Gå til innhold

Svart avføring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg har hatt svar avføring i dag.aldri hatt det før.hva kan dette være for noe? Jeg har ikke vondt i magen.

ser ikke helt for meg at legevakten skulle tatt i mot meg når det ikke er kritisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har hatt svar avføring i dag.aldri hatt det før.hva kan dette være for noe? Jeg har ikke vondt i magen.

ser ikke helt for meg at legevakten skulle tatt i mot meg når det ikke er kritisk.

Hvor lenge siden er det siden du var på do sist?

"Gammel" avføring pleier å bli mørkere og hardere enn vanlig,

så da er det vel bare lenge siden du var på do kanskje?

Skrevet

Svart avføring kan være tegn på blod i avføringen. Det skyldes da ofte blødning i øvre del av fordøyelsessystemet, feks. magesekken. Avføringen blir svart pga at syre i magesekken bryter ned blodets fargestoff, hemoglobin.

Dersom du tar jerntilskudd, kan du også oppleve at avføringen er svart.

Skrevet

Det er ikke farlig. Ikke bruk legevaktens ressurser på dette. De har viktigere ting å ta seg til.

Skrevet

Drakk du rødvin i går? Det gir alltid meg så og si sort avføring, og jeg trenger ikke ha drukket så mye av det heller.

Skrevet

Dersom dette vedvarer i flere dager, burde du kontaktet lege, synes jeg. Det trenger ikke å være noe alvorlig, men det er greit å få det avkreftet uansett.

Lykke til :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

ok da er det mest sannsynlig en filleting:) Da ser jeg det ann i helgen. Hmmm, om det var lenge side jeg var på do..nei to ganger i dag.

Jeg drikker aldri rødvin.Bruker ikke jerntilskudd.

takk for svar :)

Skrevet

spist blåbær? eller blodmat? det kan også gi svart avføring.

Men om det vedvarer ville jeg gått til lege, for det KAN være symptom på blødninger i tarmen.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg har hatt det i to dager no. Men det kan være fordi jeg netopp begynte å ra jerntabletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...