Gjest Gjest_sol_* Skrevet 24. februar 2010 #1 Del Skrevet 24. februar 2010 Alt som er sagt før er greit nok det....... men når en bil kommer ut fra en stikkvei med 5 hustand / ingen gjennomgang/blindgate, og må stoppe på vei ut i hovedveien for en bil som kommer på hans høyre side , i mens så kommer det en bil på hovedveien og passerer denne motgående bilen på hovedveien i det bilen som kommer fra sideveien kjører ut i hovedveien og kræsjer i bilen som er kommet inn i krysset på hovedveien, i bakpartens høyre side. Bilen fra stikkveien får ødelagt sitt hovedlys på høyre side, mens bilen på hovedveien får skader på sin høyre halve bakdør og oppe ved høyre bakhjul. - Hvem har i dette tilfelle "feil".... tredjeparten som passerte på hovedveien kjører bare videre siden den "i utgangspunktet" ikke var skuld i noe..... Ja, hvem har egentlig "feil"??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ArneP Skrevet 26. februar 2010 #2 Del Skrevet 26. februar 2010 Alt som er sagt før er greit nok det....... men når en bil kommer ut fra en stikkvei med 5 hustand / ingen gjennomgang/blindgate, og må stoppe på vei ut i hovedveien for en bil som kommer på hans høyre side , i mens så kommer det en bil på hovedveien og passerer denne motgående bilen på hovedveien i det bilen som kommer fra sideveien kjører ut i hovedveien og kræsjer i bilen som er kommet inn i krysset på hovedveien, i bakpartens høyre side. Bilen fra stikkveien får ødelagt sitt hovedlys på høyre side, mens bilen på hovedveien får skader på sin høyre halve bakdør og oppe ved høyre bakhjul. - Hvem har i dette tilfelle "feil".... tredjeparten som passerte på hovedveien kjører bare videre siden den "i utgangspunktet" ikke var skuld i noe..... Ja, hvem har egentlig "feil"??? Dette tror jeg du må tegne opp for oss. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 26. februar 2010 #3 Del Skrevet 26. februar 2010 Dette tror jeg du må tegne opp for oss. :-) Støtter den. Jeg prøvde, men jeg klarte ikke å se for meg situasjonen. Gi gjerne bilene navn som A, B og C, og bruk konsekvent disse betegnelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 26. februar 2010 #4 Del Skrevet 26. februar 2010 Ut i fra din forklaring (som forøvrig var veldig vanskelig å tolke) virker det som om bilen som skulle ut i hovedveien kjørte inn i bakre del av bilen som kom fra venstre. Bilen fra venstre kan vel faktisk kjøre forbi stikkveien i det bilen fra høyre passerer. Høyreregelen gir biler fra høyre forkjørsrett, men ikke påkjørsrett... Noen andre detaljer som bør være med: Er hovedveien forkjørsvei, altså at stikkveien har vikeplikt? Er stikkveien privat innkjørsel, eller er det en gate? Private innkjørsler har vikeplikt i begge retninger. Og hvem er tredjeparten? Bilen fra høyre? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå