Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å gi kattungen vår ormkur (Panacur i pastaform), og tror det er lurest å blande det i boksmat. Finnes det noen typer boksmat som er egnet for kattunger, eller må jeg til veterinæren og kjøpe spesialfôr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis du ser på denne siden: http://www.whiskas.no/

og trykker på "sortiment" -> "junior" så får du opp noen produkter.

Lykke til med kur og fôring! :)

Skrevet

Du bør ikke gi katten din boksmat før den er 1 år, jeg gir kun katten min tunfisk på boks (isteden for boksmat som inneholder noen få prosenter kjøtt og mye vann og aske..) kjøper tørrfor fra dyrebutikk, bedre å betale litt ekstra for kvalitet! og ormkuren sprøyter du bare rett inn i munnen til katten, det er lettest! da har du full kontroll over at hun får i seg hele dosen. lykke til..

Skrevet

Jeg gir vår kattepus ca 50g våtmat om dagen. Hun fikk dette fra hun begynte å spise.

Whiskas SKAL ha et sortiment for kattunger, men jeg finner det ikke i norge.(fant i sverige)

Vi bruker whiskas adult. Kjøper posjonspakningene dems.. Så holder maten seg frisk hele tiden. Hun får som tidligere nevnt ca en halv pose om dagen. (blir aldri spist helt opp)

I tillegg til dette, står tørrfôret alltid fremme..Royal canin kitten, elns..

Ormekuren gikk knirkefritt hos oss. Katten likte det nesten..hehe.. Selv om både katten og eieren var full av ormekur etterpå.. :ler:

Anbefaler å gi direkte fra sprøyta!

Skrevet

Når det gjelder ormekur så har jeg prøvd både på sprøyte og i tablettform. Oppdaget at min pus ikke spiste opp det jeg blandet i maten, så neste gang sprutet jeg direkte ned i svelget! Gikk kjempegreit, hadde bare litt hjelp til å holde. Nå bruker jeg tablett og putter den kjapt og forsiktig ned i svelget, holder munnen lukket en liten stund mens jeg masserer på halsen. Da utløses en svelgerefleks.

Ellers er jeg kjempefornøyd med posematen - alltid frisk og velluktende, i motsetning til boksematen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...