Eliza Skrevet 8. september 2003 #1 Skrevet 8. september 2003 Jeg skal prøve å gi kattungen vår ormkur (Panacur i pastaform), og tror det er lurest å blande det i boksmat. Finnes det noen typer boksmat som er egnet for kattunger, eller må jeg til veterinæren og kjøpe spesialfôr?
bluebird Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 Hei! Hvis du ser på denne siden: http://www.whiskas.no/ og trykker på "sortiment" -> "junior" så får du opp noen produkter. Lykke til med kur og fôring!
Linee Skrevet 8. september 2003 #3 Skrevet 8. september 2003 Du bør ikke gi katten din boksmat før den er 1 år, jeg gir kun katten min tunfisk på boks (isteden for boksmat som inneholder noen få prosenter kjøtt og mye vann og aske..) kjøper tørrfor fra dyrebutikk, bedre å betale litt ekstra for kvalitet! og ormkuren sprøyter du bare rett inn i munnen til katten, det er lettest! da har du full kontroll over at hun får i seg hele dosen. lykke til..
jordbær Skrevet 8. september 2003 #4 Skrevet 8. september 2003 Jeg gir vår kattepus ca 50g våtmat om dagen. Hun fikk dette fra hun begynte å spise. Whiskas SKAL ha et sortiment for kattunger, men jeg finner det ikke i norge.(fant i sverige) Vi bruker whiskas adult. Kjøper posjonspakningene dems.. Så holder maten seg frisk hele tiden. Hun får som tidligere nevnt ca en halv pose om dagen. (blir aldri spist helt opp) I tillegg til dette, står tørrfôret alltid fremme..Royal canin kitten, elns.. Ormekuren gikk knirkefritt hos oss. Katten likte det nesten..hehe.. Selv om både katten og eieren var full av ormekur etterpå.. Anbefaler å gi direkte fra sprøyta!
Gjest Matmor Skrevet 8. september 2003 #5 Skrevet 8. september 2003 Når det gjelder ormekur så har jeg prøvd både på sprøyte og i tablettform. Oppdaget at min pus ikke spiste opp det jeg blandet i maten, så neste gang sprutet jeg direkte ned i svelget! Gikk kjempegreit, hadde bare litt hjelp til å holde. Nå bruker jeg tablett og putter den kjapt og forsiktig ned i svelget, holder munnen lukket en liten stund mens jeg masserer på halsen. Da utløses en svelgerefleks. Ellers er jeg kjempefornøyd med posematen - alltid frisk og velluktende, i motsetning til boksematen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå