Gå til innhold

P-piller og resept

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

Hei! Jeg er litt over 20 år, og har nå gått tom for p-piller på resepten jeg fikk hos helsestasjonen for noen år siden. Jeg skulle fått denne fornyet, men i og med at jeg har flyttet fra hjemstedet hvor fastlegen min er, lurer jeg på hvor jeg kan få ny resept? Er det mulig å gå på helsestasjonen for ungdom selv om jeg er over 20 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tror ikke det skal være noe problem å få resept på helsest.

Skrevet

Fastlegen kan fakse deg ny resept til det apoteket du bruker, så sant han har skrevet ut en resept på disse til deg en eller annen gang før!

Husk at du må betale for p-pillene etter fylte 20.

Skrevet

Man må betale når man er under 20 og. Kun 100kr som blir dekket.

Skrevet
Fastlegen kan fakse deg ny resept til det apoteket du bruker, så sant han har skrevet ut en resept på disse til deg en eller annen gang før!

Han har dessverre ikke skrevet resept til meg tidligere, og da jeg var på helsestasjonen sist viste måleren at blodtrykket mitt var litt høyere enn helsesøsteren likte, men langt fra fare. Jeg vil derfor måle blodtrykket før jeg starter på nytt.

Vet dere om det er mulig ut fra erfaring?

Skrevet
Han har dessverre ikke skrevet resept til meg tidligere, og da jeg var på helsestasjonen sist viste måleren at blodtrykket mitt var litt høyere enn helsesøsteren likte, men langt fra fare. Jeg vil derfor måle blodtrykket før jeg starter på nytt.

Vet dere om det er mulig ut fra erfaring?

De måler alltid blodtrykket før de gir ut resept.

Da jeg fikk resept hadde jeg også såkalt høyt blodtrykk, 120/80, men det er helt normalt for meg. Så det de tror kan være høyt på deg kan også være din "normale".

Skrevet

Det er forskjellig fra helsestasjon til helsestasjon hvilke aldergrense de har. Noen har opp til 20 år, mens andre har opp til 23-24 år. Det er bare å søke på google etter en helsestasjon i nærheten av der du bor, så får du opp informasjon om åpningstider, aldersgrense osv. Der kan du helt sikkert få en ny resept :)

• 2 år senere...
Skrevet

120/80 er ikke høyt. Det er standard normal BT-verdi ;)

Skrevet

120/80 er ikke høyt. Det er standard normal BT-verdi ;)

Du vet; denne tråden er så gammel at ingen visste at den fantes lenger. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...