Gjest Muppi Skrevet 8. september 2003 #1 Del Skrevet 8. september 2003 Hvem står egentlig for pyntingen av kirken?Kan blomsterforhandleren gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. september 2003 #2 Del Skrevet 8. september 2003 Du kan fint få de fleste blomsterforhandlere til å oynte kirken for deg. Jeg for min del vil heller gjøre det selv, fredags kvelden, sammen med hun som skal gifte seg rett etter oss.....(og antakelig mammaene våre...) :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 8. september 2003 #3 Del Skrevet 8. september 2003 Vi ble enige med de 2 parene som skulle gifte seg etter oss om hva slags blomster vi ville ha i kirken og hvor mye det kunne koste totalt. Deretter ga vi beskjed til vår blomsterhandler om hva vi ønsket og de pyntet kirken for oss tidlig på morningen dagen vi giftet oss. Men det er jo fullt mulig å gjøre som Tex å pynte selv, kunne gjerne ha gjort dette jeg også, men det var mer enn nok å holde styr på pynting av lokalene dagen/ettermiddagen før.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. september 2003 #4 Del Skrevet 8. september 2003 Du kan sikkert høre med din blomsterdekoratør. Vi skal dekorere med blomster som senere skal brukes under middagen etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 8. september 2003 #5 Del Skrevet 8. september 2003 Ja blomsterdekoratør kan pynte kirke, eller du bestiller blomstene og sette de opp selv. Jeg skla pynte kirka selv på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 8. september 2003 #6 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg tror faktisk kirka tar ansvar for det der vi skal gifte oss. Skulle gjerne gjort det selv, men fikk ikke inntrykk av at jeg hadde noe valg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 28. januar 2004 #7 Del Skrevet 28. januar 2004 Koster det mye ekstra å få blomsterforhandleren til å pynte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. januar 2004 #8 Del Skrevet 28. januar 2004 Nå skvatt jeg, trodde et øyeblikk at Muppi var tilbake.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 28. januar 2004 #9 Del Skrevet 28. januar 2004 Det er bare meg som har søkt litt på blomster. Er litt usikker omkring det praktiske, derfor lette jeg og fant ut noe, men ikke alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinamor Skrevet 28. januar 2004 #10 Del Skrevet 28. januar 2004 Vi allierte oss med paret som giftet seg etter oss. Vi ville begge ma markblomster i kirken, så vi stod for pynting av benkeradene, og de andre ordnet to vaser, fulle av vakre markblomster. Disse stod på hvert sitt stativ rett nedenfor der vi satt, og det var innmari fint! Ellers pynter alltid kirkene med blomster på alteret på slike dager! ( I alle fall stod det gule blomster på alteret "hos oss", men det la jeg ikke merke til før jeg så bildene fra kirken......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 28. januar 2004 #11 Del Skrevet 28. januar 2004 Vi kommer ikke til å pynte noe særlig i kirken for den er så fin i seg selv. Det er visst også mange som er enig med meg i det, hun på kirkekontoret her sa at det var få som valgte å pynte, og da helst bare et par vaser ved trappa opp til alteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. januar 2004 #12 Del Skrevet 28. januar 2004 Vi fikk ihvertfall beskjed fra kirken at vi kunne gjerne pynte, de kunne åpne kirken en time før første vielse.... Jeg prøvde å si at vi kanskje hadde litt annet å gjøre siste timen før vielsen, men de var nærmest urokkelige..... Å bruke en blomsterhandler er uaktuellt, jeg er en kontrollfreak og må ha full kontroll selv..... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Skrevet 28. januar 2004 #13 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg er en kontrollfreak og må ha full kontroll selv..... Same her! Skal ikkje ha så mykje pynt, og vil anten ordne det sjølv eller få nokon eg stolar på (som har fått klare instruksar) til å gjere det. Ofte har kyrkja blomar på alteret, det kan jo vere heilt greit viss ikkje dei kræsjer fullstendig med den andre pynten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. januar 2004 #14 Del Skrevet 28. januar 2004 Godt å se at det finne flere freaker.... Har avtale med hun som skal gifte seg etter oss at vi skal ha en stor vase på hver side av trappen ute, og i dem skal vi ha bjørkeris og norske flagg. Vi gifter oss i mai og det er en bjørkerismåned syns vi.... Inni er kirken egentlig så fin i seg selv at det ikke trengs noen pynting..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #15 Del Skrevet 28. januar 2004 Eneste vi har bestemt at vi skal pynte med inne i kirka er en alter bue... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. januar 2004 #16 Del Skrevet 28. januar 2004 I informasjonen vi fikk fra kirken står det " vi gjør oppmerksom på at det er en uskreven regel at blomster som settes på alteret eller på alterringen blir liggende etter vielsen." Så hvis dere har planer om å bruke blomstene siden kan dette være greit å huske på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 28. januar 2004 #17 Del Skrevet 28. januar 2004 Gjelder det all blomsterpynting?Har hørt om folk som bruker samme blomstene i kirka og i festlokalene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. januar 2004 #18 Del Skrevet 28. januar 2004 I min kirke har alltid kirken blomster til alteret, for de er der til søndagens gudstjeneste uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 28. januar 2004 #19 Del Skrevet 28. januar 2004 Vi skal ha samme blomster tror jeg, om ingen vil være med å spleise da. Tviler på at noen gifter seg samme dag som oss da de har toppen 10 vielser i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå