Gjest Soppelure Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Kan det være sopp hvis utfloden lukter svak eddik/lim, eller er det slik utfloden kan lukte? Det er ikke fiskelukt, som noen påstår at det lukter når de har sopp. Noen ganger kan jeg få litt klumper i utfloden, men det er ikke noen "skikkelig" endring i fargen, skjer ikke så ofte, men merket det en dag da jeg dusjet. Er det vanlig at utfloden kan gå litt fra hvit og litt gulere? Jeg vet at det kan være noe hvis den blir brun-blodfarget, men det får jeg ikke før mensen eller hvis jeg har glemt P-pille. Jeg er 18 år og er i et nokså nytt forhold med min første sexpartner(ett år). Jeg har hatt dette også da jeg ikke hadde debutert seksuelt. Det er en stund siden jeg hadde sex med ham, fordi han er på reise i utlandet. Han har vert borte i tre måneder. Nå håper jeg at det ikke er sopp... Jeg klarer ikke helt å forstå hva folk beskriver som soppinfeksjon riktig. Jeg føler at jeg kan ha noe av det som blir fortalt, men ikke alt. Som kløe for eksempel, men lukt og endring kan jeg ha. Jeg nekter å gå til lege hvis de skal ta en sjekk, jeg har legeskrekk og begynner å skrape meg i huden av nervøsitet. Takk for svar!
Antlers Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Det er helt normalt at utflod lukter/smaker syrlig. Vil ikke sammenligne det med ren eddik akkurat, men det kan lukte litt sweet and sour, hehe...
Gjest wahaj Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Det kan være bateriell vaginose. Da lukter underlivet rart. Les litt om det. Men du burde kanksje få det sjekket, uansett.
Gjest Soppelure Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Det kan være bateriell vaginose. Da lukter underlivet rart. Les litt om det. Men du burde kanksje få det sjekket, uansett. "Forekomsten øker ved høy seksuell aktivitet, ved ny seksualpartner og hvis man har mange partnere. Bakteriell vaginose er ikke smittsomt. Gråhvit, tyntflytende utflod. Utfloden lukter sterkere og annerledes enn vanlig. Kløe og svie hos enkelte. Mer utflod med vond lukt etter samleie og etter menstruasjon." Dette passer ikke til beskrivelsen min, så tror ikke jeg har bakteriell vaginose Har ikke hatt så mye sex(surt, men sånn er det i blant). Det verken klør eller svir, og siden jeg er 18 år er det vanlig med sterk utflod (fargen forsvinner på trusene mine! ). Jeg har jo hatt dette før jeg fikk kjæreste. Antlers, jeg håper det. Litt vanskelig å forestille seg din beskrivelse. er dårlig på sånt, men nå vil jeg jo ikke lukte på andres utflod ha ha Takk
Gjest wahaj Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 "Forekomsten øker ved høy seksuell aktivitet, ved ny seksualpartner og hvis man har mange partnere. Bakteriell vaginose er ikke smittsomt. Gråhvit, tyntflytende utflod. Utfloden lukter sterkere og annerledes enn vanlig. Kløe og svie hos enkelte. Mer utflod med vond lukt etter samleie og etter menstruasjon." Dette passer ikke til beskrivelsen min, så tror ikke jeg har bakteriell vaginose Har ikke hatt så mye sex(surt, men sånn er det i blant). Det verken klør eller svir, og siden jeg er 18 år er det vanlig med sterk utflod (fargen forsvinner på trusene mine! ). Jeg har jo hatt dette før jeg fikk kjæreste. Antlers, jeg håper det. Litt vanskelig å forestille seg din beskrivelse. er dårlig på sånt, men nå vil jeg jo ikke lukte på andres utflod ha ha Takk Trenger ikke nødvendigvis komme av sex, eller klø og svi. Du burde likevel få sjekket det.
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Kan det være sopp hvis utfloden lukter svak eddik/lim, eller er det slik utfloden kan lukte? Det er ikke fiskelukt, som noen påstår at det lukter når de har sopp. Noen ganger kan jeg få litt klumper i utfloden, men det er ikke noen "skikkelig" endring i fargen, skjer ikke så ofte, men merket det en dag da jeg dusjet. Er det vanlig at utfloden kan gå litt fra hvit og litt gulere? Jeg vet at det kan være noe hvis den blir brun-blodfarget, men det får jeg ikke før mensen eller hvis jeg har glemt P-pille. Jeg er 18 år og er i et nokså nytt forhold med min første sexpartner(ett år). Jeg har hatt dette også da jeg ikke hadde debutert seksuelt. Det er en stund siden jeg hadde sex med ham, fordi han er på reise i utlandet. Han har vert borte i tre måneder. Nå håper jeg at det ikke er sopp... Jeg klarer ikke helt å forstå hva folk beskriver som soppinfeksjon riktig. Jeg føler at jeg kan ha noe av det som blir fortalt, men ikke alt. Som kløe for eksempel, men lukt og endring kan jeg ha. Jeg nekter å gå til lege hvis de skal ta en sjekk, jeg har legeskrekk og begynner å skrape meg i huden av nervøsitet. Takk for svar! jeg har hatt sopp utallige ganger!og det som er,er at det kan ta veeeeldig lang tid fra da utfloden blir klumpete,til det begynner å svi eller klø!utfloden trenger ikke være gul heller,ikke grå,og trenger ikke ha en spesiell lukt! er den kansje litt blank,med noen små hvite klumper i,eller tynn hvit med hvite klumper i? sopp kommer ofte første gang av forskjellige ting,men ofte av akkurat nylig bruk av antibiotika eller økt sex,så hvis du ikke har hatt samleie på en stund,og nylig fikk ny kjærste,og med ny kjærtse øker gjerne sexen litt,hehe eller at det leeenge mellom hver gang,vil soppen kunne blomstre. jeg råder deg til å sove uten truse noen netter,dra på apoteket og kjøpe deg ett canesten kur,eller pevaryl(den er ikke like grisete) disse får du reseptfritt til 170 kr ca,se om du merker noe bedring.det er ikke farlig å ta ett slikt kur om det ikke skulle være det elelrs kan du prøve lactal/vivag.dette skal du ta i kjeden noen dager,og er for akkurat slike ting. spør på apoteket! lykke til
Gjest meg Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Lactal og vivag og andre melkebakterier anbefales ikke av leger - tester viser at disse produktene som regel fører til soppinfeksjoner. Bruk heller en liten tube (jeg husker ikke hva den hette!) som er hvit med lilla og hvite streker på. Strekene former en dame! Actigel eller noe slikt heter den.. Kan brukes hele tiden og er supereffektiv både mot forebygging av sopp og bakteriell vaginose og lukt generelt. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå