Gjest husmordame Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Vet at naboene også har problemer med maur. Nylig hang vi opp et bildet, men siden det ikke var festet godt nok, falt det ned og traff både fotlisten og gulvet hardt. Siden da har vi fått maurplage på stuen. Skikkelig ekkelt! Noen tips om hvordan vi blir kvitt dem?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Har dere unger/ kjæledyr? Det finnes lokkebokser og diverse, men jeg hadde nok satset på å strø pulver ut. Sjekk utvalget av maurprodukter.
leirbål Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hvis dere ikke har små barn/ kjæledyr ville jeg strødd et tynt lag langsmed alle ytterveggene. Har dere det kan dere fremdeles gjøre det, men ett og ett rom av gangen. Så kan dere holde det rommet avstengt for dem sålenge.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Sett opp slike bokser som har lokkemiddel inni; mauren går inn, kommer seg ikkje ut igjen og dør. Foreldrene mine hadde maur på badet, aner ikkje heilt hvordan de kom inn men brukte dette ein periode og de forsvant.
Gjest Gjest_cathrine_* Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Aiaiai.. Her har dere sannsynligvis en tue i veggen. Enkleste måten å ta mauren på, er å legge ut gift. Det hjelper lite å sperre inn de mauerne dere ser, da de kun er arbeidere. For å ta knekken på dem, må dere ta knekken på dronningen. Når hun dør, oppløser alt seg. Så legg frem gift så nærme tuen som mulig. Arbeiderne vil tro dette er mat, og ta det med til dronningen. Effektivt!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Spray permitrin inn i hullet hvor det ser ut som om maurene kommer ifra! http://www.vadheimgroplex.no/?productid=30 Funker som bare f!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå