Dolly-Betty Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.7006731 Hva mener dere, folkens?
LindaM Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Må være trist å lure seg til et frieri.. Nei, da hadde jeg heller valgt å leve et lykkelig liv som ugift
Chan Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Nå er det vel mulighetene for å virkelig lure til seg et bryllup ganske minimale. Med mindre man ser på menn som uvitende stakkarer uten egen vilje.
Gjest Marlo Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Trist at enkelte kvinner prøver å "lure" mannen til å fri. Selvom mannen har egen fri vilje og derfor vanskelig å bli lurt inn i en slik situasjon, så blir man jo presset inn i den istedenfor. Selv har jeg selvsagt sagt til min samboer at jeg ønsker meg både barn og ekteskap, men dette er absolutt ingen nødvendighet og om det skal skje, så skal vi begge være enige om at tiden er inne. Vi har pratet om ekteskap, og han har sagt at han ønsker å gifte seg med meg en dag og jeg har sagt at han får fri når han selv føler at tiden er inne (som tydeligvis blir til sommeren). Presse sin mann til ekteskap er da vel ingen vei å gå. ...
Møffi Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Hinte om en felles fremtid er en ting, men lure de ved å si at man er gravid eller true med å forlate blir i en helt annen klasse...
Gjest Lurerinne? Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Er det lureri å si at jeg ikke vil få barn før vi er gift? Jeg syns i hvertfall ikke det. Og heller ikke å stille giftemål som et vilkår for at det kan bli oss to.
Gjest Marlo Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Forskjell på å lure noen til å gjøre noe og det å være åpen og ærlig om hva en selv ønsker.
Gjest gjest- silje Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Forskjell på å lure noen til å gjøre noe og det å være åpen og ærlig om hva en selv ønsker. Enig!! Lurer på hvilke personer som klarer/ønsker å lure noen til å gifte deg med dem... Tror ikke jeg kjenner noen, ønsker heller ikke slike i min vennegjeng
Anglofil Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Hvordan kan man i det hele tatt lure seg til et frieri? En mann, eller kvinne for den saks skyld, har da vett til å tenke selv regner jeg med. Mvh Yvonne
Gjest Marlo Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Jo, men man blir jo på en måte lurt dersom man, som i linken, sender blomster til seg selv for å gi ut for at det er fra andre menn, for da lyver man jo. Har også hørt historier om kvinner som sier de er gravide, for så å "ønske" at man var gift før barnet ble født. Mannen frir, de gifter seg og kvinnen "spontanaborterer" - altså hun var aldri gravid - sykt, men jo, det finnes de som gjør det også. Men det er vel egentlig i grenseland mellom lureri og press. Jeg og min samboer har jo diskutert både bryllup og barn, men det er jo ikke noe press fra min side. Mer at vi er åpne og ærlige rundt fremtiden, hva vi ønsker hver for oss og hva vi ønsker sammen, finne en løsning som passer oss begge - og om jeg t.ex. MÅTTE ha barn, så er det jo greit å prate med samboeren om dette før et bryllup i tillfelle han ikke vil ha barn, slik at jeg kan ha valget mellom å akseptere eller gå. Det som forundrer meg mest er hvor opptatt kvinner er av ekteskap og spesiellt bryllup, at de helt glemmer å ta opp viktige ting som berører begge parter i fremtiden. Jeg ville ALDRI giftet meg med min sambo om vi ikke hadde lagt alt på bordet først. Barn, økonomi, fremtidsplaner etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå