Gå til innhold

Jeg trenger en god brødform

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brødbakemaskin, men tenker å kjøpe meg en brødform slik at jeg kan steke brødet i ovnen.

Jeg er villig til å betale det som kreves for å få en brødform jeg er fornøyd med (de forrige jeg hadde fra Clas Ohlsson rustet..!!).

Hvilken anbefaler du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt elokserte brødformer i sikkert 15 år, og de er like fine enda. Det eneste er at de ikke må vaskes i oppvaskmaskin, det tåler de ikke.

Skrevet
Jeg har hatt elokserte brødformer i sikkert 15 år, og de er like fine enda. Det eneste er at de ikke må vaskes i oppvaskmaskin, det tåler de ikke.

Jepp! Og jeg som ikke visste det, puttet min springform i maskinen for å vaske av den "fabrikk og butikk-smuss" :fnise:

Skrevet
Jepp! Og jeg som ikke visste det, puttet min springform i maskinen for å vaske av den "fabrikk og butikk-smuss" :fnise:

Det er kjipt. Jeg lærte det også slik, hadde en veldig grei firkantet form som gikk i oppvaskmaskinen... Den var ikke fullt så grei etterpå. :ler:

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt sånn?

Skrevet

De finnes på de fleste kjøkkenutstyrbutikker. De ser nesten ut som de er gullfarget.

Skrevet (endret)

Cacas har gode brødformer. De kan i oppvaskmaskin. :)

Her er de jeg tenker på. Supre brødformer.

Endret av Kanutten
Skrevet

Jeg har gullelokserte former som er sikkert ti år gamle og har blitt kjørt i oppvaskmaskinen omtrent en gang i uka. Gullfargen er borte, men formene er gode som gull fremdeles :)

Skrevet

Liker slikonformen fra Tupperware, jeg.

Skrevet (endret)
Hvor får jeg kjøpt sånn?

Det er fast vare på Europris, i hvert fall. (Jeg jobber der) Det jeg har fått av tilbakemeldinger fra kunder er at de er billigere der enn hos andre kjeder, uten at jeg har sjekket det selv.

Brødformene finnes i to størrelser. Den minste, på halvannen liter, koster 80 kr. Den store, på 2 liter, koster 100 kr.

Endret av Meaty
Skrevet
Liker slikonformen fra Tupperware, jeg.

Jeg og! Dessuten kan de krølles sammen i kjøkkenskapet slik at de tar liten plass.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hei Brunhilde! Hvor kjøpte du disse utsøkte gullelokserte brødformene (butikk, kjede etc) og hvilket merke er de av (spør fordi mange driver med piratkopier). Gi meg helst så presise svar som mulig. Hva er de laget av (blekk, alluminium osv)?

De bør ikke vaskes sier du og det må bety at de har et spesielt belegg, forhåpentligvis

ikke teflon.

Endret av thebestofthebest
Skrevet

Hei Brunhilde! Hvor kjøpte du disse utsøkte gullelokserte brødformene (butikk, kjede etc) og hvilket merke er de av (spør fordi mange driver med piratkopier). Gi meg helst så presise svar som mulig. Hva er de laget av (blekk, alluminium osv)?

De bør ikke vaskes sier du og det må bety at de har et spesielt belegg, forhåpentligvis

ikke teflon.

Oisann, dette var rene inkvisisjonen. :ler:

For det første så er formene mine minst 15 år gamle, og jeg kan ikke huske hvor jeg kjøpte dem. Muligvis Jernia. Merket aner jeg hva er, men jeg kan ikke tro at det spiller stor rolle.

Formene er ikke teflonbelagte, men gullelokserte, elokseringen ER belegget. Hvis jeg ikke tar veldig feil betyr det at det er aluminium med spesiell overflatebehandling. Formene kan vaskes, men i varmt vann (og kanskje litt såpe), ikke i oppvaskmaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...