Gå til innhold

Volvo V40


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har Volvo V40, men anskaffet den etter at alle 3 barna var ferdig med barnevogn. Kofferter, derimot, har vi hatt bak i bilen. Og annen type baggasje, bag'er o.l. 3 store hardplastkofferter er ikke noe problem. Bilen har nok god plass til barnevogn, også!

Kjempegod bil, vi er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, men håper fortsatt på at flere kan dele sine erfaringer med meg hvis dere har en Volvo v40. Nå haster det...flytter snart til Norge og da skal vi kjøpe oss ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Nå har jeg ikke hatt S/V40 selv, men kjenner godt til de fleste Volvomodeller på både godt og vondt. Bilen har rett og slett vært for liten for meg, jeg føler at det er for trangt førermiljø, personlig.

For å starte med det negative med arvtageren til 240;

- Mye elektronikkfeil, det virker som den har tatt med seg alt det 400-serien hadde. Er helst de eldre modellene som lider under dette, men det skjer at jeg hører om feil på nyere biler og.

- 1.6-motoren er regelrett crap. Ikke bare er den for svak, den er også vanvittig dårlig selvkjølt og har problemer med å drive annet obligatorisk utstyr.

- Noe svak overføring fra automatkasse, dette skal være en feil hos kun gamle modellene.

- Noe skuffende kjørelys/langlys. Ikke helt slik Volvo bruker være. Generasjon 2 er bedre, men ikke på topp alikevel.

- Krenger litt for lett. En av få biler jeg ser poeng i å senke.

- Tidvis litt kompliserte løsninge rpå bilen, noe som kan gjøre verktedtimene mange.

De positive:

- Teknisk pålitelig, god kvalitet i drivverk og hjuloppheng.

- Helt kurrante delepriser, som Volvo flest

- Gode seter, god ergonomi. Behagelig å kjøre når vi tenker på interiør/dashbord.

- Grei plattform/basis, det er mye plass i liten bil.

- Lett å bruke i by. Smidig, oversiktelig og "snill"

- Sikkerheten. Er få ting som er like sikkert som en Volvo.

Kommer ikke på mer i farten. V40 er en sånn bil jeg er forsiktig med å anbefale egentlig, men stoler på at det er en ok bil.

Mange er for øvrig ikke klar over at 40-serien deler plattform med Mitsubishi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår V40 er senket, og vi har automatgir.

Bilen vår er -98 modell, og vi har *bank i bordet* ALDRI hatt noen problemer, verken smått eller stort.

Sitte/kjørekomforten er, som WildThing nevner, kjempebra! Vi prøvekjørte forskjellige nye biler før vi landet på V40, og fant ingen vi likte bedre! Har også fått kommentarer fra passasjerer på at det er en bil som er utrolig god å sitte i!

Sikkerheten til Volvo teller mye, synes jeg. Og de integrerte barnesetene som Volvo er nokså alene om (sier ikke HELT alene, for det vet jeg ikke...) er kjempepraktiske og trygge! Mange har aldri har sett dette før, og har falt pladask for denne greie innretningen!

Synes ikke førermiljøet er så lite, men plassen mellom for- og bakseter kunne nok ha vært litt romsligere, i alle fall når vi har 3 barn på 10, 12 og 15 år der bak...

Er i det hele tatt veldig Volvo fan, og kunne nok tenkt meg en V70 på sikt. Men i motsetning til WildThing er jeg ikke forsiktig med å anbefale V40 i det hele tatt, jeg har gjort mine egne erfaringer, har hatt bilen i noen år nå, og er sinnsykt godt fornøyd med den!

Lykke til med bilvalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...