Gå til innhold

mildeste/beste underlivsåpe?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet

(Dette grenser vel til velvære, men skriver innlegget her siden det viktigste er det helseaspektet, så kan det heller flyttes om ønskelig.)

Jeg vet jo godt at man skal være forsiktig med å vaske underlivet for mye med såpe/såpelignende produkt dersom man vil unngå soppinfeksjoner og andre uhumskheter forårsaket av forstyrrelser i den naturlig bakteriefloraen i underlivet. Imidlertid føler jeg ikke alltid at jeg blir helt så ren og frisk nedentil som jeg ønsker om jeg bare vasker med vann, så jeg lurer på hva brukerne her mener er best for intimvask?

På forhånd takk for tips og erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte tidligere en oljelignende sak kjøpt i rosa og hvit flaske fra apoteket. Den er veldig mild! Husker dessverre ikke hva den heter..

Nå bruker jeg bare varmt vann, og synes jeg blir like ren av det. Det fjerner i hvertfall lukt. :)

Skrevet
Jeg brukte tidligere en oljelignende sak kjøpt i rosa og hvit flaske fra apoteket. Den er veldig mild! Husker dessverre ikke hva den heter..

Nå bruker jeg bare varmt vann, og synes jeg blir like ren av det. Det fjerner i hvertfall lukt. :)

Hvis du mener den vaskeoljen fra aco eller hva det er så begynner i hvertfall jeg å klø av den. Jeg vasker kun med ren olivenolje og eventuellt yoghurt naturell for å opprettholde balansen.

Skrevet

Jeg har alltid brukt asan, i mange år, og underlivet mitt virker da fornøyd :fnise:

Skrevet (endret)

Brukt Dr.Greve "hele livet" og har aldri hatt noe form for problemer i underlivet.

( DR.Greve sensitiv intimvask)

Endret av Huffsa
Skrevet

Av de man får kjøpt i norge synes jeg denne er best :)

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg bruker den samme som Huffsa og Antlers, og synes den er god.

De Lactacyd har jeg forsøkt, men likte ikke den tynne konsistensen. Synes det meste forsvinner på veien fra hånda til bestemmelsesstedet når jeg står i dusjen.

Skrevet

De forandret på konsistensen til Lactacyd for en stund siden, så nå er den som en vanlig flytende såpe i stedet for vannkonsistens :)

Skrevet (endret)

Jeg liker vaskeoljen til Aco. Er litt plaget med lett svie i underlivet, så er redd for å bruke såpe der nede.

Reagerer også voldsomt på kroppssåpe og sjampo som inneholder "skummende såpe", hodebunnen og huden klør og blir tørrere enn Sahara! Merker fort forskjellen, dersom jeg er på offentlige toalett og må vaske meg med vanlig håndsåpe tar det knapt et femminutt før huden på hendene mine truer med å sprekke. Tror derfor det også er en sammenheng med å bruke såpe i underlivet.

Endret av finkel
Skrevet
Jeg liker vaskeoljen til Aco. Er litt plaget med lett svie i underlivet, så er redd for å bruke såpe der nede.

Signerer. Alt annet jeg har prøvd har resultert i kløe, svie og soppinfeksjoner.

Skrevet

Det er vel den rosa Lactacyden som er mer tyktflytende. Den er parfymert. Den blå er tynn og uparfymert. Ihvertfall sist jeg kjøpte den.

Skrevet

Bruker Dr. Greve intimSKUM, den er såpefri. Syns den er bra :)

Skrevet

Jeg bruker Asan, som regel den originale, men syns den rosa lukter så godt, så blir den noen ganger også :)

Skrevet
Det er vel den rosa Lactacyden som er mer tyktflytende. Den er parfymert. Den blå er tynn og uparfymert. Ihvertfall sist jeg kjøpte den.

Den blå er også tyktflytende, har vel vært det i et par år nå? Jeg bruker bare denne.

Skrevet

Da må jeg shoppe. Pleier å kjøpe litere med blå i Sverige, de holder ganske lenge... Åpenbart. :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri brukt såpe i underlivet, skyller bare godt med hånddusjen. Tar kanskje litt mild såpe rundt når jeg har mens, men ikke på slimhinnene. For meg har det funket fint å frisere underlivet, det føles mye freshere med mindre hår. Jeg barberer ca. to ganger i måneden og etterlater da kun en stripe igjen på magen. Så vokser det etterhvert litt ut, men mer enn en cm liker jeg ikke å ha, da føles det tett og svett igjen. Før og etter barbering liker jeg å bruke desinfiserende midler fra apoteket, som Klorhexidin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...