Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Jeg skriver dette for å advare andre,så ikke flere går i flere år med plager i underlivet og nesten må bare leve med det,fordi dem har prøvd alt...så fall,jeg kjenner meg godt igjen!og tro meg,det finnes ALLTID en løsning og det er hjelp å få! For min del begynte dette helvete da jeg fikk meg ny kjærste i november 2007,det svidde sykt når jeg tisset og hadde vondt i magen,og etter to uker dro jeg til legevakten og der fikk jeg vite at det var en urinveisinfeksjon..hadde aldri hatt det før,men tok imot resepten,og ble bra etter to tre dager..en uke etter begynte det å svi i underlivet og dro da til legen,som tok urinprøve fant ingen ting men sa det måtte være en ny uvi,og fikk ny resept. Sånn fortsatte det i ett år!!svien gikk aldri over,og i tillegg klødde det i ny og ne,sex var håpløst!jeg hadde også litt utflod,og når den kom tok jeg canestenkur etter litt søking på nettet,da dette ikke hjalp,sa legen at da kunne det jo ikke være sopp,nei det var nok en ny uvi.hun proppet meg full med antibiotikar mot uvi,til slutt etter ett år sendte hun meg til sykehuset der de tok undersøkelser og sjekket oppi blæra...de fant ingen ting!jeg var fortvilet og gråt nesten hver eneste dag,kjærsten min var frustrert fordi det ikke var hjelp å få noe sted,for å ikke snakke om at jeg var super deprimert og ikke orker noen ting,værken sosialtliv,jobb eller noe. Så kom jeg meg til volvat klinikken i sommer,etter at jeg hadde kommet inn på skole og jeg ville begynne å studere.de fant sopp og satte meg på diflucan.De sa det nok det jeg hadde hatt hele tiden og at nå måtte jeg kjøre på med melkesyretabletter og soppbehandling. jeg ble overlykkelig over endelig å bli hørt,difflucanen hjalp,jeg skulle ta en 1 dag,en 3 dag og deretter en hver 14dag.det som skjedde var etter en stund,så hjalp det etter en difflucan i tre fire dager før det kom tilbake,det ville ikke gi slipp,og jeg fortsatte med melkesyretabl. Uansett hva jeg gjorde,så ga det ikke slipp!igjen ble jeg kjempe deprimert,og den nye legen min sa ærlig at han ikke mer gode råd.dette var i november..diflucanen hjalp ikke lenger. Etter to helvetes mnd med depresjon,og smerter i underlivet,ble det en kveld så akkuatt av svie at jeg holdt på å besvimte i dusjen,fikk feber,og underlivet mitt var rødt og hovent,det klødde bittelitt. kjærsten min og jeg satte oss i bilen og dro meg til legenvakten i oslo,og bestemte meg for at nå fikk nok være nok!der møtte vi storebroren min og hans kjærste(som er sykepleier )og på legevakten hadde de faktisk tenkt å sende meg hjem med en antibiotika mot uvi,enda urinprøven var fin! Da fikk jeg nok,og skjelte dem ut til de grader!! etter mye om og men kom jeg inn til en ung mannelig lege,som var rystet over min situasjon,han satt hvertfall en time og hørte på min historie,trøstet meg og lovte meg at dette skulle vi finne ut av.Han tok masse prøver,sa jeg hadde svært alvorlig og akkutt candidia ifeksjon i underlivet. han sendte meg til oalfiaklinikken i oslo,klokken åtte dagen etter. der kom jeg,og de tok meg svært godt imot,med åpne armer. jeg møtte en fantastisk ung lege som hjalp meg,hørte på meg,og undersøkte ALT,tok alle mulige prøver. Hun satte meg på hestekur med diflucan.På denne tiden kunne jeg foresten ikke ta canesten og andre ting fra apoteket pga de gjorde vondt værre...hun sa jeg skulle ikke ha sex på noen uker,og ikke noe melkesyretabletter på ett par uker,for slimhinnene måtte hvile også. I de to første ukene var det ikke mye til hjelp,men så plutselig følte jeg meg mye bedre.men utfloden var der fortsatt.. den 19 februar dro jeg tilbake til kontroll etter avtale,og denne uken hadde vært kjempe fin,kunne ha sex uten smerter,og hadde ikke noe svie. Hun undersøkte meg,og kunne gi meg nyheten om at soppen var borte! jeg var overlykkelig,men på vei til apoteket for å hente ut ny diflucan resept kjente jeg svien kom igjen,men jeg tok en diflucan og en melkesyre tablett. dagene etter var ett helvete og det ble bare værre og værre,jeg skjønte ingen ting..hva skjedde nå?skulle det aldri gi seg? jeg blødde litt under sex og det var rødt og vondt igjen. da onsdagenkveld kom,betsemte jeg meg for å dra til olafiaklinikken morgenen etter for å høre hva de sa. Da jeg kom dit kom jeg rett inn til en annen mannelig lege,som tittet i journalen min.på dette tidspunktet var jeg så sliten av det her,at jeg satt han helt ut med å sitte å gråte og hulke. Men han undersøkte meg å sa -du har eksem! hva?i underlivet?men jeg har ingen rød prikker eller noen ting. jeg skjønte ingen ting.de hadde ikke sett det sist gang,for da var det soppen var synlig. han forklarte meg dette-jeg har hatt sopplager i over to år,tatt masse canestenkurer,pevarylkurer,diverse produkter mot slimhinnene som melkesyretabletter.DETTE ER IKKE BRA!!!!!! det utvikler allergi,elelr en slags eksem,som gjør soppsymptomer mye mye værre,pluss at melkesyretabletter er ikke bevist mot å holde sopp unna,hvertfall ikke hvis man har eksem i tilegg,da inviterer den soppen inn,fordi slimhinnene klarer ikke holde det unna..jeg fikk også vite at soppen trives i veldig surt miljø også,jeg vet: jeg hørte i søtt miljø..men men.derfor hjelper det ikke å stappe i melkesyre,hvis det er surt nok,så gjøre det det bare værre..jeg fikk hvertfall behandling,å føler meg mye mye bedre allerede!!! Jeg håper dette kan være til hjelp!!det er ikke alltid sopp,og siden da har jeg ikke hatt sopp heller!!! legen sa at de som har hatt sopp over lang tid har ofte utviklet eksem i tillegg..så stå på og spør gjerne om det er noe:)
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 oh wow, så kult innlegg! eller bra innlegg, var mange bilder i hodet da jeg leste Jeg svir ikke i underlivet heldigvis, men jeg synes det er trist at du måtte slite så lenge med dette. Ja, jeg er sikker på at legene fikk avgangskarakterene i postkassen uten å være tilstede på forelesningene! Det er utrolig hvor mange leger som ikke vet noe. Mange som får svar i UTLANDET
Gjest Gjest cecilie Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 oh wow, så kult innlegg! eller bra innlegg, var mange bilder i hodet da jeg leste Jeg svir ikke i underlivet heldigvis, men jeg synes det er trist at du måtte slite så lenge med dette. Ja, jeg er sikker på at legene fikk avgangskarakterene i postkassen uten å være tilstede på forelesningene! Det er utrolig hvor mange leger som ikke vet noe. Mange som får svar i UTLANDET jeg har fått mye hjelp av¨å lese andres situasjoner,så tenkte det var lurt¨å legge ut min historie!!har man hatt sopp over tid så er det kun svie visst nok er tusenvis av jenter som har problemer med underlivet sitt,og det er norge vi bor i ?usj..jeg håper hvertfall min behandling hjelper nå fremover..hvis ikke får jeg kansje ta en tur til utlandet
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Hjelp.. Høres ut forferdelig ut å gå så lenge med slike plager. Blir forbanna på dine vegne - så utrolig mange ELENDIGE leger det finnes! De burde fått klager og utskjellinger langt oftere enn de faktisk gjør. Folk flest er altfor passive og tilgivende når det gjelder dårlige leger. Godt å høre at du endelig fant noe som hjelper! Håper problemene dine fortsetter å holde seg unna! Når det gjelder sopp kan forresten et kosthold uten melkeprodukter og karbohydrater hjelpe, siden disse tingene skaper ubalanse i kroppen. Mange som sliter med diverse former for candida blir satt på slike dietter vet jeg. Å gå truseløs i løse bukser eller skjørt, slik at luft kommer til, er også en god idé. Men det vet du sikkert allerede, siden du har slitt med disse tingene såpass lenge. Lykke til videre!
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Hjelp.. Høres ut forferdelig ut å gå så lenge med slike plager. Blir forbanna på dine vegne - så utrolig mange ELENDIGE leger det finnes! De burde fått klager og utskjellinger langt oftere enn de faktisk gjør. Folk flest er altfor passive og tilgivende når det gjelder dårlige leger. Godt å høre at du endelig fant noe som hjelper! Håper problemene dine fortsetter å holde seg unna! Når det gjelder sopp kan forresten et kosthold uten melkeprodukter og karbohydrater hjelpe, siden disse tingene skaper ubalanse i kroppen. Mange som sliter med diverse former for candida blir satt på slike dietter vet jeg. Å gå truseløs i løse bukser eller skjørt, slik at luft kommer til, er også en god idé. Men det vet du sikkert allerede, siden du har slitt med disse tingene såpass lenge. Lykke til videre! ja,vet du hva,det er dessverre sånn at man må være sint å stå på sitt!jeg var så heldig at jeg hadde en super kjærste og storbror som støttet meg og snakket på mine vegne og ga meg råd! takk for råd,setter pris på det:) men det er nå sånn at jeg har prøvd alt,ble så desperat..kuttet ut sukker,gjær osv,men ble ikke noe bedre..legenh kunne fortelle meg at dette stort sett hjelper på de som sliter med vekten,eller som merker symptomer etter spising av diverse ting..jeg spiser svært lite sukker og gjær fra før av. heldigvis. lufting om natten er UHYRE viktig uansett,og ikke såper når man dusjer så klart. prøv å bytt vaskemaskin såpe og skyllemiddel til uten parfyme,og drikk milkosan,en kopp om dagen..dette hjelper meg litt hvertfall .
Gjest Supermimz Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Hjelpes...stakkars deg. Hvordan går det med deg nå? Jeg hadde selv mindre problemer med sopp, og når jeg tilfeldigvis måtte på diett pga mageproblemer så sluttet problemene. Denne dietten innebærte at jeg ikke spiste noe gjær (sopp) og sukker. Etter ca en måned på dietten så la jeg merke til en forskjell. Hvor lenge var du på diett da?
Gjest Gjest_petra_* Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Hvilken behandling fikk du for eksemen? Salve eller tabletter?? Bra du delte historien, flott det går bedre med deg.
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Hjelpes...stakkars deg. Hvordan går det med deg nå? Jeg hadde selv mindre problemer med sopp, og når jeg tilfeldigvis måtte på diett pga mageproblemer så sluttet problemene. Denne dietten innebærte at jeg ikke spiste noe gjær (sopp) og sukker. Etter ca en måned på dietten så la jeg merke til en forskjell. Hvor lenge var du på diett da? det går veldig mye bedre,takk som spør.men det tar tid å bygge opp slimhinnene igjen .jeg gikk på den i syv uker ca,litt mindre.merket ingen forskjell,desverre.men jeg respekterer veldig de som tror på den,mener selv at soppen trives bedre i gjær og sukker(dem to sammen)men det var ikke derfor jeg slet med sopp da. jeg fikk det hele tiden tilbake pga det lå en eksem under..har ikke hatt sopp siden jeg fikk behandling med kortison mot eksemen. har du vært kvitt soppen siden du begynte med dietten da? det er svært få leger som tror på denne dietten med mindre man har ett stort vekt problem,eller spiser enorme mengder med sukker visst nok.men fint det hjalp for deg
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Hvilken behandling fikk du for eksemen? Salve eller tabletter?? Bra du delte historien, flott det går bedre med deg. Jeg fikk på resept,kortison krem til å smøre på morgen og kveld i to uker(denne har vært til stor hjelp!) også fikk jeg ett slags skum som man drar opp i en sprøyte aktig ting og sprøyter inn i underlivet hver kveld..denne likte jeg ikke,da det var helt grusomt å tisse om morgenen av en eller annen grunn. men den skulle jeg bruke i en uke. har du eksem også?eller sopp? bare å spørre om det er noe jeg kan hjelpe til med..
