sjøhest Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har fullført vgs allmennfag. Men nå vil jeg bli helsesekretær, og det er jo egentlig et vgs-løp fra helse og sosial-linja.. Er det noen som vet hvordan jeg kan bli det nå? Hvem kan jeg spørre om dette? Jeg har sikkert mange av fellesfagene fra før, men ikke programfagene.
Britt Banditt Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 http://www.utdanningshuset.no/studier/medisinsk_sekretaer kanskje? Det er mange arbeidsgivere som ikke er spesielt begeistret for dette med "et yrke på ett år/halvt år"-greiene, men.
Gjest * Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Søk på nytt igjen og ta de fagene du ikke har, vet det er sykt irriterende, men det er det som er det beste.. Finnes ingen lett måte å gjøre det på, tro meg.. Jeg har og studikompetanse og skal no søke ny videregående etter 10 år siden jeg gikk ut sist.. Kjempe gøy, men sånn er det.. Snakket med mange som søker Helsesekretær og de er ikke mye intressert i utdannelser fra f.eks Utdanningshuset, derfor er vgs utdannelsen den beste å ta visst du vil være "garantert" jobb. Har du noe som helst jobb erfaring? Jeg hadde det og fått realkompetanse og fritak fra første året, det hjelper no litt på..
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 jeg har også fullført videregående tidligere, og skal bli helsesekretær. Jeg er i yrkesretta attføring, og får da voksenopplæring hos opus. Skal gå på dagtid, og det tar 2 år. Ikke ta gjennom utdanningshuset e.l. Helse og sosial tar ett år, og helseservice og helsesekretær er slått sammen til ett år.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Det er ikke ment for å komme med masse masse kritikk, TS, men du laget jo tidligere en tråd hvor du skrev at du ønsket å slutte på lærerutdannelse og at du ønsket å jobbe på f.eks NAV, i en stilling uten mye kundekontakt og uten høyt tempo. Og nå har du bestemt deg for at du vil bli helsesekretær. Er du da sikker på at en jobb som helsesekretær er det rette for deg? De har vel en god del pasientkontakt. Vet du nok om dette yrket at du ønsker å satse på dette, og kommer du til å fullføre utdanningent? Utdanning er jo kostbart, og en utdannelse man ikke bruker er ganske bortkastet.
sjøhest Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2010 Det er ikke ment for å komme med masse masse kritikk, TS, men du laget jo tidligere en tråd hvor du skrev at du ønsket å slutte på lærerutdannelse og at du ønsket å jobbe på f.eks NAV, i en stilling uten mye kundekontakt og uten høyt tempo. Og nå har du bestemt deg for at du vil bli helsesekretær. Er du da sikker på at en jobb som helsesekretær er det rette for deg? De har vel en god del pasientkontakt. Vet du nok om dette yrket at du ønsker å satse på dette, og kommer du til å fullføre utdanningent? Utdanning er jo kostbart, og en utdannelse man ikke bruker er ganske bortkastet. det at jeg skriver på et forum at jeg ønsker å bli noe og stiller spørsmål om det aktuelle yrket betyr ikke at jeg kommer til å satse på det nødvendigvis. jeg vil nå bare sette saken inn i en sammenheng. Det har seg da sånn at jeg ikke vet hva jeg vil.
Brud84 Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Jeg tok Helsesekretær utdanning på Utanningshuset, og er veldig fornøyd med det! Var ikke noe problem å få jobb på sykehus, med denne utannelsen. Men jeg vet det er verre på legekontor, fordi de krever med lab. arbeid. Så tenk etter om det er sykehus eller legekontor du ønsker. Det var ett tøfft semester, men deilig å bli "fort" ferdig også, man blir jo ikke akkurat rik av å gå på skole....
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tok Helsesekretær utdanning på Utanningshuset, og er veldig fornøyd med det! Var ikke noe problem å få jobb på sykehus, med denne utannelsen. Men jeg vet det er verre på legekontor, fordi de krever med lab. arbeid. Så tenk etter om det er sykehus eller legekontor du ønsker. Det var ett tøfft semester, men deilig å bli "fort" ferdig også, man blir jo ikke akkurat rik av å gå på skole.... Det heter ikke helsesekretær, men medisinsk sekretær på utdanningshuset. Det er noe annet, for da får du ikke autorisasjon som helsesekretær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå