Dina Skrevet 8. september 2003 #1 Skrevet 8. september 2003 Hei jenter! Nå er det 6 dager siden operasjonen, og det er et par ting jeg lurer på! Det går veldig fint med meg (se dagbok for mer omfattende oppdateringer..), og jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gjorde dette! :D Det jeg lurer på er følgende; * Hvor lenge etter operasjonen kan det væske/blø fra såret? * Ca. hvor lang tid tar det før det meste av hevelsen har gått ned? * Hvor lang tid tok det før dere kunne løfte armene normalt igjen? * Hvor lang tid tar det før blåmerkene forsvinner? Jeg vet at dette er veldig individuelt, men hva opplevde dere? * Hvor lang tid tar det før puppene blir myke igjen? Dvs. mykere enn like etter operasjonen, de blir vel aldri like myke som før...???! Håper dere vil dele deres erfaringer med meg denne gangen også! Klem, Dina
Loco Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 Hei Dina! To the rescue.. * Jeg blødde ikke noe etter den første dagen, men ørlite væske kom det i et par dager etterpå. (Kom en dråpe blod da jeg byttet tape etter 2 uker, men det var egentlig for tidlig å bytte da.) Husk å begrense røykinga, det er ikke bra for arrdannelsen. * Det har nå gått 19 dager, og hevelsen har gått endel ned, særlig i "høyden" Jeg tror nok de ennå er litt hovne på sidene, men det er ikke mye. * Jeg vasket håret selv 2 dager etter operasjonen, men var veldig forsiktig. Jeg strakk vel armene helt opp da det var gått nesten to uker. Er veldig vanskelig å være forsiktig hele tida, for man kjenner seg jo så pigg og frisk! * Jeg hadde veldig lite blåmerker, kun rett over og på siden av arrene. De forsvant etter en drøy uke. Har hatt antydning til blåmerke (nesten usynlig) oppe på den ene puppen etter to uker. * Jeg brukte en bh uten mye støtte etter ei uke, og da var de mykere allerede. De er ennå ikke som naturlige pupper, men heller ikke harde. Jeg tror det endelige resultatet avhenger av brystvevet og huden du hadde før operasjonen. Flott å høre at du er kjempefornøyd, det er jeg også! 8)
Veronal Skrevet 8. september 2003 #3 Skrevet 8. september 2003 (endret) Jeg svarer deg også på noen av spørsmålene (selv om jeg er silikonfri): Noen kan blø litt/væske i flere uker. Alt er like normalt. Så lenge du ikke får plutselig hevelse og væske som lukter vondt, så så er alt OK. Endret 25. januar 2006 av Veronal
Dina Skrevet 8. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2003 Tusen takk for svar Loco og Veronal! :D Godt å høre hva andre har opplevd. Det står sikkert mye om sånne ting som dette også i de ulike trådene rundt omkring.... men det er så mye arbeid å lete når man vil ha svar på noe konkret...! Du får være med i klubben vår du også Veronal, du har jo masse å bidra med på området brystoperasjon, selv om du ikke la inn silikon...! Håper enda flere av dere "silikonjenter" gidder å svare.... Virgo, Daniella +++ Klem, Dina
Gjest cerruti Skrevet 8. september 2003 #5 Skrevet 8. september 2003 Hei! Så bra at du er fornøyd! Jeg hadde ingen blåmerker, ei heller væsket det eller blødde. Smertene ga seg veldig fort, så jeg tenkte ikke så veldig på hvor armene var.. Dette er nok veldig individuelt, men tror det er viktig å være forsiktig i en 3-4 uker. Ville tenkt mye mer på dette i dag! Følte selv ikke at brystene var verken for harde eller spisse i begynnelsen... Men etter de obligatoriske 3 mnd med sportsbh, var det jo tydelig at de både var mindre og ikke så struttende... Ville faktisk hatt de fastere enn de er i dag! Er du fornøyd med størrelse og behandlingen du fikk av klinikken?
Dina Skrevet 9. september 2003 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2003 Hei Cerrutti, og takk for svar! Jeg er kjempefornøyd med behandlingen og servicen på Klinikken. Utrolig hyggelige og behagelige leger og sykepleiere, kirurgen var også veldi fin å ha med å gjøre! Så langt er jeg veldig fornøyd med størrelsen, men jeg regner jo med at de blir noe mindre, og "synker" litt etter som ukene går. Det er nå akkurat en uke siden operasjonen. Føler at dette er akkurat riktig størrelse for meg og min kropp! :D Dina
Gjest Donna Skrevet 11. september 2003 #7 Skrevet 11. september 2003 Hei jenter! Nå er det 6 dager siden operasjonen, og det er et par ting jeg lurer på! Det går veldig fint med meg (se dagbok for mer omfattende oppdateringer..), og jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gjorde dette! :D Det jeg lurer på er følgende; * Hvor lenge etter operasjonen kan det væske/blø fra såret? Jeg blødde og væsket ikke i det heletatt - så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Hør med legen du. * Ca. hvor lang tid tar det før det meste av hevelsen har gått ned? Tja .....litt over en måned tror jeg ...men jeg føler mine forander seg ennå nå 10 uker etterpå. Så nå må de IKKE bli mindre *ler* .....Visste du at de vil gå ned med 20%? * Hvor lang tid tok det før dere kunne løfte armene normalt igjen? Normalt og normalt ....føler ennå noen ganger at det strekker liksom under puppene - så jeg liker ikke å strekke for mye på meg ... Men å gre håret greide jeg etter 14 dager tror jeg . * Hvor lang tid tar det før blåmerkene forsvinner? Jeg vet at dette er veldig individuelt, men hva opplevde dere? Mine var der i over en måned ... Så gikk de mer og mer vekk. * Hvor lang tid tar det før puppene blir myke igjen? Dvs. mykere enn like etter operasjonen, de blir vel aldri like myke som før...???! En måned sier jeg der også *ler*..da hadde jeg nemlig kjærest på besøk - og han mente de var myke. Men nå er de MYE mykere ! Det føltes veldig rart å ligge på magen før ...nå går det greit ....De blir altså myke - og det er jo fordi at brystvevet ligger forran protesen ...men man vil jo kjenne at det er noe der inni liksom som fyller ut Håper dere vil dele deres erfaringer med meg denne gangen også! Klem, Dina
Gjest Donna Skrevet 11. september 2003 #8 Skrevet 11. september 2003 Angående hevelse .....De var spisse og hovne og stygge i et par uker ..så bedret det seg selvsagt !!! Hehe ikke like fæle i en måned ....de blir bare finere og finere for hver dag kan jeg love deg !!!
Gjest sexysadie Skrevet 12. september 2003 #9 Skrevet 12. september 2003 Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke. Innlegget er slettet ~Sissan - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #10 Skrevet 12. september 2003 De blir ikke så myke som naturlige bryst nei. Det er det menn liker minst ved slike bryster. DET er HARDT. Selfølgelig velger kvinner for de ønsker det selv, men det ser teit ut at bryster er likt om du står/ligger eller sitter.
Dina Skrevet 12. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2003 Innlegg fjernet. Minner om reglene våre, og spesielt:Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke. ~Sissan - moderator
Gjest Donna Skrevet 13. september 2003 #12 Skrevet 13. september 2003 *Prøve å dra tråden inn på rett spor igjen* :fy:
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #13 Skrevet 16. september 2003 bare en liten kommentar her; mine pupper flater ut MYE når jeg ligger på rygg!! hilsen liza
Plomma Skrevet 17. september 2003 #14 Skrevet 17. september 2003 *Overser Sadie* og vil gjerne melde meg inn i silikon klubben! Det er nå to uker siden je fikk silikon! Hadde en litt anderledes operasjon en dere her, siden protesene ble lagt under muskelaturen og at jeg i tillegg hadde brystløft! Hadde veldig store smerter den første uka! Mye pga. at protesene er lagt inn under musklene, og at jeg av den grunn fikk spasmer/kramper i musklene! Men jeg har ikke hatt noen blødninger! Jeg løfter nå armene over hodet! Kan gjøre litt vondt noen ganger ja.. :x Har vel gjort det i tre-fire dager nå! Har heller ikke hatt noen blåmerker! Skal ta stingene i morgen, gleder meg, for å se det endelige resultatet! Mine pupper har vel egentlig vært myke hele tiden, men det er fordi protesene ikke ligger foran musklene??? Er også kjempefornøyd!!!!! :D Det jeg lurer på er hvor lang tid tok det før dere begynte å løfte tungt? Evt var tilbake i jobb? Jeg føler meg fortsatt veldig støl i brysene, og synes det sprenger litt i arrene når jeg anstrenger meg!
Gjest sexysadie Skrevet 17. september 2003 #15 Skrevet 17. september 2003 Opprinnelig innlegg og tilsvar fjernet. Reglene, jenter: Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke. ~Sissan - moderator
Gjest Alive Skrevet 17. september 2003 #16 Skrevet 17. september 2003 Innlegg fjernet ~Sissan - moderator
Plomma Skrevet 19. september 2003 #17 Skrevet 19. september 2003 Moren og søsteren min var veldig imot silikon(omtrent som deg). Men da jeg visste de puppenene mine... søsteren min skvatt og moren min(som førøvroig er sykepleier) sa at det var det verste hun hadde sett! Begge de to syntes ettepå at det var ett riktig valg å ta... Jeg tror at hvis du hadde hatt en skikkelig stor kul i pannna som aldri ville gå bort, så hadde også du vurdert å fjerne den, koste hva det koste vil! Enda mer.. hehe! Jeg vil bare si til alle de som er i mot silikon, av en eller annen grunn, det er forsket masse på dette, og det vi leser i avisene er kun det negative! Det har blitt lagt inn silikonproteser sidn 1960, og det er over 5 milioner mennesker som har silkikon rundt omkring i verden! Tross dette er det kun registrert 3000 tilfeller hvor de tror at silikonen kan være årak til sykdom, uhell ol. Jeg leste faktisk ettsted at silikon bryster hadde reddet et liv! En dame hadde blitt skutt i brystet, men fordi hun hadde silikon så hadde kulen ikke klart å treng gjennom... Innlegg er endret. ~Sissan - moderator
Gjest sexysadie Skrevet 19. september 2003 #18 Skrevet 19. september 2003 Jeg tror at hvis du hadde hatt en skikkelig stor kul i pannna som aldri ville gå bort, så hadde også du vurdert å fjerne den, koste hva det koste vil! Den hadde vært mitt i pannen og da ikke bare ett kosmetisk problem Jeg leste faktisk ettsted at silikon bryster hadde reddet et liv! En dame hadde blitt skutt i brystet, men fordi hun hadde silikon så hadde kulen ikke klart å treng gjennom... I enekelte sirkler er sikkert dette en virkelig god grunn til å operere brystene Pansring.......... Beklager Plomma men innlegget ditt klarte jeg virkelig å parere glatt deluxe. Finn noen gode unnskyldninger for å operere brystene og jeg skal legge inn årene og legge meg selv under kniven Innlegg er endret - husk reglene: Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke.
Mathias Skrevet 20. september 2003 #20 Skrevet 20. september 2003 Hvorfor trenger man en UNNSKYLDNING til å gjøre hva man vil med egen kropp?.... Jeg gjør hva jeg vil med ehen kropp, liv, penger. Det har INGEN andre noe med, så lenge det ikke går ut over noen andre... Ser ikke noen grunn til at dette ikke også skal gjelde silicon (som jeg ikke MÅ ha nei!...) Så SS, her synes jeg du er ute på dypt vann... bakbundet og etter å ha rodd ut selv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå