Gå til innhold

Forkorte mensen med p-piller


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker Loette og har nå mensen (pillefri uke)

Er det farlig / minsker det beskyttelsen for å bli gravid om jeg begynner på nytt brett en dag før jeg egentlig skal?

Jeg skulle gjerne ha sluppet mensen i helga, og vurderer å drite i den siste sukkerpilla og altså starte rett på nytt brett i morgen..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke farlig. Bare fortsett på det neste brettet i de pillefrie dagene, når du ikke vil ha mensen. Men slutt med pillene etter helga, og ha den pillefrie perioden da.

Håper du forsto forklaringen min.

Skrevet

Oi, beklager. Det er visst jeg som ha misforstått her. Du Er allerede i den pillefrie perioden.

Da må du bare fortsette. Du får utsette mensen en annen gang.

For å utsette mensen så tar man altså piller(de med hormoner) fra det neste brettet, istedet for sukkerpiller, de dagene man vil utsette.

Gjest ♥B♥B♥
Skrevet (endret)

Jeg bare lurer , er det lurt og utsette mensen ?

Jeg har selv godt på P-piller , men turte aldri å utsette mensen itilfelle det ikke er bra for kroppen ..?

Endret av ♥B♥B♥
Skrevet
Oi, beklager. Det er visst jeg som ha misforstått her. Du Er allerede i den pillefrie perioden.

Da må du bare fortsette. Du får utsette mensen en annen gang.

For å utsette mensen så tar man altså piller(de med hormoner) fra det neste brettet, istedet for sukkerpiller, de dagene man vil utsette.

Ja dette vet jeg, men lurte på om det var "skadelig" å slutte av den pillefrie uka èn dag før man skal..

Jeg bare lurer , er det lurt og utsette mensen ?

Jeg har selv godt på P-piller , men turte aldri å utsette mensen itilfelle det ikke er bra for kroppen ..?

Nei, legene sier man helst bør ha mensen minst hver 3. måned.. Så hoppe over mensen en gang i blant er ikke farlig. Den mensen vi har når vi går på p-piller er jo egentlig "kunstig" laget fra hormonene. Litt klønete forklaring kanskje, men nei det er ikke farlig :)

Skrevet
Jeg bare lurer , er det lurt og utsette mensen ?

Jeg har selv godt på P-piller , men turte aldri å utsette mensen itilfelle det ikke er bra for kroppen ..?

Har hørt det ikke er farlig å hoppe over iblandt, men man kan reagere forskjellig på det. Tror det er ganske vanlig å få litt blødninger, men jeg har ikke opplevd det på Mercilon heldigvis :)

Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke hjelper. Når du først har fått den så må den gjøre seg ferdig, så å begynne på nytt brett før man skal har ingen hensikt når det gjelder å "forkorte" mensen, tror jeg.

Skrevet
Det tror jeg faktisk ikke hjelper. Når du først har fått den så må den gjøre seg ferdig, så å begynne på nytt brett før man skal har ingen hensikt når det gjelder å "forkorte" mensen, tror jeg.

Min mens er av en eller annen grunn nesten ferdig nå så tenkte at om jeg kuttet ut den siste dagen hadde det ikke no å si.. eneste jeg er redd for er jo at sikkerheten skal svekkes..

Skrevet
Min mens er av en eller annen grunn nesten ferdig nå så tenkte at om jeg kuttet ut den siste dagen hadde det ikke no å si.. eneste jeg er redd for er jo at sikkerheten skal svekkes..

Det er nok best å la vær. :) Hvor mye har én dag fra eller til å si likevel, når mensen likevel snart er ferdig? Så slipper du ihvertfall å bekymre deg om sikkerheten.

Skrevet
Det er nok best å la vær. :) Hvor mye har én dag fra eller til å si likevel, når mensen likevel snart er ferdig? Så slipper du ihvertfall å bekymre deg om sikkerheten.

Når du sier det sånn så kan jeg jo ikke si noe i mot, du har jo helt rett :P

Bare at jeg får kjærsten på besøk etter lang stund vekk fra hverandre, og det hadde vært fint med mensen-fri sex. Men bedre med en dags ventetid enn baby i magen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...