Gjest Gjestpetra Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Jeg fikk på resept,kortison krem til å smøre på morgen og kveld i to uker(denne har vært til stor hjelp!) også fikk jeg ett slags skum som man drar opp i en sprøyte aktig ting og sprøyter inn i underlivet hver kveld..denne likte jeg ikke,da det var helt grusomt å tisse om morgenen av en eller annen grunn. men den skulle jeg bruke i en uke. har du eksem også?eller sopp? bare å spørre om det er noe jeg kan hjelpe til med.. Nei, men jeg sliter med arrvev etter fødsel. Men jeg sluttet på p-piller og ble så mye bedre. Jeg lurer på om det kan være eksem jeg har hatt istedetfor arrvev. Merker så og si ikke noe på arrvevet nå.
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Nei, men jeg sliter med arrvev etter fødsel. Men jeg sluttet på p-piller og ble så mye bedre. Jeg lurer på om det kan være eksem jeg har hatt istedetfor arrvev. Merker så og si ikke noe på arrvevet nå. åja,okei..det vet jeg ikke så mye om,men hadde du svie å slikt? vet at p piller ofte ødelegger litt for underliv med sopp og eksem også,så mulig det hender det hjelper å bytte merke også..
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Jeg fikk på resept,kortison krem til å smøre på morgen og kveld i to uker(denne har vært til stor hjelp!) også fikk jeg ett slags skum som man drar opp i en sprøyte aktig ting og sprøyter inn i underlivet hver kveld..denne likte jeg ikke,da det var helt grusomt å tisse om morgenen av en eller annen grunn. men den skulle jeg bruke i en uke. har du eksem også?eller sopp? bare å spørre om det er noe jeg kan hjelpe til med.. Hei! Det du skriver minner veldig om mine opplevelser. Gikk på allslags soppkurer lenge og vel, men det ble aldri bra, ødela utrolig mye. Fikk sånne sopp-kurer (piller, diflucan?)på resept, og de fikk jeg etterhvert stygge, sviende utslett av på hender og føtter...De ga pigmentforandringer i huden, så nå har jeg i tillegg brune flekker på føttene. Ble plutselig bedre av seg selv, og har vært bra nå i ca 2 år, før det kom tilbake nå igjen. Det med eksem/allergi har jeg tenkt på at det kan være, da jeg har atopisk eksem andre steder på huden, og der bruker jeg kortison og steroid-kremer. Hva heter de midlene du har fått mot plagene dine?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Hjelp.. Høres ut forferdelig ut å gå så lenge med slike plager. Blir forbanna på dine vegne - så utrolig mange ELENDIGE leger det finnes! De burde fått klager og utskjellinger langt oftere enn de faktisk gjør. Folk flest er altfor passive og tilgivende når det gjelder dårlige leger. så enig.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 jeg har fått mye hjelp av¨å lese andres situasjoner,så tenkte det var lurt¨å legge ut min historie!!har man hatt sopp over tid så er det kun svie visst nok er tusenvis av jenter som har problemer med underlivet sitt,og det er norge vi bor i ?usj..jeg håper hvertfall min behandling hjelper nå fremover..hvis ikke får jeg kansje ta en tur til utlandet Hei og takk for et interesangt innlegg . Og ALL medfølelse til de som plages med dette Jeg brukte P-piller for noen år tilbake og hadde ekstrem svie og store plager i underlive. Prøvde soppkurer og alt som var (legen undersøkte meg aldri, hadde desverre da en lege som trodde alle bare innbilte seg ting, og først så kom jeg faktisk ikke inn til time en gang). Så jeg sluttet til slutt med P-piller pga. hva var vitsen når man ikke klarte å ha sex uansett . I ettertid har jeg vel hatt plagene som kom å gikk etter jeg har tatt en kur med canesten og en med melkesyrebakterier. Nå er jeg gravid med mitt første barn . Og hele svangerskapet har vært så å si et sviende mareritt, jeg har gått på to kurer og holder på med den 3'e. Fikk min første undersøkelse nå på fredagen for 5 dager siden og han sier at jeg har ingen typiske tegn på sopp (pga. ingen kløe) eller andre kjønnsykdommer, men ga meg en 3 dagers kur med canesten, også salve i 1 -2 uker. Vis jeg ikke fikk virkning etter 5 dager skulle jeg ta ut en pille mot Dalacin mot infeksjon. Virket ikke det skulle han sende meg på sykehus ... (man blir fort tatt på alvor når man har en liten venn i magen sin <3). Hehe ble lang dette . Men jeg lurte på om du/noen her har erfaring med at man får veldig vondt av canesten? har hatt litt svie før når jeg har brukt det, men denne gangen så brenner det skikkelig hele tiden (spesielt når pillerne "renses" ut) , og jeg fikk faktisk kløe til tider også . Også syns jeg det var litt interesangt det du skrev om at har man hatt sopp over lengre tid så har man kun svie? takk for svar vertfall
Gjest mona Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Hei. Det er mange som sliter med kløe og svie i underlivet. Veldig mange får da også soppkur hos legen. Men veldig, veldig ofte er det bare ph-balansen som er ute og kjører. Lactal som man får kjøpt på apoteket uten resept er redningen for meg i 99% av tilfellene med ubehag nedentil. Løp og kjøp!!
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2010 #17 Skrevet 7. juli 2010 Hei. Det er mange som sliter med kløe og svie i underlivet. Veldig mange får da også soppkur hos legen. Men veldig, veldig ofte er det bare ph-balansen som er ute og kjører. Lactal som man får kjøpt på apoteket uten resept er redningen for meg i 99% av tilfellene med ubehag nedentil. Løp og kjøp!! Bruker bestandig å prøve det i tillegg til soppkur osv. fungerer ikke i dette tilfelle
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #18 Skrevet 8. januar 2012 For en uke siden(mandag) begynte det å svi veldig i underlivet, og symptomene minnet veldig om en soppinfeksjon med utfloden og kløe. Begynte på canesten og vivag(melkesyrekapsler) like etter, og jeg har ikke merket noen bedring siden da dessverre. Noe som er litt ubehagelig er at jeg har veldig sår hud innenfor de indre kjønnsleppene, nærmest som litt ruglete/knudrete og direkte SÅR hud. Vondt å ta på. Har andre med soppinfeksjon hatt noe liknende? Dette er min første gang(og forhåpentligvis den siste..) Kjæresten har ikke merket noe som helst, så det kan ikke være noen kjønnssykdom. Håper å få time hos legen i løpet av uken for dette er ubehagelige greier! Kjempebra at trådstarter nå er kvitt problemet(selvom dette var eksem), bare utrolig synd at det skulle ta så lang tid.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2012 #19 Skrevet 25. november 2012 jeg har slitt med akkurat det samme som trådstarter, gjentatte soppinfeksjoner, konstant smerte, depresjoner , legevaktbesøk og hestekurer.. først når jeg gikk til Oslo medisinske senter ble jeg tatt seriøst, hun har prøvd med fluxcasol ( som er en engangspille) som jeg tar en gang i uka.. men det virker ikke som det hjelper heller.. Så nå blir det en biopsiundersøkelse på ullevål.. etter ett år med smerter både gruer jeg meg og gleder meg til å endelig få vite hva det er... og kanskje få noe imot det!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #20 Skrevet 25. november 2012 .....gikk over til å bruke yoghurt naturell, i stedet for canesten og andre legemiddler. Hjelper litt, men så er helvete tilbake igjen Blir så lei og oppgitt, for det er ikke hele tiden, så da er det så tiltak å ringe lege. Dessuten hater jeg GU ( pga seksuelt misbruk i barndommen ) så skyr unna det. Det svir skikkelig før jeg må tisse, når jeg tisser. og etterpå. Kjennes ut som uvi, men de finner ingenting på prøvene. Og jeg vil helst ikke ha antibiotika mot uvi, siden den ''dyrker'' ny sopp der nede.. En evig vond sirkel. Men mange har nok rett i at sukker(!!!) er en stor synder. Eksem er vel også sopp, så sukker og gjær er nok lurt å styre unna, ja. Håper du føler deg bedre TS! Og at alle damer med disse plagene får hjelp. Anonym poster: 9b3ee3c34e6570d71cd530eada3ba4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå