Gå til innhold

P-PILLER

Gjest Gjest_charlottee_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_charlottee_*
Skrevet

hvor lenge må man egentlig gå på p-piller før det fungere 100% som prevensjonsmiddel?

og hvor store er egentlig sjansene for at det skal skje et ''uhell'' ?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal det stå forklart i pakningsvedlegget.

Generelt er det slik at hvis du starter på p-pillene første mensdag er du sikker fra dag 1. Starter du ikke første mensdag må du bruke annen prevensjon i tillegg i 14 dager, for eksempel kondomer. Hvis du bruker p-pillene riktig, er sikkerheten svært god. Tall jeg har sett er 99.6%-99.8% sikkerhet.

Skrevet

jeg bruker yasmin og den er sikker etter 7 dager. Begynner du 1 mens dag, så er du sikker fra den dagen. Begynner du utenom mens så tar det 7 dager før du er sikker. Bruk kondom i tillegg første uken. =)

Skrevet
jeg bruker yasmin og den er sikker etter 7 dager.

Dette gjelder hvis du begynner på dag 2-5 i syklusen. Det står ingenting om hvor lang tid det tar før du er sikker om du starter senere.

Gjest gjestemeg
Skrevet
Dette gjelder hvis du begynner på dag 2-5 i syklusen. Det står ingenting om hvor lang tid det tar før du er sikker om du starter senere.

Jeg har spurt flere leger ;)

Bruker du dem riktig er de sikre etter 7 dager.

Hvis du er usikker, bruk kondmom. er ikke værre enn det!

Skrevet
Jeg har spurt flere leger ;)

Bruker du dem riktig er de sikre etter 7 dager.

Hvis du er usikker, bruk kondmom. er ikke værre enn det!

Jeg siterte kun det som står i pakningsvedlegget. Synes det er litt merkelig at det ikke står noe om sikkerhet hvis man starter senere i syklusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...