Gjest jente 19 Skrevet 25. november 2012 #21 Skrevet 25. november 2012 Tror dere P -piller kan ha noe med det og gjøre? Men har gått på P-piller i ca 4 år og fikk først disse plagene for ca 1 år siden .. Er så utrolig smertefult og er såå sliten, jeg blir sykmeldt fra jobb når jeg har infeksjon fordi det er så vondt og gå.. ble også slutt med meg og ekssamboeren min fordi jeg ble alt for deprimert av å bruke all min tid og penger på leger som rett og slett ikke kunne hjelpe meg.. er nesten helt vanvittig at en soppinfeksjon kan ødelegge så mye(viss det er det jeg har) tror rett og slett at det var noe annet, men at alle disse jævla pillene de har brukt på meg kan ha gitt meg det ..) er så greit og vite at noen andre har noen av de sammen problemene som meg, ikke at jeg unner NOEN andre og gjennomgå det samme som meg , men fint og dele litt erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #22 Skrevet 25. november 2012 Jeg skyller meg innvendig og utvendig med vann blandet med eddik og litt salt. Jeg tar et lite glass med vann, en spiseskje eddik og en teskje salt. Rører og bruker en øreballong eller sprøyte (uten nål selvsagt) til å spyle. Sitter der og da å skrever over do så det renner nedi do. Det svir litt de første gangene, og lukter eddik. Tørker forsiktig etterpå, bare klapper med dopapir. Dette funker mye bedre enn canesten ol for meg, ei venninne ble anbefalt dette av fastlegen da medisiner ikke fungerte. Jeg skyller 2-3 ganger per dag til symptomene er borte (som regel 2-3 dager) og en ekstra dag. Da kan jeg være soppfri i flere mnd etterpå, med canesten kommer soppen tilbake i neste menssyklus. Det har også hjulpet meg å kutte helt ut underlivssåper, tørke meg skikkelig etter sex, og har sluttet helt å bruke tamponger under mensen. Man får lettere sopp rett før, under og etter mensen fordi man er mest sensitiv i underlivet da. P-piller kan føre til sopp ja, men det er ikke veldig vanlig. Selv gikk jeg på p-piller i mange år før jeg ble plaget av sopp. Anonym poster: c80d585c944c73f059968b2ede3e2b3a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #23 Skrevet 25. november 2012 Utrolig bra tråd!!! Selv har jeg opprettet emner her inne der jeg skriver at jeg har store smerter under samleie, det svir noe så sinnsykt og typen og jeg kan rett og slett ikke ha sex. Har prøvd canesten, men det hjelper ikke, (vil legge til at jeg har hatt soppinfeksjon før) Som sagt hjelper ikke canesten, og jeg har heller ikke noe form for kløe i underlivet, det svir heller ikke når jeg har en tampong inni der, men det svir under samleie. Selv har jeg atopisk eksem i huden, kanskje jeg har eksem der nede også? På innsiden? Kan man bruke vanlg kortisonkrem fra apoteket? Smører du det inn i skjeden?? Håper dette kan være løsningen for meg, har ært sammen med typen i 4.5 år nå og jeg har ikke hatt sånne plager før, er heller ikke Klamydia inn i bildet, er sjekket for det... Anonym poster: 1fb9223738e9d4b0457e92b4f2fcc8bc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #24 Skrevet 6. desember 2012 Etter denne tråden forsøkte jeg eddik, salt og vann blandingen, og kan si den fungerer. Har vært plaget nå og da med soppinfeksjon, kansje 2-3 ganger i året i ett forhold. Men etter en sydentur i sommer (med kjæresten), pådro jeg meg soppinfeksjon, og siden da har den kommer tilbake hver mnd. Jeg visste canesten ikke fungerte for meg, men var det eneste jeg fant i utlandet. Etter jeg kom hjem og fikk ny infeksjon, tok jeg pevaryl som egentlig har fungert veldig bra. Men tydeligvis ikke nå lenger.. Var hos legen, fikk diflucan, som visste seg å heller ikke funke. Har trua på litt alternative behandlinger, så hvis du merker det første tegnet på soppinfeksjon, ta eddik/salt/vann blandig. Jeg blandet 1 ss eddik 7%, 1 ts salt, og kokt vann i ett melkeglass, lot det avkjøles. Anonym poster: 20a60e99fca03716e1b1f1fe72287c87
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #25 Skrevet 2. januar 2013 Så deilig å høre at noen som har hatt kronisk soppinfeksjon har blitt bra. Jeg har hatt soppinfeksjon mer eller mindre sammenhengende i 6 år nå og tror jeg begynner å bli gal. Før hjalp Canesten, så virket ikke det og byttet til Pevaryl, så sluttet det og fungere. Så begynte jeg på Diflucan, og det funket, men så måtte jeg opp i dose for å få effekt og til slutt funker ikke det heller nå. Soppen kommer tilbake hele tiden. Ikke er det bare plagsomt, men jeg er også bekymret for at dette skal gå utover helsen min ellers og at jeg skal bli steril. Jeg har ennå ikke fått de barna jeg ønsker. Jeg så du skrev at de påviste eksem. Jeg har vært mye plaget med eksem tidligere, men det har gitt selv mye de siste årene. Kan du derfor være så snill å skrive mer om hva som skjedde etter at eksemen ble oppdaget og hvilken behandling du fikk? Jeg er så bekymret og dette er meget ubehagelig og stresset. Anonym poster: bf6edf6326e36f928c79e9cae5d8108b
Armitage Skrevet 2. januar 2013 #26 Skrevet 2. januar 2013 Jeg mener å ha lest at soppinfeksjoner i underlivet også kan tyde på diabetes. Fant noe info her. Kanskje lurt å sjekke seg for det også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå