Gjest Gjest_Liselotte_* Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Vet ikke om samboeren min noengang har tenkt til å fri - vi er ikke så romantiske av oss egentlig - men han har flere ganger den siste måneden bragt opp temaet ekteskap, av "praktiske grunner". Vi har begge to gjort det veldig klart at vi ikke er typen til å ha "prinsessebryllup" og jeg vil heller ikke gifte meg i kirka, da jeg ikke er religiøs. Han synes vi bare kan "stikke på rådhuset og få det unnagjort", men jeg savner liksom å gjøre LITT styr utav det. Iallefall en pen hvit kjole og en god middag med nærmeste familie etterpå (bare foreldre og 2 søsken, men de bor langt unna og det må isåfall planlegges med overnatting og transport..). Føler meg så tåpelig, for det viktige er jo tross alt at vi blir gift, at vi skal leve resten av livet sammen.. Noen som kan dele historier om sine "hemmelige" bryllup og hvor romantiske de var, så jeg kan fokusere på det isteden... Takk
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Høres ut som oss. Jeg er ikke så glad i bryllup, og vi ville gjøre det på vår måte, uten at dagen ble mindre romantisk av den grunn. Vi ble enige om hvor, hvordan og når. Altså ikke noe frieri. For meg har det aldri vært aktuelt, jeg ville selv være en del i en så viktig beslutning, ikke en som bare skulle si nei eller ja da mannen mente det var på tide. Vi valgte ambassadebryllup. Familie og venner ble informert tre måneder før. Familie og søsken valgte å bli med, vi sa fra til venner og øvrige familie at vi ikke ønsket at de var med. Vi brukte mye tid på planlegging. Fant en veldig god fotograf, fin kjole (kort hvit kjole, jeg var brud uten å være bløtkake), en av de beste restaurantene i byen, opplegg hele dagen, fem stjernes hotell, god mat og drikke... Vi hadde en helt fantastisk dag. Det handlet bare om oss. Siden vi var så få, og alt var planlagt på forhånd med min søster som administrator, stresset jeg ikke et sekund. Vi hadde en perfekt dag. Det er fem år siden, og jeg føler fortsatt at jeg giftet meg på den perfekte måten.
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Glemte siste avsnitt: Håper du setter pris på mine erfaringer selv om det ikke var "hemmelig". Jeg er sikker på at dere får en like fantastisk opplevelse om dere drar alene. Bruk en uke - nyt hverandre og byen, bruk tid på planlegging og legg penger i det, god mat og flott hotell. Så er jeg helt sikker på at dere får en fantastisk dag dersom det er ambassadebryllup dere går for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå