Gå til innhold

Anbefal meg en småbil


Gjest Eplejenta

Anbefalte innlegg

Gjest Eplejenta

Vi skal bytte bil/er og den ene bilen skal være en liten pendlerbil til mannen min, som kjører inn og ut av byen hver dag. Vi ønsker oss en liten bil, men mannen er 185 cm, så det må være plass nok til ham.

Budsjett kr 50 000. Noen som har peiling på hva vi kan få for dette? Trenger ikke nødvendigvis merker, men hva skal vi se etter?

Takknemlig for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Rolf_*
Vi skal bytte bil/er og den ene bilen skal være en liten pendlerbil til mannen min, som kjører inn og ut av byen hver dag. Vi ønsker oss en liten bil, men mannen er 185 cm, så det må være plass nok til ham.

Budsjett kr 50 000. Noen som har peiling på hva vi kan få for dette? Trenger ikke nødvendigvis merker, men hva skal vi se etter?

Takknemlig for alle svar! :)

Når du skal ha SÅ billig bil hadde jeg funnet en japaner (toyota, nissan, mazda, mitsubishi) som så ok ut - tatt den på en NAF-test, og kjøpt den hvis den kom bra ut der.

Tyske biler som er så billige hadde jeg styrt unna. De kan fort gi deg høye rep kostnader.

Japanere har elendig komfort sammenliknet med tyskere, men de er mye mer driftsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mira369_*

Jeg har nettopp kjøpt meg en Nissan Micra 1.0 2001 modell og er STRÅLENDE fornøyd :) (har dessuten automat, noe som er utrolig deilig).

Bilen er super, og selv om 1 liter ikke er stort, så er den såpass liten at den "drar" nok allikevel. Mannen min er 182 og ble overasket over hvor god plass han fikk i bilen. Han liker også å kjøre den.

Pluss at den er litt "retro". Tøff bil som man lett får "følelser" for. Tar meg stadig i klappe den på rattet :sjenert:

Jeg pendler forøvrig 60 km hver dag.

Vet ikke hvor dere bor i landet, men her er én: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21081979

Fantastisk bil altså :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat Punto fra 2001 mod. Billig, driftsikker og praktisk. Mye bedre enn sitt rykte:

http://www.applusbilsyn.dk/statistik/fejls...tik_2009_6_aar/

Puntoen kommer jo bra ut på den statistikken, men 2001 modellen du sikter til hører hjemme på DENNE statistikken, og der kommer den jo nesten på jumboplass med et sinnsykt dårlig resultat - laaaangt under gjennomsnittet.

Fiat generelt har elendig resultat på alle disse statistikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bytte bil/er og den ene bilen skal være en liten pendlerbil til mannen min, som kjører inn og ut av byen hver dag. Vi ønsker oss en liten bil, men mannen er 185 cm, så det må være plass nok til ham.

Budsjett kr 50 000. Noen som har peiling på hva vi kan få for dette? Trenger ikke nødvendigvis merker, men hva skal vi se etter?

Takknemlig for alle svar! :)

Jeg ville sett etter en citroen c3, skoda fabia eller peugeot 307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eplejenta

Tusen takk for alle forslag!

Av en eller annen grunn vil ikke mannen ha en fransk bil, han mener man ikke kan stole på dem i kulda.

Når det gjelder biler med ekstremt liten motor (jfr. forslag om 1-liters motor lengre opp), sier min gode mann at disse ikke tåler å bli kjørt på motorveien dag ut og dag inn. Noen som har noe å si til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*
Tusen takk for alle forslag!

Av en eller annen grunn vil ikke mannen ha en fransk bil, han mener man ikke kan stole på dem i kulda.

Når det gjelder biler med ekstremt liten motor (jfr. forslag om 1-liters motor lengre opp), sier min gode mann at disse ikke tåler å bli kjørt på motorveien dag ut og dag inn. Noen som har noe å si til det?

Ville heller ikke hatt fransk bil, selv om jeg ikke tror den er noe verre enn noe annet akkurat i kulda. Stoler ikke på franske billigiler uansett temperatur :-)

Tror mannen din tar feil. Nissan Micra er en super småbil, og en 1-liter har ingen problemer med å bli kjørt i 110 km/t over lange strekk dag ut og dag inn. faktisk tror jeg det er sunt for den type motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Tusen takk for alle forslag!

Av en eller annen grunn vil ikke mannen ha en fransk bil, han mener man ikke kan stole på dem i kulda.

Når det gjelder biler med ekstremt liten motor (jfr. forslag om 1-liters motor lengre opp), sier min gode mann at disse ikke tåler å bli kjørt på motorveien dag ut og dag inn. Noen som har noe å si til det?

Jeg har hatt to småbiler i mitt liv. En Opel Corsa og en Citroen ZX. Corsaen er den værste skraphaugen jeg har vært borti (har bare hatt trøbbel med den), imens ZX'en var driftsikker og startet uansett vær og vind. Den hadde riktig nok motorvarmer, men hadde ikke noen mekaniske eller motormessige problemer med den. :)

Jeg ville faktisk satset på en Skoda Fabia eller liknende. Disse blir produsert av Volkswagen og er jevnt over gode biler ettersom jeg har skjønt. I tillegg er de ikke overprisede slik som f.eks Golf. Mitsubichi Colt kan kanskje også være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pendlet 10 mil daglig i 7 år nå, med en Corolla. Strålende fornøyd, skal aldri ha annet enn japsebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tusen takk for alle forslag!

Av en eller annen grunn vil ikke mannen ha en fransk bil, han mener man ikke kan stole på dem i kulda.

Når det gjelder biler med ekstremt liten motor (jfr. forslag om 1-liters motor lengre opp), sier min gode mann at disse ikke tåler å bli kjørt på motorveien dag ut og dag inn. Noen som har noe å si til det?

Når det gjelder ekstremt liten motor, tror jeg mannen din er litt fordomsfull på det området. De tåler motorveikjøring helt fint. Det han egentlig sier, er at han vil ha en sprekere motor ;)

Det er også bare tull å si at franske biler ikke tåler vinterkulda. Jeg er nå på min tredje franske bil på rad, og ingen av mine har hatt noen spesielle vinterproblemer.

Faktisk hadde jeg en Peugeot 106 (1,1 l) som pendlerbil i årevis. Har aldri hatt mer pålitelig vinterbil noensinne! Den startet og gikk uansett temperatur, uten motorvarmer. Til orientering bor jeg i innlandet, der vintrene er kalde. Denne bilen gikk 5 mil på motorvei daglig, og motoren gikk som ei klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min mann har hatt peugeot 206 og 306 i mange år, er kjeøpe fornøyd. Min man er over 185 høy og har ingen problem med plassen i 206'en vi har nå. har hatt denne i to år og kjører noen mil hver dag til og fra jobb..vi kjøpte vår bil for litt over 50 000 for to år siden, er 99 modell. Anbefaler deg å se på finn etter disse. Du får dem under 50 000 i dag for 99mod. motor på 1,6 er okey, og de er faktisk knallgode på vinterføre selvom de er små. Jeg vart veldig overrasket over dette første vinteren vi hadde vår bil, går som en kule uansett vær, har ikke hatt noe problem nå når det var kuldeperiode etter nyttår heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...