Isiselin Skrevet 7. september 2003 #1 Skrevet 7. september 2003 ...når man snart skal stå brud... 1. Hvor mye alkohol skal man beregne til omtrent 90 gjester? Familien vår drikker gjerne og liker en fest... 2. Hva koster det å leie smoking til brudgommen? 3. Ser i huskelister at man skal bestille prøvetime i tillegg til frisørtime på bryllupsdagen. Er dette vanlig? Vi bor ikke der vi skal gifte oss så da må jeg i såfall reise dit på grunn av en prøvetime... Jeg undrer på så mye og mest av alt undrer jeg på hvordan man i det hele tatt skal få råd til å fore 90 mennesker og ha penger til å leve etter kalaset! :-) -Isiselin-
Arwen Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 jeg undrer på så mye og mest av alt undrer jeg på hvordan man i det hele tatt skal få råd til å fore 90 mennesker og ha penger til å leve etter kalaset! :-) Vi kommer ikke til å ha fri bar. Kun drikke til maten og kaffe avec er betalt av oss. Regner med at vi sparer en god del på det. Tror ingen gjester i Norge regner med at det er gratis alkohol hele kvelden. Lykke til med planleggingen :D
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #3 Skrevet 8. september 2003 MÅ du ha 90 gjester da? Det blir nok ganske dyrt. Ville prøvd å kutte ned litt jeg. Du rekker knapt å snakke med alle uansett. Når det gjelder mengde drikke så kan du ta et søk på "drikkevarer" eller noe. Da skal du finne ganske mange tips.
nessi Skrevet 8. september 2003 #4 Skrevet 8. september 2003 . 1. Hvor mye alkohol skal man beregne til omtrent 90 gjester? Familien vår drikker gjerne og liker en fest... - Vi skal ha omtrent 80 gjester, og vi kommer til å kjøpe inn 3 flasker hver av vodka, gin og wiskey (i tillegg til cognac til kaffen), 30 flasker vin og en del øl og mineralvann. Dette er til etter middagen. Vi vet at det kommer til å bli igjen en del, men jeg er av typen som må vite at jeg har nok. Hva viss mange har lyst på wiskey den kvelden, og vi går tom. Vi har funnet ut at vi kan bruke det som blir igjen (av uåpnede flasker) som gaver til de som hjelper oss. Øl kan du som regel få returnert til butikken hvis du avtaler dette på forhånd. Vi kjøper ikke så mye for at folk skal kunne drikke seg "dritings" i bryllupet, men vennene våre og familien liker en fest, og vi vet at de kan å begrense seg. . 3. Ser i huskelister at man skal bestille prøvetime i tillegg til frisørtime på bryllupsdagen. Er dette vanlig? Vi bor ikke der vi skal gifte oss så da må jeg i såfall reise dit på grunn av en prøvetime...- Det med prøvetime er jo valgfritt. Mange velger å gjøre det for å være sikker på at man vet hvordan man vil ha det på bryllupsdagen. . Jeg undrer på så mye og mest av alt undrer jeg på hvordan man i det hele tatt skal få råd til å fore 90 mennesker og ha penger til å leve etter kalaset! :-) ...- Behøver ikke å blakke seg helt på middagen. Vi satser på å bestille spekemat, så lager vi desserten selv. Tar heller enkel middag og kan be alle jeg vil ha med, enn å sitte med bare familie og spise 3 retters middag.
Isiselin Skrevet 8. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2003 Vi kommer ikke til å ha fri bar. Kun drikke til maten og kaffe avec er betalt av oss. Regner med at vi sparer en god del på det. Tror ingen gjester i Norge regner med at det er gratis alkohol hele kvelden. Lykke til med planleggingen :D Vi skal ha bryllupet på et samfunnshus så det virker litt dumt å sette priser på alkoholen når det er vi selv som holdser baren og drikken, men jeg regner med at det ordner seg på et vis det også... Takk for lykkeønskning. :-) -Isiselin-
Isiselin Skrevet 8. september 2003 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2003 MÅ du ha 90 gjester da? Det blir nok ganske dyrt. Ville prøvd å kutte ned litt jeg. Du rekker knapt å snakke med alle uansett. Når det gjelder mengde drikke så kan du ta et søk på "drikkevarer" eller noe. Da skal du finne ganske mange tips. Hei Jo, det er nesten sånn at vi MÅ ha 90 gjester. Vi har begge veldig stor familie og vi har kuttet ned akkurat så mye som det går ann å kutte ned. Vanskelige greier. Det blir omtrent 70 stykker bare med foreldre (skilte foreldre med nye maker), søsken (hvorav jeg har 5 søsken spredt rundtomkring og min kjære har søsken som er gift og har barn), tanter og onkler med maker + de søskenbarna vi føler oss nærmest. I tillegg kommer våre forlovere og våre nærmeste venner. Dette kommer utrolig nok opp mot 90 gjester.... Jeg vet mange mener at det er vår fest og at vi derfor ikke burde invitere folk fordi vi "bør", men jeg personlig ville følt at dagen ble ødelagt om jeg skulle ha bedt noen tanter og onkler og ikke andre. Nei, det blir omtrent 90 mennesker som blir bedt... om alle kommer er jo en helt annen sak... Vi holder en billig middag og enkel dessert. Vi får bekjente til å kokkelere og servere og leier ikke inn mer hjelp enn det. Vi får spare på den må¨ten. Vi gifter oss bare en gang og vil derfor ha våre nærmeste rundt oss for at dagen skal bli komplett. Men tusen takk for råd. :-) -Isiselin-
Gjest Tex Skrevet 8. september 2003 #8 Skrevet 8. september 2003 1. Hvor mye alkohol skal man beregne til omtrent 90 gjester? Vi har beregnet en drink til hver pr time etter middag og kaffe. Vi har fått eksperthjelp til utregningen. 2. Hva koster det å leie smoking til brudgommen? ca to tusen kroner 3. Ser i huskelister at man skal bestille prøvetime i tillegg til frisørtime på bryllupsdagen. Er dette vanlig? Vi bor ikke der vi skal gifte oss så da må jeg i såfall reise dit på grunn av en prøvetime... Det er lurt med prøvetime slik at dere kan bli enige på forhånd hvordan du skal ha håret. Ellers kan det lett bli misforståelser og du ender opp med å ikke være fornøyd... Det ordner seg nok skal du se..... :blunke:
Gjest MrsL Skrevet 8. september 2003 #9 Skrevet 8. september 2003 Vi holder vår fest på et vertshus og gjestene får maten, velkomstdrink, vin/øl til maten, cognac til kaffen og to "bonger" hver i baren. Da har vi regnet med at de antageligvis må kjøpe i baren selv fra ca. midnatt og festen er over kl. 02.00. Synes det er helt greit jeg. Når man holder festen slik er det nok ingen som regner med fri bar......med mindre de som gifter seg er millionærer :D Vi har 70 gjester og regner med å bruke ca.70.000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå