det jeg står opp igjen og går en tur mens jeg sorterer tanker. Det hjelper godt å få frisk luft og brukt opp litt energi mens det pågår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 18. mai 2010 #565 Del Skrevet 18. mai 2010 Åh, hvorfor har jeg ikke vært her inne før?? :klø: Har ikke lest alt, bare første + nest siste + siste side, og det var jo litt av hvert her kan man si! Først holdt jeg på å le meg ihjel av all forskinga deres på om kan kan tisse oppreist Og så kom neste side om pappaen din, og da ble jeg bare kjempetrist! Det er min største skrekk her i livet, å miste noen så nært i familien. Føler med deg, det kan ikke ha vært lett. Men godt å se at du finner gode minner også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 19. mai 2010 #566 Del Skrevet 19. mai 2010 det er kveld, jeg er trøtt. burde egentlig sove siden jeg skal på jobb hele dagen(sfo) i morgen. jeg får ikke sove, som vanlig. har hatt problemer med det så lenge jeg kan huske. rart i grunn, når jeg var liten var jeg redd for å sove pga grusome mareritt. når jeg ble eldre ville jeg ikke sove for da kom bare neste dag fortere. nå som voksen, vil jeg sove. men etter så mange år med skrudd sovemønster klarer jeg ikke å sovne når jeg ikke får sove kommer selvsagt tankene. tankene jeg ikke skal tenke sent på kvelden. tankene som får meg til å savne. tankene som noen ganger gjør at tårene kommer fram. tankene jeg aldri kommer til å bli kvitt. ett savn som på en måte er vondt, men samtidig litt godt. for det er så mange gode minner i savnet. selv etter 4 år vet jeg ikke hvordan jeg skal leve videre uten deg. hvordan skal jeg klare utfordringene i livet uten deg i ryggen. hvordan skal jeg klare å gifte meg, uten deg der. hvordan skal jeg klare å få barn når jeg vet at de aldri får møte morfaren sin. du var oss så inderlig kjær, derfor så tung å miste 13.04.06 - pappaen min <3 Huff Masse Så trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #567 Del Skrevet 19. mai 2010 så søte dere er jeg sovna til slutt. det er jo på mange måter lenge siden. men det skjedde så mye det første året etter at han døde at jeg liksom ikke fikk tid til å sørge og fordøye det da(han døde veldig brått). derfor har det tatt ekstra langt tid å komme forbi sørgeperioden(den varer normalt 1-2år). det siste året har det vært lettere, men det er fortsatt vanskelige dager. om de noen gang blir bedre vet jeg ikke. jeg må nok bare vente å se... (viss dere lurer på noe må dere bare spørre altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #568 Del Skrevet 19. mai 2010 Åh, hvorfor har jeg ikke vært her inne før?? :klø: Har ikke lest alt, bare første + nest siste + siste side, og det var jo litt av hvert her kan man si! Først holdt jeg på å le meg ihjel av all forskinga deres på om kan kan tisse oppreist nei si det, jeg du skal slippe å lese hele boka viss du ikke vil det står ikke så mye nyttig der uansett jada her blir det diskutert mye rart som du sikkert skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 19. mai 2010 #569 Del Skrevet 19. mai 2010 Det vil nok alltid være dager der vi savner noen av de som ikke er hos oss lenger og dager som er vonde. Da er det ekstra viktig å huske alle de gode minnene våre kjære gav oss (det her ble litt klisje, men håper du skjønner ) Sørgeperioden tar så lang tid som den må ta. Er ingen fasit der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #570 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Det vil nok alltid være dager der vi savner noen av de som ikke er hos oss lenger og dager som er vonde. Da er det ekstra viktig å huske alle de gode minnene våre kjære gav oss (det her ble litt klisje, men håper du skjønner ) Sørgeperioden tar så lang tid som den må ta. Er ingen fasit der. jeg skjønner veldig godt hva du mener, og det er helt sant nei det er ikke det. er vel i grunn bare jeg som kjenner at jeg begynner å bli litt lei. vil være ferdig med det nå snart. og klare å leve normalt igjen(så normalt som det går ann i hvertfall) Endret 19. mai 2010 av *Twinklestar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 19. mai 2010 #571 Del Skrevet 19. mai 2010 så søte dere er jeg sovna til slutt. det er jo på mange måter lenge siden. men det skjedde så mye det første året etter at han døde at jeg liksom ikke fikk tid til å sørge og fordøye det da(han døde veldig brått). derfor har det tatt ekstra langt tid å komme forbi sørgeperioden(den varer normalt 1-2år). det siste året har det vært lettere, men det er fortsatt vanskelige dager. om de noen gang blir bedre vet jeg ikke. jeg må nok bare vente å se... (viss dere lurer på noe må dere bare spørre altså) Sånt er grusomt. Kjipt uansett når sånt skjer, men særlig om det er brått og tidlig i forhold til alder og sånne ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #572 Del Skrevet 19. mai 2010 Sånt er grusomt. Kjipt uansett når sånt skjer, men særlig om det er brått og tidlig i forhold til alder og sånne ting. han hadde akkuratt fylt 50. mamma fant han plutselig død på gårdsplassen en kveld, så det var så brått som det kan få blitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 19. mai 2010 #573 Del Skrevet 19. mai 2010 han hadde akkuratt fylt 50. mamma fant han plutselig død på gårdsplassen en kveld, så det var så brått som det kan få blitt... Oi det må være ekstra ekstra grusomt da og så ung også. Huff hva hadde skjedd da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #574 Del Skrevet 19. mai 2010 Oi det må være ekstra ekstra grusomt da og så ung også. Huff hva hadde skjedd da? ja, samtidig sa hun at viss hun hadde hørt det fra noen andre så hadde hun ikke klart å tro på det. så det var egentlig greit at hun fant han selv. dødsårsaken var akkutt hjertestans(han stod oppe og var død før han traff bakken. ikke refleksene hadde reagert når han falt engang). obduksjonen viste at han hadde en hjertefeil som ikke var oppdaget. hjertet hans hadde vokst sakte men sikkert i 20 år. det var nesten dobbelt så stort som det skulle være og hadde ikke plass til å slå lenger, derfor stoppet det. vi har i ettertid sett noen få tegn på at han kunne ha problemer med hjertet(blodtrykket begynte å stige når han var ca 30 og fortsatte bare å bli høyere og høyere bla). men ikke legen reagerte på de engang, så det var ingen som hadde noen mistanke om at noe var galt i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 19. mai 2010 #575 Del Skrevet 19. mai 2010 nei det er ikke det. er vel i grunn bare jeg som kjenner at jeg begynner å bli litt lei. vil være ferdig med det nå snart. og klare å leve normalt igjen(så normalt som det går ann i hvertfall) Jeg skjønner deg altfor godt Men vi blir ferdige med det Det vil gå over (noe vil vel alltid være der, men det vonde vil gå vekk. Det er jeg sikker på) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #576 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg skjønner deg altfor godt Men vi blir ferdige med det Det vil gå over (noe vil vel alltid være der, men det vonde vil gå vekk. Det er jeg sikker på) jeg håper og satser på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 19. mai 2010 #577 Del Skrevet 19. mai 2010 ja, samtidig sa hun at viss hun hadde hørt det fra noen andre så hadde hun ikke klart å tro på det. så det var egentlig greit at hun fant han selv. dødsårsaken var akkutt hjertestans(han stod oppe og var død før han traff bakken. ikke refleksene hadde reagert når han falt engang). obduksjonen viste at han hadde en hjertefeil som ikke var oppdaget. hjertet hans hadde vokst sakte men sikkert i 20 år. det var nesten dobbelt så stort som det skulle være og hadde ikke plass til å slå lenger, derfor stoppet det. vi har i ettertid sett noen få tegn på at han kunne ha problemer med hjertet(blodtrykket begynte å stige når han var ca 30 og fortsatte bare å bli høyere og høyere bla). men ikke legen reagerte på de engang, så det var ingen som hadde noen mistanke om at noe var galt i det hele tatt. Huff, så grusomt. Aldri opplevd noe sånt selv, så vet ikke hva jeg skal si egentlig. Men stor og i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #578 Del Skrevet 19. mai 2010 Huff, så grusomt. Aldri opplevd noe sånt selv, så vet ikke hva jeg skal si egentlig. Men stor og i alle fall. jeg vet aldri hva jeg skal si selv i sånne situasjoner så det er helt greit(til tross for at jeg har opplevd det) av og til sier en mer enn tusen ord vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #579 Del Skrevet 19. mai 2010 æsj, jeg spiste take away mat til middag i dag. kjenner at dette ikke var mat kroppen hadde fått på en stund ja. er skikkelig "tung" i magen og ekkel, urk. kroppen min trives nok best med salat og knekkebrød ja å jobbe på sfo kan være en utfordring det også. i dag startet de som jobber der til vanlig(to voksne damer med store barn begge to) en heftig diskusjon om hvorvidt barna skulle være ute hele dagen eller få lov å gå inn og ut som de ville!(noe som i praksis vil si at omtrent halvparten av ungene sitter inne å gkor hele dagen) :dåne: det har vært strålende og rundt 20grader hele dagen. så jeg var i grunn veldig enige i at de kunne være ute hele dagen. ikke kjedet de seg heller! eller i hvertfall ikke før de fikk tilbudet om å gå inn viss de ville. da ble det plutselig grusomt å være ute av og til så føler jeg meg veldig streng var i grunn glad jeg bare var vikar og kunne melde meg delvis ut av diskusjonen. men jeg synes fortsatt ikke at 7-8åringer har vondt av å være ute fra 9 - 16 når de kan gå i genser og bukse, og har mange ting å gjøre på altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 19. mai 2010 #580 Del Skrevet 19. mai 2010 Tror ingen unger har vondt av å tilbringe hele dagen ute. Det var det vi gjorde (og der følte jeg meg gammel igjen ) Når vi snakker om mat... Var det du som hadde en tråd om matintoleranse? Lurer på om jeg har det selv Hvordan gikk du frem og fikk konstatert det? (hvis det var din tråd da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå