Gå til innhold

Grov pizzabunn


lilla91

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som har innbilt meg noe, eller hat det kommet en ferdig pizzabunn (NÅ, eller hva den heter) som er grov?

Og hvis det bare er min fantasi at det finnes en slik pizzabunn: Er det noen som har en oppskrift på en grov pizzabunn? Helst enkel, er ikke så glad i å holde på med sånn deig-ting :P

Oooog: noen forslag til fyll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grov(ere) pizzadeig får du ved å bruke fin sammalt hvete (2/3) i deigen. Fin sammalt hvete inneholder like mye fiber som grov sammalt hvete, det er bare malingsgraden som er forskjellig. Jeg har ikke sett grov ferdigdeig, men jeg syns den uansett er altfor salt og bruker den ikke som fin heller.

Fyll. Jeg lager tomatsaus og har på bunnen, ost oppå der, og kjøttboller eller lettbrunet kjøtt, løk, parika og forstekt sjampinjong oppå der igjen. Strør over sorte oliven til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, nå fant jeg også ut av det, jippi :) Tror dere man får kjøpt det på matbutikken med middels utvalg? Og ca ved hva i butikken ligger disse deigene? (Pappa skal kjøpe den for meg, han er ikke så veldig god til å finne fram til ukjente ting i butikken) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, nå fant jeg også ut av det, jippi :) Tror dere man får kjøpt det på matbutikken med middels utvalg? Og ca ved hva i butikken ligger disse deigene? (Pappa skal kjøpe den for meg, han er ikke så veldig god til å finne fram til ukjente ting i butikken) :P

Har sett dem både hos spar, kiwi og rema, så jeg vil tro at dette er noe de fleste butikker selger. De ligger vel i en eller annen kjøledisk, vil jeg tro. På butikken her ligger de i den disken med kjøttvarer, i nærheten av der Peppes-produktene ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...