Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Spørsmålet er egentlig ganske enkelt, er du medlem av en fagforening? Hvorfor har du valgt å være organisert? Kan gjerne ta med hvilken forening også, hvis man vil det :-) Er litt forskjell på NITO og Fagforbundet :-)
Nigo-san Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er medlem i en fagforening, og det kunne ikke falle meg inn å ikke være det heller. Av to hensyn: solidaritetstanken og personlig sikkerhet. Så lenge det er fagforeningen som forhandler fram tariffvilkårene, har jeg lite til overs for gratispassasjerer og vil ikke være en selv. Og som en med liten ansennitet der jeg jobber, er det viktig for meg at andre kan steppe inn dersom det skulle bli nedbemanning eller andre problemer.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Er studentmedlem i NITO. Kommer til å melde meg inn som vanlig medlem når jeg blir ferdig utdannet til våren. Kommer til å melde meg inn av samme grunner som Nigo-san: Solidaritet og personlig sikkerthet.
SuperNova Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er ikke medlem per nå. Jeg har en aggresiv verver i min avdeling, som bruker kjeft som metode for å få folk til å melde seg inn. Det funker ikke på meg, og har faktisk gjort at jeg vegrer meg for å melde meg inn. Jeg synes folk som nærmest truer kolleger til å melde seg inn, kan roe seg et par hakk. Det er organisasjonsfrihet i Norge, og det går begge veier. Når det er sagt, har jeg faktisk planer om å melde meg inn i Parat. Foreninga gjør mye bra der jeg jobber. (Men som sagt vil jeg ha meg frabedt tvangsverving!)
Caramello Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er medlem av LO, grunnen til dette er pga. av sikkerheten Har du som står bak meg, dersom det skulle skje noe på jobben, som ikke skal skje, el.
Anglofil Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 (endret) Jeg er medlem i en fagforening, og det kunne ikke falle meg inn å ikke være det heller. Av to hensyn: solidaritetstanken og personlig sikkerhet. Så lenge det er fagforeningen som forhandler fram tariffvilkårene, har jeg lite til overs for gratispassasjerer og vil ikke være en selv. Og som en med liten ansennitet der jeg jobber, er det viktig for meg at andre kan steppe inn dersom det skulle bli nedbemanning eller andre problemer. Skriver under på denne. Mvh Yvonne Endret 24. februar 2010 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er medlem i en fagforening, og det kunne ikke falle meg inn å ikke være det heller. Av to hensyn: solidaritetstanken og personlig sikkerhet. Så lenge det er fagforeningen som forhandler fram tariffvilkårene, har jeg lite til overs for gratispassasjerer og vil ikke være en selv. Og som en med liten ansennitet der jeg jobber, er det viktig for meg at andre kan steppe inn dersom det skulle bli nedbemanning eller andre problemer. Jeg har mange av de samme tankene og er derfor medlem. Men jeg ser at fagforeningen på min arbeidsplass gjør en veldig dårlig jobb, kombinert med dårlig støtte fra fylkesnivå i organisasjonen. Jeg er derfor usikker på jeg vil fortsette å være medlem.
Vera Vinge Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Selvsagt. Jeg syns det har vært en trygghet å være medlem, i tillegg til at jeg har fått mye nyttig info. Syns de er veldig behjelpelige. Og så støtter jeg med til solidaritetstanken, som flere har nevnt.
tineline Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er medlem i forskerforbundet, fordi de har tarifforhandlingene i min sektor. Dessuten har vi som er midlertidig ansatte arkeologer en interessegruppe som er tilknyttet forskerforbundet, nettopp fordi forbundet i sin tid var villig til å ta på seg tarifforhandlingene. Vi har mye trøbbel i våre jobber, og da er vi nødt til å ha en fagorganisasjon som kan ta vare på oss. Jeg er også i prinsipp aktivt med i denne interessegruppa. De har bare ikke kalt meg inn enda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå