Gå til innhold

bil og trafikk


Gjest Gjest_sol_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sol_*

Alt som er sagt før er greit nok det.......

men når en bil kommer ut fra en stikkvei med 5 hustand / ingen gjennomgang/blindgate, og må stoppe på vei ut i hovedveien for en bil som kommer på hans høyre side , i mens så kommer det en bil på hovedveien og passerer denne motgående bilen på hovedveien i det bilen som kommer fra sideveien kjører ut i hovedveien og kræsjer i bilen som er kommet inn i krysset på hovedveien, i bakpartens høyre side.

Bilen fra stikkveien får ødelagt sitt hovedlys på høyre side, mens bilen på hovedveien får skader på sin høyre halve bakdør og oppe ved høyre bakhjul. - Hvem har i dette tilfelle "feil"....

tredjeparten som passerte på hovedveien kjører bare videre siden den "i utgangspunktet" ikke var skuld i noe.....

Ja, hvem har egentlig "feil"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som er sagt før er greit nok det.......

men når en bil kommer ut fra en stikkvei med 5 hustand / ingen gjennomgang/blindgate, og må stoppe på vei ut i hovedveien for en bil som kommer på hans høyre side , i mens så kommer det en bil på hovedveien og passerer denne motgående bilen på hovedveien i det bilen som kommer fra sideveien kjører ut i hovedveien og kræsjer i bilen som er kommet inn i krysset på hovedveien, i bakpartens høyre side.

Bilen fra stikkveien får ødelagt sitt hovedlys på høyre side, mens bilen på hovedveien får skader på sin høyre halve bakdør og oppe ved høyre bakhjul. - Hvem har i dette tilfelle "feil"....

tredjeparten som passerte på hovedveien kjører bare videre siden den "i utgangspunktet" ikke var skuld i noe.....

Ja, hvem har egentlig "feil"???

Dette tror jeg du må tegne opp for oss. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg du må tegne opp for oss. :-)

Støtter den. Jeg prøvde, men jeg klarte ikke å se for meg situasjonen. Gi gjerne bilene navn som A, B og C, og bruk konsekvent disse betegnelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra din forklaring (som forøvrig var veldig vanskelig å tolke) virker det som om bilen som skulle ut i hovedveien kjørte inn i bakre del av bilen som kom fra venstre.

Bilen fra venstre kan vel faktisk kjøre forbi stikkveien i det bilen fra høyre passerer.

Høyreregelen gir biler fra høyre forkjørsrett, men ikke påkjørsrett...

Noen andre detaljer som bør være med: Er hovedveien forkjørsvei, altså at stikkveien har vikeplikt?

Er stikkveien privat innkjørsel, eller er det en gate? Private innkjørsler har vikeplikt i begge retninger.

Og hvem er tredjeparten? Bilen fra høyre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...